AlmostHuman Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 (edited) Nu är det klart med datumet för när Isbergs Sci-Fi mässa intar Sthlm. Gästerna avslöjas inom kort. Håll koll genom att besöka nedanstående länkar. http://www.scifiworld.se/index_S2011.html http://www.facebook.com/scifiworld.se Datum: 3-4/12 2011 Tid: 10.00-18.00 Biljetter: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats. Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, ÄLVSJÖ Edited September 20, 2011 by dystopi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Oavsett gäster så kommer jag att gå. Något att se fram emot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted September 20, 2011 Author Report Share Posted September 20, 2011 Bra gäster är ett plus för min del eftersom det ökar min motivation till att ta mig dit. Jag brukar besöka vänner i Sthlm med omnejd runt den tiden på året, men ett besök på mässan är ingen självklarhet ens om dom ska dit. Det hänger på gästerna. Vill jag träffa likasinnade kan jag göra det på annat sätt och dessutom utan att behöva betala inträde för det. ;) Jag antar att Sthlm Trekkers finns där i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 I och för sig skulle jag ta mig till Gbg och Malmö om någon cool från Star Trek gästade men här i Sthlm går jag mest runt och kollar. Kanske köper lite Star Trek-saker, spel och/eller DVD/BD. Fikar med kompisar. Pratar med andra nördar. Retas med storm patrullen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Blir intressant att se vad det blir för gäster till den här mässan, Stockholmsmässorna har alltid bäst utställare har jag märkt, men jag behöver ändå några bra gäster som dragplåster. Gör inte så mycket om gästerna inte är dom bästa, skippar gärna denna då jag kommer ha massor av utgifter den månaden. Är alldeles för nära jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted September 22, 2011 Author Report Share Posted September 22, 2011 Jag skulle nog också göra lite som RoLaren om jag bodde i Sthlm med omnejd. Oftare än jag besöker mässan nu i varje fall. Främst är det den i Sthlm som lockar eftersom det finns mer omkringliggande saker att göra när man är där. Men jag är inte främmande för att besöka mässan i GBG snart igen. Det var ett tag sedan senast. Men GBG är nog smärtgränsen för mig när det gäller att resa land och rike runt för en mässas skull. I varje fall av den här digniteten. Isberg får arbeta lite mer med vilka gäster han tar hit för att jag ska göra ett besök annorstädes. Nu hoppas jag på bra gäster till denna mässa samt intressanta försäljare. Det sistnämnda brukar jag sällan bli besviken över eftersom det alltid är enkelt att göra fynd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted September 24, 2011 Author Report Share Posted September 24, 2011 Följande uppdatering är gjord på facebook. Hej alla! Om allt går som det ska, så kommer gästerna till Stockholmsmässan att avslöjas....på mässan i Göteborg 1 - 2 oktober! Speciella flyers ska då finnas tillgängliga vid utgång från mässan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Det var jag med om i Göteborg 2005, minns jag. Bra, då slipper man gå in på sidan under kommande vecka i hopp om att gästerna är klara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Var är Dystopi som brukar uppdatera info om mässorna? Gäster är: BILLY DEE WILLIAMS - star wars TOM SKERRITT - alien m fl KRISTANNA LOKEN - terminator 3 m fl KIM HARTMAN - allo allo RICHARD GIBSON - allo allo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Inga gäster som man direkt kommer att springa benen av sig för att köpa autografer, med viss reservation för att jag inte vet vilken roll Billy DEE Williams hade i star wars. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Inga gäster som man direkt kommer att springa benen av sig för att köpa autografer, med viss reservation för att jag inte vet vilken roll Billy DEE Williams hade i star wars. J. Lando Calrissian från Rymdimperiet slår tillbaka. Han var även med i Jedins återkomst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Såg att tre av dessa gäster var klara redan under förra veckans mässa. Ser ut som att jag måste ta mig dit eftersom Tom Skerritt är klar, han blir min sjätte autograf på Alien huvudet. Ser mest fram emot all film jag kommer köpa dock, fick med mig 25 filmer hem senast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 För er som klagar på att det inte är Trekskådisar där: SciFiWorld.se Kristanna Loken har varit med i Star Trek Voyager (Från mässans facebook länk ovan). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Amen... är människan på riktigt?! Jag hoppas verkligen att han skämtar, eller förväntar han sig något i stil med... "WOHOOO!! Jippiiiii!!!! Nu har vi allt en skådis som varit med i inte mindre än ETT Voyager avsnitt! Hurraaaa, hurraa, henne ska vi haaa!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 LOL! Inte mitt favvoavsnitt av VOY direkt. Hon kommer nog mest få signera Terminator merch. T3 är inte heller någon favorit men jag gillade Painkiller Jane-serien, konstigt nog. Känner ingen annan som gillade den serien. Tom Skerrit är rätt intressant dock eftersom han har varit med i 2 av mina favoritfilmer; Alien och Contact. Dessutom Time Tunnel, Dead Zone (både filmen och TVserien) och Top Gun, filmen alla utom jag gillar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Michael Shanks kommer till mässan. Kul för alla StarGates fans. Själv tillhör jag inte den kretsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Loken kommer väl mest till mässan, eftersom hon har skandinaviskt ursprung. Annars hade hon knappast varit där så ofta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 14, 2011 Report Share Posted October 14, 2011 Michael Shanks kommer till mässan. Kul för alla StarGates fans. Själv tillhör jag inte den kretsen. OJ! En intressant gäst!!! Tror tyvärr inte att jag är i Stockholm den helgen, även om jag är det två andra helger i den nära framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 Kommer Stockholm Trekkers ha någon aktivitet eller liknande på mässan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted November 22, 2011 Author Report Share Posted November 22, 2011 Jag undrade samma sak i ett tidigare inlägg (runt slutet av september) men fick inget svar. Det kanske inte finns några representanter från Stockholm Trekkers på det här forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 22, 2011 Report Share Posted November 22, 2011 Dom brukar ha en monter på Stockholmsmässorna, så jag skulle nog tro att det inte blir ett undantag denna gång. RoLaren kanske kan säga säkert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 22, 2011 Report Share Posted November 22, 2011 ALLO ALLO En av tidernas bästa komediserier. Hade varit så kul att träffa Kim Hartman, och specielt Richard Gibson. Han verkar ständigt vara på skämthumör. Blir dock inte något resa till Stockholm för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 22, 2011 Report Share Posted November 22, 2011 Sthlm trekkers kommer ha en monter där. Jag smsade en styrelsemedlem och frågade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Kristanna Loken har ställt in (igen?) Står allra längst ner på sidan, av någon konstig anledning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted November 23, 2011 Report Share Posted November 23, 2011 Gatekeeper kommer att ha ett bås där och rekrytera skådespelare m.m. www.startrekgatekeeper.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts