Gå till innehåll
Nyhet

Trekkers tror Cumberbatch spelar Mitchell

Rekommenderade inlägg

Trekkers tror att Bendedict Cumberbatch spelar Gary Mitchell i Star Trek Into Darkness. Det visar en omröstning på Trekmovie.com två dagar efter den första trailern släpptes.

Mer än hälften eller 51 procent av de nästan 1900 personerna som har röstat tror på Mitchell. Khan hamnar på andra plats med 20 procent. På tredje plats hamnar alternativet någon annan (det vill säga en ny skurk eller mindre känd skurk från TOS) och på fjärde plats Garth of Izar.

Wired.com är det dock Khan som tar täten med 37 procent, medan Mitchell ligger tvåa med 30 procent av rösterna. Det är dock färre än 500 som har röstat i denna omröstning, så just nu är trekkers klara besked: "Det är Mitchell."

Men detta dementerade manusförfattaren Roberto Orci tidigare i somras. Dock betyder inte det att det självklart är Khan, eftersom Simon Pegg (Scotty) har avfärdat att han är med i filmen som "en myt".

En mycket god jämförelse som visar argumenten för Khan respektive Mitchell finns här.

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju bara spekulationer, och dessutom bara om vilken skådespelare som spelar vilken karaktär... det kan man väl ändå inte kalla spoilers?

(Spoiler enligt Wikipedia: Sammanfattning eller beskrivning av handlingen i exempelvis en film som avslöjar så pass mycket att det kan tänkas förstöra för konsumenten, då upplevelsen sällan blir lika bra om man i förväg vet vad som kommer att hända.)

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förvisso, men det verkar väl vara en stor möjlighet av alla fiffiga Trekkies att döma. Karaktären hålls väl hemlig fram tills filmen släpps av en anledning? Fast jag vet inte, dom kanske går ut med vem det är närmare premiären? Om det är en bekant fiende/karaktär vi får möta tycker jag personligen att det är mer tillfredsställande att få den presenterad för mig under filmens gång. Visar det sig vara han eller Khan kommer det inte ha samma effekt längre. Khan får man väl dock tacka japanerna för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller inte med om att detta ska spoilervarnas. Precis som Fleetadmiral är det spekulationer. Vad jag vet kommer inte nästa trailer att avslöja vem skurken är heller skriver de som redan har sett den. Men jag tror att vi får räkna med att förhandstitten som kommer ut på imax kommer att göra det. Jag är mycket tveksam till och med att vem skurken är ska spoilervarnas om det visar sig i något marknadsmaterial. Däremot kanske man inte behöver avslöja det i rubriker eventuellt. Det är något som faller inom rimligt förhandsinformation för trekkers, och dessutom ger stort diskussionsmaterial samt hype. Det tror jag är huvudorsaken till att man inte ännu avslöjat skurkens identitet. Något som sagt jag tror att man kommer att göra. Vi kan knappast heller låtsas som det är en hemlighet om en mängd annan media avslöjar det, vilket blir det troligaste utfallet.

Det är ju egentligen bara de som går helt i ide som du skriver eller aldrig har sett Star Trek som kommer att vara spoilerfria.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt med denna hype i alla fall. Känns superkul

Jag tror att de överraskar i alla fall och inte har en gammal skurk alls. Detta är bara reklam för att göra trekkers över internet ännu mer intresserade av filmen (som om det skulle vara möjligt liksom)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu