Jump to content

Mer eller mindre hajp kring Into Darkness

Aike

Recommended Posts

Lånar vad Pj´trk skrev i en annan tråd som diskussionsämne, eftersom det är värt en egen tråd:

Fast den förra filmen hade mer "hajp" omkring sig, så jag ser stora
risker med att denna film får ett sämre mottagande. Vi får väl se hur
den marknadsförs fram till maj - det känns spontant som att den förra
filmen marknadsfördes mycket mer.

Håller du med eller inte? Mer eller mindre hajp kring Into Darkness än den förra filmen?

Det har väl varit en del i Aftonbladet och kvällstidningarna angående Benedict Cumberbatch, trailers och kanske skurken. Sedan var det inte mycket i svensk media vid den här tiden heller vad jag minns när förra filmen kom ut. Det var däremot enormt mycket veckan och dagarna kring premiären. Jag skulle bli förvånad om det blir lika mycket skrivet i år.

• 4 weeks later...

Man tycker ju att hypen borde vara större denna gång, eftersom förra blev så väl mottagen och att det har gått hela fyra år för uppföljaren att komma. Samtidigt förstår jag att mycket av hypen kring förra filmen var pga att det var en ny sorts Star Trek film med originalbesättningen som väckte mycket nyfikenhet.

Tror åtminstone att den här kommer slå högre i box office siffror.

Jag tycker att hajpen är större nu på vissa sätt i Sverige. Som bilderna från SF Sergel i Stockholm med trappan med Into Darkness-motiv. Mycket affischer också. Dessutom att de kommer hit och visar första halvtimmen visar att de räknar med att fler ska se den.

Jag läste på Moviezine att de tyckte att Into Darkness-lanseringen var mycket bra jämfört med en annan sf-film.

Det är definitivt en av de större lanseringarna en Trek-film fått i Sverige.

Haha, ja Burger King-hajpen uteblir nog. Samma sak gäller andra leksaker. De sålde helt enkelt för dåligt när den förra filmen kom.

Samtidigt är antalet trailers, appar och annat som är mer anpassat för 2013 än 2009 betydligt mer frekvent.

Leksakerna är riktade till fel målgrupp. Det är ju inte småbarn som ska leka med dem utan det är vuxna som ska samla dem och ställa upp dem i hyllan så inget mer playmates. Vill ha art asylum eller diamond select. Har alla BKsakerna, glasen, phasern och skeppet från förra filmen. Den här gången blir det Legoliknande saker. Är lite skeptisk till att köpa det.

Håller med till fullo, är inget stort fan av Playmates Star Trek figurer. Har också samtliga Burger King figurer, glas och Playmates figurer i 6inch versionen och ser mycket hellre att Diamond Select tar över till den här filmen, men det kommer inte hända.

Dessa minimates som släpps har jag inget intresse av alls.