Gå till innehåll
Aike

Star Trek-litteratur i riktiga bokaffärer

Rekommenderade inlägg

Jag har precis kommit från Tyskland. Något som förvånade mig var att jag i en ganska liten stad (Giessen söder om Frankfurt) hittade ganska mycket Star Trek-romaner i bokhandeln på stationen. De hade 5-10 titlar på sf-avdelningen alla översatta till tyska.

När jag innan jul besökte SF-bokhandeln i Göteborg kunde jag dock inte hitta någon Star Trek alls. Hur är det egentligen med Star Trek-litteratur i dag i olika bokaffärer som har faktiska butiker? Finns det mycket eller lite böcker? Hur ser det ut i olika länder?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis kommit från Tyskland. Något som förvånade mig var att jag i en ganska liten stad (Giessen söder om Frankfurt) hittade ganska mycket Star Trek-romaner i bokhandeln på stationen. De hade 5-10 titlar på sf-avdelningen alla översatta till tyska.

När jag innan jul besökte SF-bokhandeln i Göteborg kunde jag dock inte hitta någon Star Trek alls. Hur är det egentligen med Star Trek-litteratur i dag i olika bokaffärer som har faktiska butiker? Finns det mycket eller lite böcker? Hur ser det ut i olika länder?

Du måste ha missat Star Trek-böckerna på SF-bokhandeln. De är inte jättelätta att hitta. Frågade du ingen av de som jobbar där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade bara och var inte intresserad att köpa några. Samtidigt var det ganska tydligt att de inte marknadsförde dem särskilt hårt. Faktum är att jag gick in mest av nyfikenhet, eftersom jag trots mitt SF-intresse aldrig varit i butiken i Göteborg.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De brukar finnas inne till höger på samma hylla som det finns mycket Star Wars på. Andra sidan av den väggen som också är en DVD-hylla. Där står det ganska långt ned.

Några böcker brukar också finnas på hyllan för nya böcker, det får man säga är en del promotion.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu