Pjotr'k Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Jag har skrivit detta tidigare i TSS-forat, men skickar det hit också. Kanske vill någon här hänga på? Jag vill verkligen komma till Fedcon 2013. Inte så många gäster är utannonserade än, men det lär bli precis lika många som vanligt... Det är den 9-12 maj som det äger rum, i Düsseldorf som vanligt. Priserna blir ungefär så här: 650 kr med flyg från Köpenhamn 800 kr för transfer inom sydsverige ca 800 kr (buss eller tåg) 1050 kr för biljett (ca 110€) 1000 kr för mat 1500 kr för autografer (30€/autograf = 150€) x kr för att köpa grejer Alt 1: 1500 kr för billigare hotell (finns billigare rum för 900 kr per person - priserna gäller om två personer bor i rummet) Alt 2: 3200 kr för Maritim hotel (just nu 324€ per person för tre nätter på Maritim hotell om man är två och delar hotellrummet, går att få billigare om man tar in på Sheraton - just nu 285€) Summa blir således runt 6500/8200 kronor plus pengar till att köpa grejer för. Jag har verkligen inte dessa pengar i nuläget (fick 5000 kronor vid födelsedagen som jag skall använda till ett Fedconbesök), så om man kan spara pengar till maj samt dela rum för att spara pengar vore det välkommet. Om någon redan nu tänkt köpa biljett och kan tänka sig att dela rum så vill jag gärna diskutera det. Hotellrummen tar slut fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 (edited) Ett alternativ att sänka boendekostnaderna är att hyra en lägenhet. Jag tittade på Wimdu.se, där man hyr direkt från ägarna och man kan nog få ner priserna till 600-800 kronor per person (och mindre förstås om man delar med andra). Sedan borde väl vandrarhem där man delar med många andra vara betydligt mycket billigare än 900 kronor. Vet att jag själv betalade under 150 kronor i Hamburg på ett vandrarhem för en natt för ett par år sedan. Sedan känns 1000 kronor som en post som är ganska högt satt. Den kan mycket väl hamna flera hundralappar, om inte 500 kronor, lägre. Edited July 16, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 16, 2012 Author Report Share Posted July 16, 2012 Tack för svaret. Skall eller vill du till Fedcon nästa år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 16, 2012 Report Share Posted July 16, 2012 Nej, tyvärr inte. Samtidigt har jag gjort en del resor för att få ned kostnaderna senaste året, så det var därför jag tänkte tipsa dig och andra om just att hyra lägenheter i stället för hotell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted July 17, 2012 Report Share Posted July 17, 2012 Jag har alltid varit intresserad av att besöka FedCon. Jag skall räkna lite på det hela och se om det är något jag kan tänkas ha råd med eller ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 17, 2012 Author Report Share Posted July 17, 2012 Låter kul, AH! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 18, 2012 Report Share Posted July 18, 2012 Skulle också vara intressant för mig, speciellt om det nu inte blir en resa till Star Trek London. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted July 18, 2012 Report Share Posted July 18, 2012 Har du fått förhinder att resa till Star Trek London, THT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 Eventuellt. Jag väntar nog på att se om Takei blir klar, ganska mycket hänger på det för egen del för tillfället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 (edited) Jaså. Okej, då hoppas jag för din skull att han dyker upp. Vore lite synd om du missar det hela eller inte har lust att åka om han inte dyker upp. Edited July 19, 2012 by AlmostHuman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 19, 2012 Author Report Share Posted July 19, 2012 När vet du med säkerhet om det blir Fedcon, THT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 20, 2012 Report Share Posted July 20, 2012 När vet du med säkerhet om det blir Fedcon, THT? Tar nog ett tag, skulle jag tro. När hade du tänkt dig att boka allt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 20, 2012 Author Report Share Posted July 20, 2012 Vill bara inte riskera att hotellrummen tar slut. Om jag åtminstone kunde känna mig säker på att någon tog den andra platsen i rummet så hade jag kunnat boka nu och betala så länge, men är det osäkert känns det inte som att jag gör så. Det finns samtidigt stora fördelar med att boka på Hotell Maritim (som dock var betydligt dyrare) - man slipper kollektivtrafiken varje morgon och kan gå upp och vila om man blir trött under dagen. Så jag vet verkligen inte hur jag skall göra. Oavsett vilket, så skulle det vara roligt att träffa dig där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted July 20, 2012 Report Share Posted July 20, 2012 För egen del känns det som att jag skulle kunna ro det hela i land rent ekonomiskt, men jag kan inte ge några garantier. Jag har inte pengar nu, men skulle kunna få ihop det som behövs med att jobba lite extra och spara. Tyvärr kan ju saker hända på vägen som gör att det inte går, så därför känns det som att jag inte kan boka något nu. Så om du hittar någon annan som vill dela med dig Pjotr'k så ta den. Annars så vet du att mitt intresse finns kvar och att jag kan slå till, bara att jag måste vänta ett tag för att se så att allt rullar på med inkomster och besparingar. Om inte annat kanske man kan mötas upp på FedCon om vi är fler från detta forum som åker? Skulle vara trevligt tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 Vi är en 5-6 pers från TSS, som jag känner till, som ska dit (som vanligt ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 Var ska ni bo, Ghost? Funderar på att åka. Kan i princip dela rum med vem som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 23, 2012 Author Report Share Posted August 23, 2012 Jag har själv inte bokat rum än men hoppas att det finns kvar. Kanske känns konstigt att dela rum med en av andra könet? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Var ska ni bo, Ghost? Funderar på att åka. Kan i princip dela rum med vem som helst. De flesta av oss bokade rum på konventhotellet (bokning och biljettköp gjordes redan under årets konventhelg). Dyrt, men väldigt bra då man ska lämpa av alla inköp etc. eller bara vill vila fötterna i lugn och ro för några minuter. De som bor på annat håll (striktare budget) bor ändå ganska nära och bokar hotell nära spårvagnsnätet en 3-5 stopp från konventet (har jag för mig). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 26, 2012 Report Share Posted August 26, 2012 Jag har själv inte bokat rum än men hoppas att det finns kvar. Kanske känns konstigt att dela rum med en av andra könet? ;) Nejdå. Jag bryr mig inte om sådant. Bara rumskompisen inte blir odrägligt berusad eller enbart odräglig. Har inte bestämt mig än. Kommer bestämma mig efter London. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted September 7, 2012 Report Share Posted September 7, 2012 Den första Star Trek-gästen har nu kommit upp på gästlistan: Alexander Siddig (Dr. Bashir) Några andra gäster med på listan i skrivandets stund:Katee Sackhoff (BSG), Ben Browder (Farscape & SG1), Colin Ferguson (Eureka), Gigi Edgley (Farscape) och Casper van Dien (Starship Troopers). Plus Brian Gross (bl.a. kommande ST Phase II) och James Cawley (ST: New Voyages). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted September 12, 2012 Report Share Posted September 12, 2012 (edited) En Star Trek-gäst till: LeVar Burton (Geordi La Forge) Edited September 12, 2012 by ghost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 21, 2012 Author Report Share Posted September 21, 2012 Har nu beställt och betalat för hotell på Maritim tillsammans med en inträdesbiljett. Känns skönt att äntligen ha saker och ting ordnade. Fråga 1: Nu är det flyget som skall beställas och jag behöver höra från er andra som åker vilka tider ni kommer ner. Min plan var att landa vid 15:30 på torsdagen (direktflyg från Göteborg) och att åka tillbaka till Köpenhamn (fanns inga flyg till Göteborg då) kl 16.05. Är det ungefär samma tider för er? Fråga 2: Brukar ni köra på bufféerna på konventet eller finns det andra alternativ för att få ett ordentligt mål mat om dagen? Det kostade ju 69€, men då började bufféerna först på fredagen, inte på torsdagen. Kostnader hittills (inkl planerade) 3750 kr för inträdesbiljett+hotell (443€) 1300 kr med flyg 1000 kr för mat 1500 kr för autografer (30€/autograf = 150€) x kr för att köpa grejer (summa 7550 kr plus saker att köpa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 23, 2012 Report Share Posted September 23, 2012 Har du bokat dubbelrum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 23, 2012 Author Report Share Posted September 23, 2012 Har bokat del i dubbelrum på Maritim. Det blir dyrare än billigare hotell (kostade 108€ per natt), men ger många fler fördelar såsom att man kan gå upp och vila om man vill det eller att man kan gå upp med sina grejer. Förhoppningsvis betyder det också att man har tillgång till Wifi för smartphonen och datorn. Jag vet inte vem jag delar rum med, utan man blir placerad med någon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted September 24, 2012 Report Share Posted September 24, 2012 Svar 1) Några av oss (inkl. mig själv) åker ner redan på onsdagkvällen. Vi brukar landa ganska sent (vid 9-10 tiden på kvällen). Jag vet inte när de som flyger på torsdagen brukar dyka upp. Sedan brukar vi åka lite efter avslutningscermonin. Jag har för mig vi åkte hem vid 7-tiden på söndagkvällen. Svar 2) Jag har aldrig kört på "meal package", så jag vet inte hur prisvärt det är. Vi brukar ta en rejäl frukost på hotellet och sedan brukar det finnas mat till försäljning ute i foajen på hotellet från ca lunch och framåt. Här brukar de sälja allt från hamburgare och pizza till olika grytor, mm. Priserna brukar ligga runt vad "vanlig snabbmat" brukar kosta. Sedan har hotellet ett par småbarer som serverar mat också (t.ex. ett sushiställe). Dessutom så ligger hotellet i stort sett vägg i vägg med flygplatsen och där finns också några matställen (Mcdonalds etc.). Det finns även en jourbutik på flygplatsen som säljer det mesta, inkl. färdiga mackor etc. om man vill gå på den linjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts