Nyhet Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 10 149 röster på Sfx.co.uk har avgjort vilka som är de fem bästa ögonblicken i Star Treks historia. Topp 5 bakifrån är följande: 5. Kirk grillar O´brien i Trials and Tribble-ations i Deep Space Nine.4. Scenen när Picard torteras ("There are four lights") i The Chain Of Command i TNG3. Spocks död i Star Trek II: Khans vrede2. Kirks Khaaaaaan-skrik i Star Trek II: Khans vrede1. I am Locutus of Borg från The Best of Both worlds Noterbart är att filmerna är ungefär lika populära som serierna när det gäller minnesvärda ögonblick. På topp 50 kom 23 stycken från långfilmerna.SFX släpper nu ett temanummer inför Star Trek Into Darkness. Källa [ Till originalnyheten ] Quote
The Holy Three Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Spocks död i Wrath of Khan toppar nog min lista. Quote
Aike Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Det är bra scener allihopa. Min favorit bland dem är den som vann. Jag väljer nog dock slutet på Arena när Kirk skonar gornödlan samt The Inner Light när Picard inser att hans värld bara var ett minne från en fjärran tid som mina absoluta favoritscener. Quote
RoLaren Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Khaaaan!!! Finns inget mer klassiskt än det. Har används i många filmer och tv-serier. Quote
Aike Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Lite konstigt dock att Kirks och Spocks fajt i Amok time inte kom topp fem. Det kan inte ha varit långt bakom. Quote
Kalle Kuckel Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Jag tycker att sådana här listor och omröstningar i stort sett är menlösa. Star Treks historia är fylld av oförglömliga ögonblick, varför välja ut något som skulle vara bättre än något annat. Quote
The Holy Three Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Lite konstigt dock att Kirks och Spocks fajt i Amok time inte kom topp fem. Det kan inte ha varit långt bakom. Ja, det är ju en annan godbit som många filmer och serier refererat till. Lätt med i min topp 5 lista. Quote
Recommended Posts