Gå till innehåll
Lord Di Lego

Frågor, kommentarer och problem med uppgraderingen till IP.Board 3.4

Rekommenderade inlägg

Hmm. Jag antar att det var en liten missräkning att default-färgen på både texten och bakgrunden i alla gamla citat nu blev vit om man inte redan manuellt ändrat färgen i de? Se

EDIT: Fast det verkar inte gälla alla trådar, i verkar citaten se ut som vanligt.

Sen har jag en rent praktisk observation, men det kanske bara är jag som inte vet om det alternativa sättet att göra det än. Jag tänker på att citera flera inlägg och/eller dela upp i inläggen i flera olika citatblock. Finns det något smidigt sätt att göra detta som jag missat, eller är det enklast att stänga av BBKod-läget (knappen längst uppe i vänstra hörnet i redigeraren) för att på så sätt få upp taggarna i texten.

Ps. 2/3 av alla smilies verkar också ha försvunnit. Valet är kvar, men bilden/figuren finns inte att hitta.

Redigerad av Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bakgrundsfärgen på citaten och smilisarna har jag fixat till.

Om man vill citera flera inlägg så är det enklast att använda "Multi-citat"-knappen.

När det gäller att dela upp ett citat så skulle jag tro att det är enklast att kopiera & klistra. Har själv inte använt redigeraren så mycket i denna version och är därför själv ännu inte helt säker på hur man bäst gör. Ska testa lite och se hur det fungerar så kan jag återkomma när jag känner till det lite bättre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En småsak som har irriterat mig ett tag är att i "Star Trek forum-temat"; syns inte när citaten tar slut, det verkar vara unikt för just det skinnet och det gäller efter mina efterforskningar i såväl explorer som chrome (det är de jag pövat). Går det att göra ngt åt? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Webbhotellet gjorde något slags underhåll på sina UPS:er (Uninterruptible Power Supply) som gjorde att man fick ett kort strömavbrott. Detta gjorde i sin tur så att alla deras servrar stängdes av vilket är ca 1500 st och det tar en stund att få igång alla dessa igen. Därför var sidan nere en stund igår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen har jag en rent praktisk observation, men det kanske bara är jag som inte vet om det alternativa sättet att göra det än. Jag tänker på att citera flera inlägg och/eller dela upp i inläggen i flera olika citatblock. Finns det något smidigt sätt att göra detta som jag missat, eller är det enklast att stänga av BBKod-läget (knappen längst uppe i vänstra hörnet i redigeraren) för att på så sätt få upp taggarna i texten.

Jag skapade under helgen där finns info om hur man citerar ett inlägg. Kommer nog lägga in mer info där framöver.

Först i denna senaste versionen av forumet som jag uppgraderade till under helgen så "fungerar" det att dela upp ett citat. Det är ännu inte helt perfekt, men det börjar bli bättre och jag vet att man arbetar med att få det ännu bättre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu