The Holy Three Postad 17 Juni, 2011 Författare Rapport Postad 17 Juni, 2011 Dags för en liten uppdatering över folk som kommer: The Holy Three The Holy Threes trekkiga flickvän Popesize Zoledian Mobocaster Admiral Picard Peter Jag och tjejen tar med oss en engångsgrill ifall det skulle behövas. Blir det TNG vi ser på hela kvällen efteråt, eller hur ser planeringen ut angående det?
Popesize Postad 17 Juni, 2011 Rapport Postad 17 Juni, 2011 Blir det TNG vi ser på hela kvällen efteråt, eller hur ser planeringen ut angående det? Om ingen annan tar med sig något, så finns nog chansen till att det blir valfritt avsnitt/film ur TNG-eran Jag har även de två första säsongerna av TOS om intresset skulle ligga åt det hållet. Men om någon av er som kommer tar med sig något annat så varför inte.
The Holy Three Postad 17 Juni, 2011 Författare Rapport Postad 17 Juni, 2011 Eftersom vi alla är Norrköpingsbor kan vi väl träffas hos Johannes. Du kanske kan PMa alla som kommer med din adress och portkod?
Popesize Postad 17 Juni, 2011 Rapport Postad 17 Juni, 2011 Jag har nu skickat ett PM till alla anmälda. Får jag dock inget svar innan 15:30 i morgon, så kommer jag nog ändå bege mig bort till resecentrum, så att ingen står där och väntar i onödan.
Popesize Postad 18 Juni, 2011 Rapport Postad 18 Juni, 2011 Här följer en redogörelse för östgötarnas trek-treff. Vid 16:00 kom The Holy Three med sin trekkiga flickvän till Popesize, där treffen hölls, och lite senare slöt Mobocaster, Zoledian och Admiral Picard upp. Admiral Picard's vän Peter hade dock lämnat återbud. Grillen var tänd och snart lades köttbitar på under den trekkiga flickvännens skötsel. Under väntan på maten och även under maten, så diskuterades bland annat diverse sci-fiserier, vilken av 80-talets tv-serier som var bäst (A-team försvarades starkt av THT), Twitter av Brent Spiner, LeVar Burton och Will Wheaton (Brent Spiner har en mörk och morbid twitterhumor) Efter måltiden så gick vi alla in till Popesize för att välja vad som vi skulle titta på. Det blev The Next Generation för hela slanten. Följande episoder sågs Datas day The measure of a man Relics Efter sista avsnittet så diskuterades det lite allmänt om allt möjligt varpå gästerna droppade av lite smått. Mitt i allt kom vi på att vi hade glömt att föreviga träffen med fotografier. Vi var för inne i diskussioner och Star Trek. Men ett gruppfoto blev det, så att ni ser att vi bara inte svamlar. GRUPPFOTO Jag, Popesize, som agerade värd denna treff, tackar för en mycket trevlig eftermiddag/kväll, och hoppas på ett återseende inom en snar framtid. Live Long and Prosper!
mobocaster Postad 19 Juni, 2011 Rapport Postad 19 Juni, 2011 Bra summering! Tack för en mycket trevlig kväll!
RoLaren Postad 19 Juni, 2011 Rapport Postad 19 Juni, 2011 Tack för en bra redogörelse och den fina bilden Det är alltid trevligt att höra om andra trekkies sammankomster.
The Holy Three Postad 19 Juni, 2011 Författare Rapport Postad 19 Juni, 2011 Ja, det var en mycket trevlig kväll trots att vi bara såg på TNG :lol: Nästa treff skulle ske någon gång i augusti och treffen efter det skulle vi ta i Zoledian och mobocasters nya lya.
Admiral Picard Postad 20 Juni, 2011 Rapport Postad 20 Juni, 2011 Vill tacka alla er för en trevlig Star Trek Treff ;) Syns vi snart återigen. Trevlig Midsommar till er alla. Picard Out
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu