Gå till innehåll

Fedcon 2013


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Tusen tack för svaren! Jag skippar meal package. Synd att jag inte har möjlighet att komma ner onsdagen jag med. Nu blir det nog först vid halv fyra på torsdagen. Men eftersom det kör igång ca kl 15 så missar jag inte supermycket...

Det var bara så smidigt med ett direktflyg från Landvetter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

En sammanfattning av Fedcon 22 så här mitt på dag 2.Om det är stavfel så beror det på att jag sitter med en surfplatta som inte alltid gör som jag vill...

Åkte precis hiss med Ethan Philips (Neelix) och pratade tidigare med Richard Arnold, en allvetande Star Trek-aktiv. Har lyssnat på flea skådespelare och hoppas skriva ner mer än bara det om Linda Park som jag skrev i morse (se bland nyheterna).

På köpfronten har det hittills blivit detta (uppdaterat 12/5 13:00)

Miles away, grafisk roman av Anthony Montgomery för 20 - verkar vara riktigt bra

Tre Star Trek-böcker för 15

Två nya samlarkortsserier för TNG och VOY, 15

Darth Vader-tshirt för 12

Stormtrooper-islåda för 15

ätbar Star Wars-tårtdekoration för 5

Jedi-morgonrock för 20

Doctor Who-tshirt för 20

2 st 3-pack av Voyager bonus-dvd - 2

2 st Originalserien bonus-dvd - 1

Del 2-3 av TNG bonus-dvd - 1

3 st Fedcon-tshirts (snygga) - 8

2 st ENT-teddybjörnar - 15

2 muggar, varav en för TNG - 5

3 Voyager-armbandsklockor - 8

Diverse krimskrams de skickade med, från Förhäxad, Madagascar 3, etc - 0

Autografer av Hertzler, O'Brien, Montgomery, Park- 175

Fotografier med skådespelare - 90

En hel del gratisprylar, såklart

Enterprise-flasköppnare, 18

Enterpriseskeppet som gosedjur, 20

Så just nu är det:

Star Trek 393

Star Wars 52

Doctor Who 20

SW är mest för sonens räkning. Och nu skall jag iväg för att ta foto med Linda Park och Anthony Montgomery.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade precis på Mark Allen Shepherd, som spelade Morn på DS9. Till skillnad från karaktären Morn, som faktiskt aldrig sade någonting (även om han var känd för att vara en pratkvarn) var tvärtom otroligt pratglad. Faktiskt tyckte jag att han ibland kunde vara lite mer kortfattad i sina svar. Varje frpga besvarades med en 5-10 minuter lång monolog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var "scripts" från olika Star Trek och scifi-serier, signerade foton/planscher, andra saker som använts på scenen, etc. Mer än en timme höll de på, och pengarna gick självfallet till olika välgörande ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade precis på Mark Allen Shepherd, som spelade Morn på DS9. Till skillnad från karaktären Morn, som faktiskt aldrig sade någonting (även om han var känd för att vara en pratkvarn) var tvärtom otroligt pratglad. Faktiskt tyckte jag att han ibland kunde vara lite mer kortfattad i sina svar. Varje frpga besvarades med en 5-10 minuter lång monolog.

Haha, ja han gillade verkligen att prata. Det blev även lite miljöfokus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är duhär på Fedcon du med, Johan?

Jajemen, det var första gången som jag var iväg på något liknande och tyckte det var över förväntan. Jag körde dock endast fredag, lördag och bodde inte på Maritim.

Jag tyckte att de flesta "panelerna" var bra och lyssnade på Montgomery, Park, Black, Barrowman, Browder, Hertzler, O'Rilley, Cocco, Nicole och Shepherd.

Det blev inga foton och autografer men det får bli mer fokus på det nästa gång.

Det var lite surt att det skulle krocka med Östgötaträffen, när det för en gångs skull händer något i Linköping, men det verkar komma fler tillfällen för det. Kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var strongt att åka så fort på ett konvent. För var det ett år sedan du upptäckte Trek?

Jag fastnade för Enterprise när jag pluggade och det var för 10 år sedan. Dock själva aktiva intresset drog igång för något år sedan. Jag åkte med två kompisar som inte var speciellt insatta men det tyckte det var kanon ändå. På fredagen gick jag själv och på lördagen gick vi runt alla tre. Det blev kanske en 40% Fedcon och 60% Öl och mat-resa.

För mig är även hela fenomenet och själva "subgenren" väldigt intressant. Det tillåtande klimatet som råder vid sådana tillställningar är fantastiskt. Det märktes extra mycket under "Kostym och talangtävlingen" där den ena märkliga personen efter den andra kom in på scenen, men drog ner applåder oavsett vad den gjorde.

Skådespelarna bjöd verkligen på sig själva. De enda jag inte gillade var Hertzler och O'Riley men det var kanske att jag hade höga förväntningar på dem, då man hört hur mycket de gör för fansen osv. Jag kan tycka att deras "Panel" var lite oseriös och att de tog lite billiga skämt på andras bekostnad. Det var en kvinna som kan beskrivas som språkförbistring personifierad och hon kämpade verkligen med att få fram sin fråga, men de avbröt hela tiden och drev det lite väl långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...