Nyhet Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 (edited) Soundtracket till Star Trek Into Darkness har inte släppts än, men däremot kan man förbeställa en CD med 14 stycken låtar på Amazon, och dessutom finns det nu korta sekvenser ur varje låt att lyssna på på Michael Giacchinos hemsida. Den här CD:n verkar enbart innehålla Giacchinos egna alster, och inte exempelvis The Rage That's In Us All av Bo Bruce och Gary Lightbody. Spoiler-varning: Medium - Låtarnas ordning kan ge vissa ledtrådar om filmens handling. Sedan kanske låtarna också har bäst effekt om du hör dem för första gången i biosalongen. Källa [ Till originalnyheten ] Edited May 4, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 3, 2013 Report Share Posted May 3, 2013 Skönt att få bekräftat hur många låtar det är på skivan. Verkar bara släppas en skiva för tillfället, om några månader kommer säkert en 2-disc Deluxe Edition ut, precis som till senaste filmen. Väntar med att lyssna på musiken. Kommer först höra den under filmen och sen även när jag får hem skivan från Ginza den 13:e. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 (edited) Låttitlarna avslöjar ganska mycket om handlingen om man har sett trailers. Det går att lista ut när de mest kända scenerna från dessa är placerade. I mitt tycke låter det lite sämre än Star Trek (2009). Temat från den filmen verkar också ha blivit denna filmens tema, men en hel del verkar sämre än tidigare filmers musik. Som tex klingonernas tema. Tyvärr är jag lite rädd för att filmen inte kommer att nå upp till den förra i helhet, vilket är synd.Musiken här är en sak, att recensionerna, om än väldigt positiva, är sämre och handlingen tycks bygga för mycket på nostalgi. Det är kanske synd att man inte valde en ren reboot som Batman, men i stället gjorde ett alternativt universum. Jag hoppas nästa stora Star Trek-projekt vare sig för teve eller bio helt klipper bandet med det gamla Star Trek, även om man kan låta gamla figurer vara hjältar eller skurkar. Edited May 4, 2013 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle Kuckel Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Star Trek behöver blicka framåt. Nu har man i och med Enterprise och dom två senaste långfilmerna tagit ett steg tillbaka, med varierande resultat. Långfilm har dessutom varit ett av Star Treks svagare kort, så jag hoppas att nästa steg är en ny tv-serie och att man då gör något helt nytt och inte lånar för mycket av Star Treks förflutna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Jag tycker också att nästa steg vore en ny tv-serie efter den tredje nya Star Trek-filmen. Men jag hade inte haft något emot om det var en riktig reboot av TOS. Det vill säga inga kopplingar till det gamla mer än figurer och arter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalle Kuckel Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 I dessa dagar då så mycket är nytolkningar inom film och tv så skulle jag vilja ha lite originalitet. Jag tror att Star Trek skulle må bäst av att enbart anamma grundstomen i det budskap som Gene skapade och sedan skapa något nytt och originellt som både fans som icke fans kan ta till sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 I sådant fall vore det lika bra att skapa något nytt med nytt namn och universum. Star Trek är knutet till Enterprise och besättningen från Tos och Tng. Andra varianter har aldrig varit lika populära. Snarare är det kopior på kopior. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 4, 2013 Report Share Posted May 4, 2013 Låttitlarna avslöjar ganska mycket om handlingen om man har sett trailers. Det går att lista ut när de mest kända scenerna från dessa är placerade. Hmm, bra poäng. Har uppdaterat spoiler-varningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts