Nyhet Posted May 27, 2011 Report Share Posted May 27, 2011 I en debattartikel i Stockholms Fria attackerar Ung Vänsters ordförande i Storstockholm Tove Liljeholm den borgliga majoritetens kollektivtrafikpolitik med hjälp av Star Trek. Liljeholm är missnöjd med att priserna på kollektivtrafiken höjs och att Moderaterna bygger nya motorvägar. Hon sammanfattar hur hon ser den borgliga politiken: "Hittills har satsningarna på kollektivtrafiken handlat om att lägga pengar på skrytprojekt som till exempel Spårväg City, eller spärrar hämtade ur Star Trek för 69 miljoner kronor". Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 27, 2011 Report Share Posted May 27, 2011 Om spärrarna hade varit hämtade ur Star Trek, skulle de ha haft gratis inträde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted May 29, 2011 Report Share Posted May 29, 2011 Om spärrarna hade varit hämtade ur Star Trek, skulle de ha haft gratis inträde... /håller med :-) Pengar är så pre-first contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Med tanke på att de nya spärrarna förmodligen minskar tjuvåkandet rätt rejält så är jag gärna med och betalar min del av kostnaden för dem. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxsill Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Med tanke på att de nya spärrarna förmodligen minskar tjuvåkandet rätt rejält så är jag gärna med och betalar min del av kostnaden för dem. J. Finns goda studier av spärrsystem i andra länder som visar att spärrsystem inte minskar plankningen nämnvärt. Och det är verkligen låtsatssummor det handlar om. Dessutom är de nya spärrarna mycket lättare att planka genom :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts