Gå till innehåll
Nyhet

Nytt världrekord för antal trekkers i uniform satt på Star Trek: Destination London

Rekommenderade inlägg

Världsrekordet för antal trekkers i uniform eller annan Star Trek-utstyrsel är slaget. Det slogs på konventet Star Trek: Destination London nu ikväll, skriver vår egen forummedlem Ghost som är i London här på forumet. Vi får återkomma till hur många som var utklädda, men det är i alla fall fler än 1040 stycken, vilket var det gamla rekordet.

Uppdaterat 21:29: StarTrek.com meddelade för en stund sedan via twitter att det slutliga numret blev 1083 personer! Det här blir något för Fedcon 22 maj nästa år att försöka överträffa! Bilden nedan är hämtad från StarTrek.coms Instagram.

proxy.jpg?t=FQQVBBhMaHR0cDovL2Rpc3RpbGxlcnlpbWFnZTkuaW5zdGFncmFtLmNvbS81MTY0ZmJiYzFhZTMxMWUyYmFjZjEyMzEzODFiNzkyOF83LmpwZxQCFgASAA&s=2ABp1HkBowcRixlOXhvMbHDQV-M1y1zHk1aoQqAGEoc

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen uniform och har inget större intresse att skaffa en heller varför jag inte var med på rekordförsöket men det är kul att rekordet numer är europeiskt! Nu är jag rätt säker på att man kommer kunna slå rekordet i Vegas i sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De kunde dock utan vidare få fatt i 507 utklädda trekkers år 2010, så det borde vara möjligt att göra om bedriften med bara en fördubbling. Det är betydligt fler som är utklädda med Star Trek-kostymer på dessa konvent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1083 hade det kunnat slagits i London med Ro Laren eller nån annan som var där? Ser man på filmerna så var det ju många där i uniform eller annat. Och varför var man inte utomhus i Vegas om det var många, många fler?

Fedcon gjorde ju så att de bara räknade de som gick ut från lokalen. Så jag tror det blir svårt för dem att slå det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu