startrek92 Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Star Trek Renegades är en lågbudjet projekt som blev möjlig via bidrag via fansen. Med några Kända Trek karaktärer med, Admiral Chekov, Tuvok bl.a. Tim Russ som spelar Tuvok producerar filmet. Senaste nyheten var att handlingen är färdig, så nu är det bara att vänta. Själv uppskattar jag stort dessa skådespelare som vill ge nått åt fansen nästan gratis. Hemsidan:http://startrekrenegades.com/home/the-script-is-finished-and-locked/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted July 31, 2013 Author Report Share Posted July 31, 2013 Vill du vara med och stöda slutskedet av Star Trek Renegades? Klicka då på linken http://www.indiegogo.com/projects/star-trek-renegades Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted November 22, 2013 Report Share Posted November 22, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=xhZPbX2x3Ug En första teaser trailer. Jag tycker att det ser rätt bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted November 22, 2013 Author Report Share Posted November 22, 2013 Väldigt kort, men tycker om den. Visar att det går även att trolla med en mycket lågbudjet (0,5miljoner dollar) Och jag lyfter hatten av för skådespelarna som gör det gratis! Speciellt för de två stora Koenig och Russ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 (edited) Ogillar trenden med mörkare star trek, fick dåliga intryck av trailern, mörkt och urvattnade färger. Sätt det i perspektiv till TOS och TNG med ordentlig belysning och varma färger. Känner att jag behöver en "feel-good" serie, där den utopiska visonen genomsyrar även om de goda snubbarna inte kan vinna hela tiden. Vet inte hur handlingen är efter trailern, men det känns redan som en dystopi eftersom hjältarna är "avfällingar/förädare"Detta behöver inte betyda att serien är dålig i sig själv, bara att jag personligen känner att den inte levervener vad jag hoppades på star trek gerneration, the new next generation.Dock är jag imponerad över hur bra det har lyckats med tanke på hur lite pengar de har haft.EDIT: det vekar finnas en nyare trailer jag inte har sätt... Edited August 25, 2015 by rehnvall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 25, 2015 Report Share Posted August 25, 2015 (edited) Pilotavsnittet släpptes på Youtube igår. Jag såg det också igår och blev inte särskilt imponerad. Produktionsvärdemässigt var det rätt bra, men tyvärr brast det i storyn och skådespeleriet. Får gå tillbaka till att vänta på Axanar, som jag tror kommer vara på en helt annan nivå. Edited August 25, 2015 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted August 27, 2015 Report Share Posted August 27, 2015 (edited) såg pilotavsnittet på Dreamfilm igår utan text vilket gjorde det svårt att hänga med men av vad det verkade som hade de inte det bästa manus . får se om jag gillar det bättre med text . Edited September 11, 2015 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 6, 2015 Author Report Share Posted October 6, 2015 Det här var nog tyvärr en besvikelse. Förväntade inte magiska special effekter så där föll de inte för mig, men att Renegades skulle påminna mindre om gamla Star trek än abrams nya filmer hade jag inte förväntat mig. Synd! Star Trek continues fortsätter att vara bästa fan serie för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 19, 2015 Author Report Share Posted October 19, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=TpDRlXq2fu8 Dags att ta farväl! Walter Koenig gör sitt sista framförande som Pavel Chekov i kommande två delarna av Star Trek Renegades, sorlig legendarisk stund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 23, 2015 Report Share Posted October 23, 2015 De har fått in ganska många före detta ST-skådespelare nu... Det som dock verkligen ger mig hopp för Renegades är att de också fått in Melinda Snodgrass, som skrev The Measure of a Man och nu ska skriva de två kommande Renegades-avsnitten. Hoppas detta leder till att det nu kommer vara en bra handling, för det var det som var det stora problemet med piloten: det såg rätt bra ut produktionsmässigt, men storyn var en enda stor röra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts