Jump to content

Webserien Star Trek Continues

startrek92

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Ett problem som jag har med andra delen: Var är Uhura? Varför tar Dr.Mckenna ledande kvinnorollen. Nån annan som störs av detta? Visst är hon bra, men det känns inte helt rätt.

Annars gillar jag andra delen, med klassiskt Star Trek moral, effekterna, skådespelarna.

Edited by startrek92

Jo, det hade mycket möjligt varit ett starkare avsnitt om Uhura hade haft samma roll som Mckenna. Samtidigt är inte skådespelarskan som spelar henne mer känd än hon som spelar Uhura? Skurken i avsnittet spelas ju av Hulken från den gamla tv-serien från 70-talet.

• 10 months later...

https://www.kickstarter.com/projects/trekcontinues/star-trek-continues-2015-kirkstarter-20Andra kickstarter kampanjen drar igång. Målet är såklart att stöda i första hand, men prisen är nog något otroliga måste jag säga! 200$ för en dvd?!? De flesta andra kampanjer bjuder dvd för 20-50$. Jag önskar dem lycka till, jag tror de når målet lätt.

De sätter hög budget per avsnitt i framtiden för att vara en fanproduktion. Med 100 tusen tänker de endast göra två nya delar, vilket är båda bra och dåligt. Bra: Bättre filmingslokaler, utrustning. Dåligt: De blir tvugna att ordna en ny insamling fort, vilket jag inte vet om folk gillar om det blir för ofta.. :)

Ja, om jag inte missminner mig så har alla tre av de avsnitt vi sett hittils utspelat sig nästan helt och hållet ombord Enterprise (med några korta sekvenser, som precis i slutet av första avsnittet), och en av sakerna de vill lägga pengar på är just att filma scener i planetmiljöer. Det öppnar förstås för en hel del möjligheter vad gäller vilka typer av berättelser det kan berätta.

Om jag förstått det hela rätt så skulle då också dessa nya studior bli en del av Farragut-komplexet, och skulle således kunna vara till hjälp för andra fanproduktioner också.

Som du säger, svårt att avväga mellan fler och bättre avsnitt. Jag lutar helt klart mer åt "bättre", men samtidigt känns det som att pengar framförallt påverkar produktionsvärden (som redan är så bra som de behöver vara, i min mening) och gästskådespelare (som är trevliga att ha, men inte livsnödvändiga). Hade gärna sett dem köra på samma finansiering per avsnitt som tidigare, särskilt som jag antar att mycket av det dem redan gjort kan ses som investeringar.