Jump to content

Behr: "Vi gjorde för många humoravsnitt med ferengis i Deep Space Nine"

Nyhet

Recommended Posts

Deep Space Nine hade för många humoravsnitt med ferengis. Det anser producenten Ira Steven Behr, enligt Startrek.com.

-Saken som många fans väntar på mig att säga, om de väntar på att jag ska säga något alls, är att vi ins??g att Armin Shimerman (Quark) inte fungerade med mycket av den humorn vi försökte att göra. Vi borde nog inte ha gjort några av de humoravsnitten vi gjorde, eller åtminstone haft regissörer som var mer bekväma med humor.

Han säger att den exekutive producenten Rick Berman ofta brukade läsa humoravsnittens manus och uppskatta dem mycket, men insåg att det inte kommer att fungera när de skulle filmas. Alla avsnitten var dock inte dåliga tycker Behr och nämner som exempel Little Green Men och The Magnificent Ferengi.

-Så då och då såg vi lite hopp, men vi borde nog ha erkänt hos besegrade. Det var bara det att jag tyckte att ferengis var riktigt coola karaktärer och de gav oss en helt annan känsla. Vi hade så många j-kla hjältar. Så det var trevligt att personer som var som oss, rädda och satte sig själva i första rummet.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Konstigt utlägg han hade där- Först säger han att det inte var bra med alla avsnitt med ferengies och sedan säger att dom var bra figurer att ha med- mer antihjältar-lika helt enkelt. Menar han att han tror att publiken tyckte att det var för mycket ferengies men att han gillade dom? Vågar han inte stå för dom avsnitten som defakto blev gjorda?

Jag gillade verkligen avsnitten med Quark och dom övriga ferengies!Det behövdes just lättas upp lite och inte vara så högtravande varenda sekund!

Konstigt utlägg han hade där- Först säger han att det inte var bra med alla avsnitt med ferengies och sedan säger att dom var bra figurer att ha med- mer antihjältar-lika helt enkelt. Menar han att han tror att publiken tyckte att det var för mycket ferengies men att han gillade dom? Vågar han inte stå för dom avsnitten som defakto blev gjorda?

Så här tolkar jag det han säger.

Nu har han en annan distans till vad som var bra och dåligt med serien. Han säger ju att han visste att det sällan blev så bra som de hoppades, men att de ändå gjorde dessa avsnitt, eftersom han gillade ferengis. Att göra en serie är säkerligen mycket stressfyllt med mycket deadlines, och därför blir det en del avsnitt som inte funkade, men som ändå görs. Nu kan han se tillbaka och se brister som han inte hann med då.

Jag tycker dock det är lite konstigare att han inte nämner Mirroruniversuemavsnitten. De första två-tre var riktigt, riktigt bra. Men sedan blev de sämre, om aldrig dåliga, malplacerade mitt i Dominionkriget samt hela konceptet kändes uttjatat. Ferengiavsnitten tycker jag däremot generellt höll god klass.

Edited by Aike

Håller med Aike där. De flesta Ferengiavsnitten var riktigt bra. Det enda undantaget jag kan komma på är Profit and Lace som var rätt pinsamt trist med tjatet om acting Grand Nagus vart 5:e minut genom hela avsnittet.

Mirror var bra till en början men blev bara sämre och sämre. Det hade varit bättre om man tagit in Terry Farrell i sista säsongens mirroravsnitt. Enterprise mirror var rätt tamt också. Där lyckades man förstöra GORN.

• Create New...