Pjotr'k Posted January 2, 2011 Report Share Posted January 2, 2011 Jag har engagerat mig i frågan om hur barnen (och därmed föräldrarna) kan få vara med på någon Star Treff. Som det nu ser ut har jag sett till att barnen får vara med på de aktiviteter som Stadsbiblioteket tvärs över gatan har på lördagarna kl 14.00. Även om vi får vara med den 5 mars redan kommer jag att engagera mig i detta först till maj-treffen. Mars-treffen är ju ändå med årsmöte, något som kanske minskar antalet möjliga barn drastiskt samt att de vuxna egentligen inte bör splittra sig genom att någon är borta från årsmötet. Kanske har jag fel - vi får väl se. Men för att vi skall kunna erbjuda något även för barn krävs mer än Stadsbibliotekets stund med sagor och äventyrslek.Jag skulle gärna se att medlemmar och föreningen donerar leksaker och annat som vi kan ge till barnen. Jag hoppas dessutom att någon kan tänka sig att göra en barnvänlig Star Trek-klippsamling som vi kan titta på på en medhavd dator eller TV. Kanske med några scener ur TAS-serien, men också de andra. Jag har ingen om vilken ålder barnen kan tänkas vara, men jag tror att vi, om vi engagerar oss, nog kan få föräldrar att vara med när samma föräldrar turas om att passa barnen, och vi kan förhoppningsvis få med barnen som fullvärdiga och aktiva medlemmar när den tiden kommer! Jag tar tacksamt emot synpunkter och idéer, antingen här via det förträffliga forat på Star Trek Databas, e-postlistan eller direkt till mig på e-post. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted January 2, 2011 Report Share Posted January 2, 2011 En idé som funkar för barn i de flesta åldrar* är att rita och måla. Hittade några sidor med färgläggningsbilder man skulle kunna använda: http://startrekanimated.com/tas_coloringbook.html http://www.cartoonjr.com/star-trek-ships-coloring-pages/ http://www.coloring-pages-free.com/colouring-pages-star-trek.html Det skulle kunna liva upp dekorationerna på treffarna också *Vi kanske också kan få vara med på ett hörn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 3, 2011 Author Report Share Posted January 3, 2011 Jättebra idé! Jag har tidigare skickat några av dessa "coloring pages" till min sons dagis, men de har ännu inte tagit in det i sin verksamhet (endast Star Wars där, tydligen...). Självfallet kan man ge möjlighet för barnen (och vuxna barn med) att teckna på Star Treffen - mycket bra idé! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted January 12, 2011 Report Share Posted January 12, 2011 Hur många föräldrar är det som har visat intresse? Med vänliga hälsningar Patrik Centerwall # 146 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 13, 2011 Author Report Share Posted January 13, 2011 Den som motionerade vid årsmötet är ju en, mer än så har jag inte hört något. Dock vet jag inte vem det var som motionerade om det... Om någon mer hörde av sig skulle det kännas lite roligare att ta med mig min son till treffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted January 13, 2011 Report Share Posted January 13, 2011 (edited) Den som motionerade vid årsmötet är ju en, mer än så har jag inte hört något. Dock vet jag inte vem det var som motionerade om det... Hmm... jag argumenterade redan förra året om det olämpliga med anonyma motioner... Med vänliga hälsningar Patrik Centerwall # 146 Edited January 13, 2011 by Centerwall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 14, 2011 Author Report Share Posted January 14, 2011 Aha, den var anonym, jag visste inte det. Jag har bara förväntat mig att den intresserade skulle höra av sig, men är man anonym i ett sammanhang så kanske man är det generellt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted January 16, 2011 Report Share Posted January 16, 2011 (edited) I vilket fall som helst tycker jag att det är utmärkt att du gör ett försök för att få det att funka - jag tror personligen inte att det kommer att bli ett särskilt stort gensvar, men man kan ju i alla fall försöka och hoppas. Lycka till helt enkelt! :-) Med vänliga hälsningar Patrik Centerwall # 146 Edited January 16, 2011 by Centerwall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts