Gå till innehåll
Nyhet

Postkodmiljonären som spel i Star Trek-tappning

Rekommenderade inlägg

BildStar Trek-fans kommer snart att kunna spela Star Trek-versionen av Postkodmiljonären på sin PlayStation 3 och Xbox 360. I Star Trek – Who Wants to Be a Millionaire ställs frågorna på bryggan på ett rymdskepp av klassen Constitution. Spelet innehåller fler än 600 frågor från TOS och är komplett med värd, publik, tävlande och livlinor. Livlinorna är precis som i TV-programmet "Ring en vän", "50-50" och "Fråga publiken".

Och naturligtvis kan du vinna storkovan, upp till 1 miljon dollar (inga riktiga pengar dock).

Läs mer om spelet på vår spelsida.

K??lla

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan vara ett kul partyspel för trekkies. Nu har jag inte sett TVprogrammet men dessa brukar ju vara rätt enkla att förstå så det blir nog inga problem. Det skulle vara roligare om det var frågor från alla serierna. 600 frågor är inte så mycket men det kanske är så att man kan ladda hem nya frågor via playstation network.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett frågespel jag faktiskt skulle ha en chans att vinna! TP vinner jag aldrig på grund av sportfrågorna. Kan bara svaret på en fråga och det är Old Trafford, men jag kommer inte ihåg frågan... :knäpp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tankade hem detta add on spel igår via playstation network. Eftersom jag inte hade grundspelet Who wants to a millionaire så var jag tvungen att tanka hem det också. 135 kr gick allt på. Har testat spelet och det är enkelt att förstå. De första 5 frågorna är löjligt enkla. Tog mig 4 försök och 3 livlinor att bli miljonär i spelet. Spelet är för 1-4 spelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett frågespel jag faktiskt skulle ha en chans att vinna! TP vinner jag aldrig på grund av sportfrågorna. Kan bara svaret på en fråga och det är Old Trafford, men jag kommer inte ihåg frågan... :knäpp:

Är inte det del av utmaningen? Att ta sig an saker man från början inte kunde och att lära sig nytt? :)

Angående frågan, det kanske var något sånt här: Vad heter Manchester Uniteds hemmaplan/arena?

Old Trafford [Wikipedia]

Tankade hem detta add on spel igår via playstation network. Eftersom jag inte hade grundspelet Who wants to a millionaire så var jag tvungen att tanka hem det också. 135 kr gick allt på. Har testat spelet och det är enkelt att förstå. De första 5 frågorna är löjligt enkla. Tog mig 4 försök och 3 livlinor att bli miljonär i spelet. Spelet är för 1-4 spelare.

Svårighetsgrad på frågorna? Vad var det för typer av frågor?

Det låter ju som det är ganska låg tröskel/enkla frågor, men om det tog dig flera försök måste de vara relativt svåra ändå. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vissa frågor är superenkla medan andra är i princip omöjliga som t ex frågan vilken av dessa 4 star trek regissörer var äldst när han dog. Ni får ursäkta min okunskap om regissörers åldrar. Sedan var det enkla frågor som t ex vilken karaktär som kallas Bones. Så var det medelsvåra fågor om sjukdomar och gästskådisar och händelseförlopp och olika benämningar på saker och om raser och planeter osv,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu