747 Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 (edited) Gästerna till Stockholmsmässan är nu klara. http://www.scifiworld.se/ Datum: 27 - 28 november 2010 Tid: 10.00 - 18.00 Biljetter: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats. Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, Älvsjö Robert Englund Edward Furlong Kristanna Loken Joe Flanigan Andrew Sachs Guy Siner Edited September 27, 2010 by 747 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Nu får det *** vara nog alltså. Har gått och väntat som en galning på en uppdatering av sidan och det här var allt annat än värt väntan, borde jag väl misstänkt. Är det 6:e gången Robert Englund är på mässan nu? Andrew Sachs är tillbaka också, var han en stor hit senast? Tredje gången gillt för Furlong (som väl var tvungen att ställa in de senaste två gångerna han skulle varit här om jag minns rätt) Nej, usch. Får väl bli mässor utomlands som gäller för min del verkar det som, om inte Collectormania tar sig till Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Robert Englund drar ju enormt mycket folk så det är ju inte så konstigt att man tar hit honom år efter år. Jag håller med om att gästerna är ointressanta ur en trekkies synvinkel. Jag kommer gå på mässan iaf för att träffa kompisar, kolla på alla som cosplayar och för att ha kul. Undrar om jag blir avrättad av storm troopers det här året också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Men nån gång så måste ju alla som vill ha fått hans autograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Man tycker ju att alla i Sverige som vill ha en autograf av Freddy borde skaffat en nu. Gästerna är inte bara ointressanta för mig som Trekkie, är väl dock en helt ok mässa för Terminator fans. Hade inte fyran gjorts och de itället släppt en fet DVD-utgåva med film 1-3 hade jag kanske tagit några signaturer på den. Dock är det kul att det äntligen är en sci-fi mässa utan några Star Wars gäster. Kan bara hänt 2-3 gånger förut, om ens så många gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted September 17, 2010 Author Report Share Posted September 17, 2010 (edited) Den här diskussionen är också tröttsam i längden tycker jag. Speciellt då vi vet att den inte ger någonting eftersom kritiken inte kommer Jesper tillhanda. Vill man ens ha en chans att försöka påverka Jesper till att välja andra gäster så riktar man lämpligtvis ett mejl direkt till honom istället. Kontaktinformation: Jesper Isberg, isbergentertainment@bredband.net Själv har jag inga som helst problem med att flera gäster är återkommande från år till år, då det ger människor i dom olika städerna chansen att träffa sin idol och få något signerat av dom. Är jag inte intresserad så hänger jag inte upp mig på det, utan fokuserar istället på dom andra gästerna eller rent av ägnar mig åt att umgås med vänner och shoppa lite. Edited September 17, 2010 by 747 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Hjälper knappast, så länge man inte skapar en namnlista med ett par hundra signaturer, om ens då. Bor man i Sverige är det inte alltför svårt att ta sig till en mässa som inte är belägen i den stad du bor i, är så jag fått göra varje mässa. Nu har väl ändå Freddy varit i varje stad två gånger, känns det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Man får ändå ge Jesper creds för att han lyckas skapa en sci fi mässa år efter år, men jag kan hålla med om att Hr Englund känns lite uttjatad vid det här laget. Men jag antar väl att det är en hårfin balansgång mellan att hitta folk som drar gäster men ändå faller inom de ekonomiska kostnadsramerna. Men å andra sidan finns det ju massor med människor som har varit med i star trek, star gate, star wars och doctor who, bara för att nämna några av de mest framträdande sci fi produktionerna som skulle vara intressanta att få hit. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Den här diskussionen är också tröttsam i längden tycker jag. Speciellt då vi vet att den inte ger någonting eftersom kritiken inte kommer Jesper tillhanda. Vill man ens ha en chans att försöka påverka Jesper till att välja andra gäster så riktar man lämpligtvis ett mejl direkt till honom istället. Kontaktinformation: Jesper Isberg, isbergentertainment@bredband.net Själv har jag inga som helst problem med att flera gäster är återkommande från år till år, då det ger människor i dom olika städerna chansen att träffa sin idol och få något signerat av dom. Är jag inte intresserad så hänger jag inte upp mig på det, utan fokuserar istället på dom andra gästerna eller rent av ägnar mig åt att umgås med vänner och shoppa lite. Även om diskussionen inte leder någonstans IRL så är det här ett forum där vi diskuterar och ventilerar åsikter. Jag är mycket intresserad av att läsa vad medlemmarna tycker i den här frågan. För min del är mässan ett givet utflyktsmål oavsett gäster. Jag är stationerad i Sthlmstrakten. Men de som inte bor här kanske inte har lust att spendera enorma summor på resa, hotell och restaurangbesök om det inte kommer gäster som är intressanta. Då kan man lika gärna spendera pengarna på en resa till London och då shoppa, möta trekkies och dessutom träffa sina favoriter från Star Trek. Detta är trots allt ett Star Trek-forum så det är väl inte så konstigt att trekkies är mer intresserade av gäster från just Star Trek-serierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Han borde väl ändå läsa alla forum där hans mässor diskuteras på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 En ny gäst är klar för mässan; Guy Siner, som spelade Lt. Gruber i den engelska komediserien 'Allå, 'allå, 'emliga armén. Say what? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 En riktigt skojsig serie men ingen jag skulle betala 200 spänn för att få autograf av... (okej nu är det väl inte många jag skulle betala för att få autograf av, Elain Page och Patric Stewart är väl undantagen som bekräftar regeln...) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 Ja det är en gammal favorit, såg alltid på det när jag var liten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Någon som vet om Stockholm Trekkers kommer närvara på den här mässan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Så vitt jag vet kommer Stockholm Trekkers som vanligt närvara på mässan. Jag ska dra ett mejl och få det bekräftat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 Nu har jag fått bekräftat att Stockholm Trekkers har för avsikt att närvara på mässan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 Ok, tack för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted November 3, 2010 Report Share Posted November 3, 2010 Hej Jag har aldrig varit på Stockholmsmässan och är väl inte direkt imponerad över gästerna. Men det kanske är värt ett besök ändå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 4, 2010 Report Share Posted November 4, 2010 Det beror på, gillar du sci fi relaterad merchendising så är du helt klart i sjunde himmelen, samma om du gillar sci fi relaterad cos play. Men annars är det väl mest en massa folk som går runt^^ Plus att man träffar på en del gamla bekanta. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 4, 2010 Report Share Posted November 4, 2010 Det beror på, gillar du sci fi relaterad merchendising så är du helt klart i sjunde himmelen, samma om du gillar sci fi relaterad cos play. Men annars är det väl mest en massa folk som går runt^^ Plus att man träffar på en del gamla bekanta. J. Och nya bekanta =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Det får nog bli ett besök iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Var där igår. Tog inga autografer i år heller. Glömde för 110:e gången ta med Spec Ed av Terror on Elmstreet för att få den signerad av R Englund. Köpte några filmer samt... Träffade givetvis på massa trekkers. Det verkade vara fler av dem i år. Tyvärr fanns det inte så mycket samlarprylar till vettiga priser. Det kan löna sig att köpa på ebay istället. Då är det bra att kolla in prylarna irl först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 28, 2010 Report Share Posted November 28, 2010 Kolla gärna in TV4:s inslag där Ronny Svensson (fan av scifi-genren) intervjuar folk från mässan. Han har dessutom Stockholm Trekkers märke på skjortan http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=ronny_svensson_fran_scifi-massan&videoid=1147802 http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=snabbkurs_i_klingon&videoid=1147809 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts