Gå till innehåll
Aike

Kul på bio 2013

Rekommenderade inlägg

Nytt år och dags för nya filmer.

Min första film för året blev Argo, som kom ut förra året.

En mycket bra film om hur CIA vill få ut sex medarbetare vid den amerikanska ambassaden från Iran efter islamisterna tagit deras kollegor som gisslan. Planen är att lura iranierna med en fejkade filminspelning.

Ser att denna filmen fått mängder med priser redan och är nominerad till Golden Globe som bästa film. Jag tror mycket väl denna kan vinna bästa film på Oscarsgalan också.

4+/5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog också se Django på bio. Frankenweenie tänker jag också se, dock inte på bio. Sedan väntar jag även på att Cloud Atlas ska leta sig till våra biografer. Någon gång i februari tror jag bestämt att det är dags. Men visst finns det fler filmer som jag skulle vilja se på bio. Listan kan göras rätt lång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast and Furious 6 3/5

En bra film, mer action, fler figurer, längre speltid och trotsl ite röriga återkopplingar till tidigare filmer gör detta till en sevärd biofilm. Den bästa i serien tillsammans med femman och ettan. Inte illa att en filmserie kan få en sådan nytändning, när den var på väg utför stupet med trean och fyran. Har det någonsin hänt förut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har blivit en hel del biobesök detta år men jag har tyvärr missat att skriva om dem i denna tråd. Idag blev det

Jurassic Park 3D

Filmen håller fortfarande. Såg den på bio på 90-talet men denna gång var det en bättre biograf (Heron City) och rätt bra 3D. Lite nostalgiskt kul är hur förtjusta barnen i filmen blir över CD-rom med touch screen och de övriga datorerna i filmen är rätt skrattretande, men dinosaurierna är fortfarande bra och Sam Neill gör en bra rolltolkning. Har man inte sett filmen så passa på att se den på bio i 3D. Tror förresten att man lagt till någon scen i 3D versionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett NOLL reklam för Jurassic Park 3D här i stan, fick en chock när jag läste att den gick på bio idag, då den visst hade premiär. Ska se den nästa vecka, om inte i helgen. Att se Jurassic Park som 8-åring var något alldeles speciellt, en av mina bästa barndomsminnen. Det var en speciell film som håller än idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1993: Vi var på 21-bion mitt i veckan för att slippa alla snorungar. Trots det fick vi barnfamiljen med totalt sadistiska föräldrar bredvid oss. Båda barnen satt och grät och skrek, men föräldrarna satt kvar och tvingade barnen att stanna och se klart filmen. Barnen var kanske 6-7 och 8-9 år gamla. Efter denna händelse blev jag mycket restriktiv vad mina egna avkommor fick se i filmväg.

2013: ca 10 pers, varav 0 barn och 0 telefonterrorister, i biosalongen kl 13.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Telefonterrorister, haha. Såna borde fängslas. Är man så viktig att man inte kan ha mobilen avstängd i två timmar har man inget på en biograf att göra. Det var illa för några år sedan, men det har blivit mycket värre nu när touch screen telefoner blivit normen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu