Gå till innehåll

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention | STHML 3-4/12 2011


AlmostHuman

Rekommenderade inlägg

Nu är det klart med datumet för när Isbergs Sci-Fi mässa intar Sthlm. Gästerna avslöjas inom kort. Håll koll genom att besöka nedanstående länkar.

http://www.scifiworl...ndex_S2011.html

http://www.facebook.com/scifiworld.se

Datum: 3-4/12 2011

Tid: 10.00-18.00

Biljetter: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.

Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, ÄLVSJÖ

Idag har jag läst på deras hemsida och såg att en biljett för vuxna kostar 120 kr och 80 kr för barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att Stockholm Trekkers finns på plats. Jag skall ta mig dit och växla några ord med dom om föreningen och deras Treffar. Som det ser ut nu så kommer jag att åka upp rätt mycket till och från till Sthlm under nästa år (minst), så kanske att jag skulle bli medlem och besöka Treffarna då när jag ändå har chansen.

Konstigt det där med Kristanna Loken, inte att hon ställer in, utan mer att man gömmer undan det tillkännagivandet längst ned på sidan.

Och det där med höjd entréavgift var väl bara väntat sedan dom får större yta att hålla till på i år. Tyvärr höjer väl inte det kvalitén på mässan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kristanna Loken har precis fått en filminspelning bekräftad, som börjar 2 dagar innan mässan. Hon hälsar att hon är ledsen hon inte kan komma, hon har försökt allt för att fixa det, men det har tyvärr inte gått att lösa.

Hon hoppas hon får chans att träffa sina fans i framtiden, och vi önskar henne lycka till med hennes kommande film." - facebook

Jag tycker följande är konstigare än att det står längst ned på sidan:

A, hon har en filminspelning.

B, Hon har fans.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The film industry works in in mysterious ways". ;)

Jag har nog inte sett henne i mer än ett avsnitt av VOY samt ett från Burn Notice där hon är med i. Kommer inte ens ihåg vad jag tyckte om dessa insatser. Filmerna hon medverkar i har gått mig helt förbi. Med Terminator så har jag medvetet valt att inte se fler filmer än del 1 och 2 eftersom dom på förhand har varit ointressanta. Dom andra filmerna som hon har gjort verkar vara rätt enkla produktioner och då blir väl även resultatet därefter skulle jag tro. ;)

Får se om jag tar en autograf av någon på denna mässa. Känns inte troligt, utan det blir väl mer shopping och umgänge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från mässan. Var väl ungefär lika bra som den senaste. Köpte massa film men endast en Star Trek grej. Blev pizza slicern jag velat ha jättelänge nu. Hade den på önskelistan inför jul men när jag såg den där slog jag till. Blev även en hel del film.

Star Trek ståndet som alltid är på mässan kan man nästan skippa nuförtiden, priserna där är oftast helt galna. 990 kr för en Diamond Select Tricorder, 250 kr för en bobblehead, 200 kr för en pytteliten Christmas ornament m.m. Värst var att dom tog 750 kr för pizza slicern, som jag köpte för 350 kr i ståndet bredvid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på mässan i 2 dagar nu. Stod i Sthlm Trekkers monter och försökte göra reklam för vår trevliga förening. Pratade med hundratals potentiella medlemmar. Hade även lite tid att gå runt och kolla. Snackade med Billy Dee Williams, Tom Skerritt och Michael Shanks. Tom Skerritt var inte speciellt road av att snacka med fans. Billy Dee Williams var trött men jag försökte fråga honom om hans roll som Harvey Dent i Batman och om hur det var att jobba med Tim Burton. Han ryckte mest på axlarna. Berättade att jag var besviken över att han inte spelade Two-Face i Batman Forever och då sa han "Thank you. I appreciate that". Michael Shanks var riktigt trevlig. Har aldrig varit något fan av honom eftersom jag alltid uppfattat honom som dryg och tråkig. Jag blev positivt överraskad att han var så pratsam och verkade gilla att träffa sina fans. Så fr o m nu gillar jag även Daniel Jackson. LOL! Något som vi fick reda på är att Michael Shanks provspelade för Shinzon.

Vad köpte jag på mässan då? Tja, egentligen ingentingn Star Trek relaterat, ett svärd som påminner om en Bat'leth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...