Jump to content

Jag är lättlurad. (hette tidigare "Ny Star Trek XII-läcka")

Recommended Posts

UPPDATERING: Jag är lättlurad. Vidare efterforskningar visar att bilden han hade lagt upp var på Victor Garber, som spelade en klingonsk förhörare i Star Trek XI.

Gamla inlägg, bevarat för historien:

Varning: Milda SPOILERS

(milda eftersom vi lär veta det här innan vi går in i biograferna; det är inget i stil med "Sarek kills Uhura!" eller så)

Jag har nyligen fått se en läckt bild där en skådespelare sminkas ... som klingon! Han har TNG-stuk på näsan (fårad), men i övrigt går det inte att se på bilden om han är QuchHa' (alltså med TOS-panna) eller HemQuch (fårad panna), men sminkningen ser proffsig ut, och en medelkånd person som påstår sig jobba på "Star Trek 2" har bekräftat att det är en klingon som ska vara med i en scen i den filmen.

Har bett om lov att dela med mig av bilden, men till dess att jag får det kan jag inte avslöja så mycket mer.

...men han är ganska lik Koloth.

Edited by loghaD

Var har du sett bilden? Har du länk?

Länk har jag (samt att jag sparat bilden), och även namn på skådespelaren. Har frågat personen om jag får dela med mig av den, men väntar ännu på svar.

Jag kan förresten påpeka att det finns rykten om minst en annan skådespelare som påstått sig spela en klingon: http://www.klingon-e...-the-next-movie

Edited by loghaD

Det florerar massor av rykten i samband med en sådan här filminspelning och att man har sett något sådant gör en inte dum, bara intresserad. Men det är rätt logiskt att tänka sig att Klingons är med i denna film eftersom Romulans var huvudskurkarna i förra. Vad jag inte förstår är vad dessa skådespelare tjänar på att bryta sitt kontrakt och föra ut bilder med mera från inspelningarna, det måste ju innebära att de blir mer eller mindre persona non regate i hela industrin och det kan väl ingen tjäna på? J.

Vad jag inte förstår är vad dessa skådespelare tjänar på att bryta sitt kontrakt och föra ut bilder med mera från inspelningarna, det måste ju innebära att de blir mer eller mindre persona non regate i hela industrin och det kan väl ingen tjäna på? J.

Jag misstänker att de bilder som kommer ut oftast är från statister, tekniker och random folk som lyckats slinka in; folk som är hyfsat anonyma och tänker att de kan komma undan med med, och kan de få några tusenlappar av nå'n skvallerblaska så...

Vad gäller personen som enligt foruminlägget länkat till ovan sagt till några under SteelCon att han ska spela en klingon antar jag - om det nu stämmer (och man ska ju aldrig underskatta sanningen's förmåga att ändras med varjeyttrande) - att det är för att man bara har svårt att h??lla hemligheter; han visste att de som var där skulle tycka att informationen var mycket spännande, och antingen så ville han väl göra dem glada (han verkar vara rätt vänskaplig), eller så ville han dyrkas lite extra.

• 2 weeks later...