Nyhet Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Walter Koenig har blivit berömd som Chekov i TOS. Men det är inte hans favoritroll på teve, skriver Denofgeek.com. Favoriten är i stället Alfred Bester i Babylon 5. -Han hade flera dimensioner, var viktig för varje avsnitt han var med i och han växte. Jag skulle gå så långt att säga att han är en figur många avskyr, men ändå kan känna en viss empati för när du upptäcker att han hade någon han älskade nedsövd, och att han försöker göra saker och ting bättre för sina underhuggare. Koenig berättar också om han inte hade fått rollen som Chekov i TOS, så hade han bytt karriärsbana och blivit psykolog i stället. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Bester var ju en favorit i B5. Alla gillade väl honom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Absolut och ska man se krasst på det: Koenig har mer screentime som bester än som chekov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Koenig var riktigt vass i rollen som Bester. Så jag kan förstå att han gillade den rollen mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Ungefär det jag misstänkte efter att ha sett hans talk i London förra året. Han lät väldigt passionerad när han pratade om sin roll i den serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts