Jump to content

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention | STHML 3-4/12 2011

AlmostHuman

Recommended Posts

Nu är det klart med datumet för när Isbergs Sci-Fi mässa intar Sthlm. Gästerna avslöjas inom kort. Håll koll genom att besöka nedanstående länkar.

http://www.scifiworld.se/index_S2011.html

http://www.facebook.com/scifiworld.se

Datum: 3-4/12 2011

Tid: 10.00-18.00

Biljetter: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.

Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, ÄLVSJÖ

Edited by dystopi

Bra gäster är ett plus för min del eftersom det ökar min motivation till att ta mig dit. Jag brukar besöka vänner i Sthlm med omnejd runt den tiden på året, men ett besök på mässan är ingen självklarhet ens om dom ska dit. Det hänger på gästerna. Vill jag träffa likasinnade kan jag göra det på annat sätt och dessutom utan att behöva betala inträde för det. ;)

Jag antar att Sthlm Trekkers finns där i år? :)

Blir intressant att se vad det blir för gäster till den här mässan, Stockholmsmässorna har alltid bäst utställare har jag märkt, men jag behöver ändå några bra gäster som dragplåster. Gör inte så mycket om gästerna inte är dom bästa, skippar gärna denna då jag kommer ha massor av utgifter den månaden. Är alldeles för nära jul.

Jag skulle nog också göra lite som RoLaren om jag bodde i Sthlm med omnejd. Oftare än jag besöker mässan nu i varje fall. Främst är det den i Sthlm som lockar eftersom det finns mer omkringliggande saker att göra när man är där. Men jag är inte främmande för att besöka mässan i GBG snart igen. Det var ett tag sedan senast. Men GBG är nog smärtgränsen för mig när det gäller att resa land och rike runt för en mässas skull. I varje fall av den här digniteten. Isberg får arbeta lite mer med vilka gäster han tar hit för att jag ska göra ett besök annorstädes.

Nu hoppas jag på bra gäster till denna mässa samt intressanta försäljare. Det sistnämnda brukar jag sällan bli besviken över eftersom det alltid är enkelt att göra fynd.

• 2 weeks later...

Inga gäster som man direkt kommer att springa benen av sig för att köpa autografer, med viss reservation för att jag inte vet vilken roll Billy DEE Williams hade i star wars. J.

Lando Calrissian från Rymdimperiet slår tillbaka. Han var även med i Jedins återkomst.

LOL! Inte mitt favvoavsnitt av VOY direkt. Hon kommer nog mest få signera Terminator merch. T3 är inte heller någon favorit men jag gillade Painkiller Jane-serien, konstigt nog. Känner ingen annan som gillade den serien. Tom Skerrit är rätt intressant dock eftersom han har varit med i 2 av mina favoritfilmer; Alien och Contact. Dessutom Time Tunnel, Dead Zone (både filmen och TVserien) och Top Gun, filmen alla utom jag gillar.

• 1 month later...