Nyhet Posted July 7, 2011 Report Share Posted July 7, 2011 Cryptic med sitt spel Star Trek: Online har i dagarna släppt uppdateringen Season Four: Crossfire som är fullspäckad med nyheter och förbättringar. Bl.a. har mekaniken för markstrider förbättrats och effekterna snyggats till. Dessutom har det tillkommit ett speciellt skjutläge. Den första staden på Qo'noS har strukturerats om så att det är lättare att navigera i stadskärnan. Under sommaren kommer man att införa ytterligare nytt innehåll för denna uppdatering. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Och tyvärr så är denna stora uppdatering fruktansvärt buggig och ogenomarbetad. Än en gång så släpps en programmvara ut långt innan den är färdigtestad! Cryptic har en enorm förmåga att inte adressera allvarliga buggar och ej heller ha en vettig kundservice som åtminstone ibland kan ge ett vettigt och inte automatiserat svar. Missförstå mej inte- jag tycker väldigt mycket om spelet men oj vad dom har misshandlat sina kunder. Många har nog stannat kvar enbart på grund utav att dom älskar star trek som sådant. Detta från en spelare som har varit med sedan beta testningen och som har fått sin 500 days reward genom aktivt spelande. Jag hoppas men tror inte, att dom kommer att i en rasande tackt kommer att pyttsa ut pachar som rättar till alla fel! Jag och min flotta hittade minst 5 stora buggar enbart genom ett par timmars spelande. Och då har jag inte kollat alla gamla buggar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Det tråkiga med alla nyare ST-spel är att det bara handlar om krig och action. Man har totalt missat Star Treks budskap. Tacka vet jag spelen från mitten av 90-talet. A Final unity. Borg. Harbinger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Att de byggt om Kronos låter ju åtminstone väldigt bra, där var det lätt att springa vilse <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 Vore ju heller inte fel om dom fixade till PvP, som det är nu så får vänta väldigt länge och det är ändå inte alltid säkert att det startar, åtminstone så som jag upplever det. "Shooter mode" verkar annars vara kul. Tar väl bara ett tag att vänja sig vid det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apulse Posted July 11, 2011 Report Share Posted July 11, 2011 Äh, Star Trek Online har blivit så himla mycket bättre sen det släpptes. Man får tacka idioterna på Atari för att spelet blev så fel i början. Dock ska jag ge Cryptic en klapp på axeln för att dom lyckades "relativt" att släppa sin produkt efter bara 18 månaders produktionstid (Flesta tar 3-6år att göra). Jag spelar nu aktivt igen. Kör upp en ny Science kille och älskar varje sekund av det. Buggar följer alltid med varje patch, se bara World of Warcraft, och Blizzard är det största Spelföretaget i världen pengamässigt och dom lyckas inte heller så det är bara smaka äpplet av verkligheten. RoLaren: Det är inte lika mycket strid längre, du har gått om saker att göra istället. Bortsett från Diplomacy mission så släpper många egna uppdrag från Foundry som är mycket om att pyssla och lyssna än att bara döda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 11, 2011 Report Share Posted July 11, 2011 Buggar kommer med en ny uppdatering- ja! Dock så tar det cryptic en enorm tid att fixa en hel del svåra buggar. Tro mej, jag har spelat nästan varenda dag sedan start och även beta:n innan. T.ex den berömmda de-cloaking-buggen som innebär att man plötsligt blir de-cloakad så fort en meddelandebox kommer upp. Denna bugg har funnits sedan februari i år. Denna pach har provkörts en kort tid på en testserver men den är inte alls tillräckligt testad eller så släppte dom inte hela pachen på testservern för att dom ville vara hemliga och lade ut den "skarp" på den riktiga spelservern. Man ser trenden och hur dom jobbar när man spelat i 500 dagar ;) Dom har slängt in ett par panik-pachar nu men dom pacharna gör knappast något. Utöver att det är nya buggar med det nya som tillkommit så blir det också buggar med mycket av det gamla som var innan pachen, när dom lägger till nya programmkod! Det är tyvär ingen ny trend att vi konsumenter får agera beta-testare utan lön för saker som finns att köpa och som har programkod i sej, men cryptic mjölkar denna ko till max är jag rädd för. Stfs:en (team uppdragen) är fortfarande otroligt buggiga! Ibland får man inte sin reward om man råkat bli utloggad. En i min flotta råkade ut för det och skickade in en "ticket" Han fick till svar- Du har inte tagit uppdraget. När han sedan framhärdade så sade dom- "Okej kör sista delen (ett stort space battle) själv då". -"Ja visst" sa han, "och när jag ändå håller på så kan jag hitta ett botemedel mot cancer" <_< (Det går inte i det skedet av spelet att ta med team mates alls) Jag kan rabbla upp en mer massa gamla buggar som inte blivit åtgärdade om intresse finnes men som sagt- cryptic är under all kritik vad gäller buggar och kundservice! Och varför tror ni att deras C-store däremot är så väl fungerande och numera uppfräschad och jättefin? Jo för att det handlar där om pengar som kommer direkt in när man köper saker där. Mina flotta och jag har en koncensus- Om det inte vore för att vi som spelar älskar star trek så hade vi slutat med detta spel för länge sedan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apulse Posted July 12, 2011 Report Share Posted July 12, 2011 Buggar kommer med en ny uppdatering- ja! Dock så tar det cryptic en enorm tid att fixa en hel del svåra buggar. Tro mej, jag har spelat nästan varenda dag sedan start och även beta:n innan. T.ex den berömmda de-cloaking-buggen som innebär att man plötsligt blir de-cloakad så fort en meddelandebox kommer upp. Denna bugg har funnits sedan februari i år. Denna pach har provkörts en kort tid på en testserver men den är inte alls tillräckligt testad eller så släppte dom inte hela pachen på testservern för att dom ville vara hemliga och lade ut den "skarp" på den riktiga spelservern. Man ser trenden och hur dom jobbar när man spelat i 500 dagar ;) Dom har slängt in ett par panik-pachar nu men dom pacharna gör knappast något. Utöver att det är nya buggar med det nya som tillkommit så blir det också buggar med mycket av det gamla som var innan pachen, när dom lägger till nya programmkod! Det är tyvär ingen ny trend att vi konsumenter får agera beta-testare utan lön för saker som finns att köpa och som har programkod i sej, men cryptic mjölkar denna ko till max är jag rädd för. Stfs:en (team uppdragen) är fortfarande otroligt buggiga! Ibland får man inte sin reward om man råkat bli utloggad. En i min flotta råkade ut för det och skickade in en "ticket" Han fick till svar- Du har inte tagit uppdraget. När han sedan framhärdade så sade dom- "Okej kör sista delen (ett stort space battle) själv då". -"Ja visst" sa han, "och när jag ändå håller på så kan jag hitta ett botemedel mot cancer" <_< (Det går inte i det skedet av spelet att ta med team mates alls) Jag kan rabbla upp en mer massa gamla buggar som inte blivit åtgärdade om intresse finnes men som sagt- cryptic är under all kritik vad gäller buggar och kundservice! Och varför tror ni att deras C-store däremot är så väl fungerande och numera uppfräschad och jättefin? Jo för att det handlar där om pengar som kommer direkt in när man köper saker där. Mina flotta och jag har en koncensus- Om det inte vore för att vi som spelar älskar star trek så hade vi slutat med detta spel för länge sedan! Såklart det handlar om pengar, och om du läser Cryptic finansella år förra året så kan du se hur mycket back dom har gått, det var några miljoner om jag minns rätt. Med det sagt så är det så att Cryptic lever på en väldigt smal nivå. Tror inte deras STO team är så stora (20-30 personer max kanske). Atari f*ckade Cryptic genom att pressa på dom att släppa spelet. På 18 månader så har du inte ett klart spel, och det är något dom har fått sota för ännu idag och det är det som gör Star Trek Online ett av dom mest ostabilaste online spelen idag på marknaden. Jag har inget emot C-store, det C-store erbjuder är saker du INTE måste ha. Det är mer en uppsättning med nya föremål som du kan skaffa om du vill och har råd annars så påverkar det inte ditt spelande särkilt mycket, du klarar dig med det du har i spelet redan. När C-store börjar lägga ut saker som du måste ha för att komma vidare i spelet, då kan ta en kaffe och en kaka tillsammans och diskutera ;). Jag vågar inte svara på End-content, för jag har faktiskt aldrig fått upp en till högsta nivån, sorligt nog. (Längtar efter STF). I vilket fall, Jag salutar Cryptic Studios. Dom har jobbat i motvind sen släppet av STO och dom är fortfarande starka framåt och visar otroligt stor passion för det dom gör. Sen att förloppet av förändring och fixande av buggar går segt så återgår jag till just det att dom har finansella problem och deras team består inte av tillräckligt med folk för att snabba upp processen. Men.. är det en bra bortförklaring? Självklart inte, jag vill ha ett 100% fungerande spel, men det är att leva i en fantasivärld. Jag spelar Star Trek Online för att det är roligt och att jag kan leva mig in i det. Skulle buggarna och sådant förstöra totalt den upplevelsen så hade jag bara lagt ner allt och gått vidare. Ps. Ta inte denna post som jag är förbannad eller försöker va en bessevisse mot dig, jag är snäll och gillar diskussionen ds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 12, 2011 Report Share Posted July 12, 2011 Hehe ingen fara! Jag håller med om att man inte får ett färdigt spel så fort kanske. Men det spelar liksom ingen roll- vi är betalande kunder och har all rätt att förvänta oss en relativt bra fungerande produkt. Sedan så agerar cryptic väldigt...kryptiskt ibland vad gäller att åtgärda eller dra tillbaka något som dom ej mäktar med att fixa och som är "game-breaking", inom en rimlig tidsram. Jag bestrider inte det faktum att C-store endast innehåller saker du inte behöver (undantaget the efficient liberated borg) men det är ändå lustigt att den flyter på så felfritt och är så uppiffad nu ;) T. ex när det var något vajsing med två typer av officerare som du kunde köpa där så fixade dom det samma dag! B) Och har man spelat mycket nästan hela tiden som spelet funnits, samt då nått upp till endgame(den högsta nivån med sin karaktär eller det "sista/senaste som finns att göra i form av missions) så blir man väldigt frustrerad av summan att allt som inte har fungerat, inte ännu fungera och som tillkommer och inte fungerar heller. Jag har 3 Vice Amiraler en snart en fjärde så man har liksom kört spelet ordentligt Några utav mina vänner har över 10 Vice Amiraler eller Generallöjtnanter, som det heter på klingonsidan. Jag håller verkligen tummarna för att det blir spelbart och älskar...grundtanken och mycket av designen av spelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apulse Posted July 13, 2011 Report Share Posted July 13, 2011 Men om vi ska summera det hela så kan vi ju iaf hålla med om båda två att spelet har blivit otroligt bättre än det släpptes. Jag är nu ledig i 5 dagar från jobbet och är för tillfället LT.C lvl 5 och ska tok köra nu och se hur många levelar jag kan komma tills jobbet börjar igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 13, 2011 Report Share Posted July 13, 2011 Mja det har blivit snyggare. Och det har släppts 4 stycken nya "serier" som är en storyline med uppdrag med totalt 4 uppdrag per serie. Så min summering på det positiva är- Snyggare och några nya häftiga uppdrag. Detta övervägs icka alls av allt strul som har varit och är. Ett underbart färskt exempel- I och med nya pachen så klarar inte längre dina officerare i ditt away team att gå ut ur ett rum och till ett annat. Dom fastnar! Jag blir så less... Men jag hoppas som sagt! Grundtanken med spelet är underbar och har en enorm potential. Om det nu bara kunde förvaltas och utvecklas på rätt sätt...det får vi se! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts