erkan Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Någon som sett att Enterprise säsong 1 släpps på Blu-ray den 26:e mars? http://www.startrek.com/article/enterprise-trekking-to-blu-ray-fans-helped-pick-covers Lite typiskt med tanke på att jag precis köpt alla 4 säsonger på DVD. Tycker det bara är lite konstigt att dom släpper det samtidigt som TNG på Blu-ray, då tar dom ju uppmärksamhet från TNG men framförallt så tar väll TNG uppmärksamhet från Enterprise på Blu-ray. Antar dom flesta hellre köper TNG på Blu-ray än Enterprise på Blu-ray. Sen tycker jag omslaget var ett riktigt bottennapp. Dom omslag man fick rösta på var mycket bättre men nej dom skiter i alla dom förslagen och gör något nytt som är sämre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted January 9, 2013 Report Share Posted January 9, 2013 Jag hade läst rykten om att det kunde vara på gång, men inget säkert. Så det här var en liten nyhet för mig iaf. Fast hela TNG kommer inte vara ute på ett litet tag, så alternativet hade varit att vänta tills dess innan man började släppa någon av de andra serierna. Då föredrar jag ändå att det överlappar lite, annars hade allt bara varit ute på Bluray ~2030. :P Hellre att det finns ute och tillgängligt för oss isf. Sen är det väl också relevant här att nämna att jobbet med att konvertera ENT till Bluray- format och kvalitet inte alls är lika resurskrävande som det är/var till TOS och TNG. ENT spelades redan in och släpptes i mer moderna format, så det handlar väl mest bara att gå från 720p till 1080p nu. Enligt vad jag läst lite snabbt så är det inte ens säkert att några specialeffekter görs om i 1080p för den nya versionen, då man ofta bara skalar upp den som finns så att de inte blir för skarpa. I TOS och TNGs fall så var det väldigt annorlunda, man var verkligen tvungen att gå tillbaka till källan som de spelat in scenerna på och mer eller mindre byggt om scenerna från grunden till den versionen som släpptes. Så, det är nog betydligt 'enklare' och mindre krävande för de att släppa ENT på Bluray, även om det är samtidigt. Någon får rätta mig om något är fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkan Posted January 9, 2013 Author Report Share Posted January 9, 2013 Så är det precis. Har också hört att specialeffekterna i Enterprise inte kommer göras om, fast känns väll inte som det behövs ändå. Men blir väll att köpa boxarna när man väll kommer tillbaka för en re-watch efter att ha sett TNG, DS9 och VOY igen, men då lär boxarna vara billiga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 Har någon köpt första säsongen av Enterprise på Blu-ray än? Den släpptes ju för någon vecka sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 Damp ner i brevlådan före helgen, men har inte hunnit öppna/kollat innehållet än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 Vet inte om jag vill köpa ENT alls eftersom jag inte gillar serien speciellt mycket. Har bara 2 säs på dvd och dessa köptes enbart för det helt otroligt låga priset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted December 22, 2013 Report Share Posted December 22, 2013 (edited) Lite information om när de släpps: Säsong 1 - Släpptes 2013-05-08 i Sverige (Finns t.ex. på http://www.cdon.se) Säsong 2 - Släpptes 2013-09-18 i Sverige (Finns t.ex. på http://www.cdon.se) Säsong 3 - Släpps 2014-01-07 i USA Säsong 4 - Släpps 2014-04-01 i USA Edited December 23, 2013 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts