Gå till innehåll

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention - Helsingborg 6-7 oktober 2012


ghost

Rekommenderade inlägg

Intressant att se vilka gäster det blir. Hoppas det inte blir i samma lokal som senast dock, senaste lokalen dom hade i Helsingborg var riktigt tråkig/dålig/liten.

Är i samma sits som RoLaren eftersom det förmodligen blir mässa i England samma månad.

Redigerad av The Holy Three
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone så är det i samma hus som sist. Jag vet inte om det finns mer utrymme att utnyttja än sist, men förmodligen blir det lika trångt som innan är jag rädd.

Jag har ju lite närmare att ta mig dit, så även om det blir England samma månad så blir det nog ett Helsingborgsbesök ändå. Fast det börjar bli lite väl många mässor och kovent nu. Sticker till Fedcon ikväll, London Film & Comic Con i juli och kanske ett Londonbesök till då i oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Två gäster har avslöjats på deras officiella facebook. En i slutet av juni och så en för några dagar sedan. (För egen del krävs det mer än så för att jag skall vilja åka ned till Helsingborg.)

Anthony Daniels - IMDb

Ian Whyte - IMDb

Ny gäst till mässan i Helsingborg - Ian Whyte

Ian spelar the Space Jockey i Ridley Scotts bioaktuella "Prometheus"! Den 2,16 m långe Ian spelade predatorn i "Alien vs. Predator" och han är även aktuell i tv-serien "Game of Thrones" som Gregor Clegane / White Walker.

Andra roller inkluderar Sheikh Suleiman i "Clash of the Titans" och The Reaper i "Solomon Kane".

Ny gäst till mässan i Helsingborg: Anthony Daniels!!!

Anthony spelade den legendariska C-3PO i alla sex "Star Wars" filmerna och vi önskar honom välkommen till mässan!!

Redigerad av AlmostHuman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dess att den är det, så kan du alltid kolla in deras facebook-sida. Det kan man göra utan att behöva ha ett eget konto där.

Annars håller jag med dig. Lite konstigt och trist att man prioriterar facebook framför hemsidan, som jag misstänker att fler besöker. Isbergs motivering var enligt egen utsago;

"Varför listas inte gästerna på hemsidan? Facebooksidan är rörig :)".

"De kommer där också, men det blir smygtitt här först :)"

Väldigt lång smygtitt. Speciellt då första gästen utannonserades redan den 29 juni. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook är ju idag den sidan nästan alla besöker först (även om jag har Star Trek Databas som nummer ett :D) bortsett från Google. Så att han uppdaterar där först är väl inte så konstigt. Även om det är dåligt att skippa officiella hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att "alla" besöker facebook först är en sanning med modifikation. Själv bojkottar jag facebook in i det sista och vet att många andra gör det med. Och saken med Isberg och hans mässor är att han verkar ha glömt bort hur han gjorde innan facebook uppstod. Det är ju inte mycket extra jobb med att uppdatera sin hemsida i samma veva som han gör enn uppdatering på facebook och även andra sociala medier om han skulle ha sådana. Som THT säger så är han nog bara lat.

Redigerad av AlmostHuman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma för mig. Det finns vissa gånger då jag inom arbetet behöver befatta mig med facebook, men utöver det försöker jag undvika det som pesten. Den här gången var det en tillfällighet att jag halkade in på mässans facebook-sida. Tur att det inte händer i större utsträckning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ny gäst presenterades igår på facebook-sidan.

Sid Haig - IMDb

Honom har jag sett i många filmer. Gillar speciellt hans insats i filmerna House of 1000 Corpses samt The Devil's Rejects. Två riktigt bra filmer. Skulle gärna ta autograf av honom, men behöver nog en eller ett par till intressanta gäster för att resa ned. Har ju den stundande Star Trek London att ladda upp inför.

Ny gäst till mässan i Helsingborg: Sid Haig!

Sid är kanske mest känd för sin roll som Captain Spaulding i "House of a 1000 corpses" och "The Devil´s Rejects".

Sid har även medverkat i filmer som "THX 1138", "Diamonds are forever", "Coffy", "Foxy Brown", "Kill Bill Vol 2" och tv-serier som "Star Trek", "Buck Rogers", "The A-Team" & "Batman".

Sid kommer med ett stort urval av bilder och vi önskar honom välkommen!

Redigerad av AlmostHuman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju gjort mer är bara dom filmerna. Han är ju lite av en kultskådis för oss skräckaficionados. Kul att det blir lite nya gäster ibland trots allt.

Nu är hemsidan uppdaterad. Ser ut som att det kanske bara blir tre gäster i år. I sådant fall lär det inte bli en resa för mig.

Anders Svensson: ska ni bara ha 3 gäster?

SciFiWorld.se: Vi får väl se :)

Redigerad av AlmostHuman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har han ju, men kultskådis blev han väl främst efter just dessa filmer. Innan det var det mest TV-produktioner han varit med i. Men han var bra i Coffy :)

MIn vän ska ta en autograf av honom om vi nu ska dit, då kan jag åtminstone be honom fråga snubben hur han upplevde inspelningen av det A-Team avsnitt han var med i.

Det där med 3 gäster skulle väl inte förvåna mig, men han har haft det så förut, X antal gäster utan några fler frågetecken som ska symbolisera gäster att komma, sen blir det fler gäster ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, han har varit med i lite filmer även innan Rob Zombies dito. ;)

Tror även att dom flesta betraktade honom som kultskådis innan dessa. Men han hamnade väl lite mer i blickfånget tack vare just dom. :) Första filmen med honom som jag såg var Spider Baby. Skulle vara kul att ha hans autograf.

Och jag minns att Isberg har gjort så tidigare. Kan vara att det är första gången som jag har hört ett uttalande från honom där han verkar helt likgiltig inför om det skall bli fler gäster eller ej. Men vi får väl se om det tillkommer gäster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

En gäst till utannonserad: Noah Hathaway

Han var bl.a. med i gamla TV-serien Battlestar Galactica, men troligen mest känd från "Den oändliga historien"

Och så lämnade han precis återbud (ett namn mindre på min "gamla" Battlestar DVD-box). Dvs. ingen Noah till Helsingborgsmässan. Kanske lite väl tätt inpå mässan för att hinna ordna en ersättare, men man kan ju hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...