startrek92 Posted October 8, 2013 Report Share Posted October 8, 2013 (edited) Webserien Star Trek Continues söker stöd för kommande delar. Star Trek Continues fortsätter där tos slutade och har fått väldigt bra feedback. Denna kampanj söker stöd på Kickstarter sidan. Målet är att samla in 100 tusen dollar. Jag tror att de har satt för hög mål,eftersom kickstarter fungerar så att de endast får pengarna om de uppnår gränsen. Men låt oss hoppas på det bästa. http://www.kickstarter.com/projects/125377036/star-trek-continues-webseries Jag har nog svårt att tro att dethär lyckas. För om vi jämför med förra webserien som samlade pengar http://www.indiegogo.com/projects/star-trek-phase-ii-fall-2012 Då skulle Stc behöva få 10 gånger mera... Edited October 8, 2013 by startrek92 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted October 8, 2013 Report Share Posted October 8, 2013 (edited) Det är väldigt optimistiskt, och tror inte heller att dom lyckas. Star Trek: Renegades (som jämförelse) har visserligen samlat in ungefär 375 000$ i två omgångar (242 000 + 133 000), men då är ST-R en betydligt större produktion, med många skådespelare från "de riktiga" Star Trek-serierna, och överhuvudtaget bara etablerade skådespelare, regissörer, manusförfattare, tonsättare, CGI-personal m.m. Inget av detta gäller väl för Star Trek Continues. Dessutom fick ju föregångaren Star Trek: Of Gods and Men överlag mycket god kritik, och har säkert påverkat folks villighet att bidra med pengar till det nya projektet. För att inte tala om målet med en ny (Renegades) Star Trek TV-serie. Piloten är ju tänkt att presenteras för Paramount! Edited October 9, 2013 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 10, 2013 Author Report Share Posted October 10, 2013 Dock har insamlingen börjat bra. 15 tusen dollar på första 4 dagarna. 27 dagar kvar. Men 85 tusen fattas fortfarande, det är väldigt mycket. Jag skall själv försöka ge en slant, men jag måste säga att man får nästan inget för pengarna, först då när man betalar i tre siffriga summor, till skillnad från t.ex ST-Renegades insamlingen. http://www.kickstarter.com/projects/125377036/star-trek-continues-webseries Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 12, 2013 Report Share Posted October 12, 2013 Star Trek Continues är en fantastisk produktion. Kul att se Michael Forest återvända som Apollo igen i det första avsnittet. Han är skådespelare av klass som många ur den gamla skolan. Dessutom är många av amatörerna utmärkta också. Önskar dem lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 14, 2013 Report Share Posted October 14, 2013 Spännande projekt - eftersom de redan lyckats få in 26000 USD, så kanske det inte är helt otroligt att åtminstone hälften kommer in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 15, 2013 Report Share Posted October 15, 2013 Spännande projekt - eftersom de redan lyckats få in 26000 USD, så kanske det inte är helt otroligt att åtminstone hälften kommer in? Ja, det började bra, men tyvärr har insamlingen saktat ner en hel del. 29 000 insamlade och 22 dagar kvar, men problemet är att det inte spelar någon roll om det är 30%, 50% eller 99% som kommer in; om de inte får inte 100 000 dollar så får de inte en enda cent av pengarna. Då och då tar någon kändis och uttalar sig om projektet, och då blir det alltid ett litet uppsving. Tillräckligt många så'na och kanske något snyggt jippo därtill så har de nog en chans, men än finns det god anledning att vara nervös. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 19, 2013 Author Report Share Posted October 19, 2013 Blir intressant. Någon donerade just 5 tusen. Nu har Stc samlat in över 40 tusen, fortfarande en lång väg att gå, men Stc har klarat fortfarande dagliga 3,3 tusen dollars krav för att nå 100 tusen. Jag hoppas verkligen de lyckas, men jag är rädd att det stannar mellan 70-80 tusen :\ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bones Posted October 20, 2013 Report Share Posted October 20, 2013 Jag hoppas också det lyckas då det de gör är riktigt bra. De borde få göra de nya filmerna eller en tvserie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 23, 2013 Report Share Posted October 23, 2013 53% av tiden har gått, 49% av pengarna är insamlade... Det kommer att bli spännande, det här; hoppas de har något jippo redo för fixa slutspurten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted October 23, 2013 Report Share Posted October 23, 2013 Synd att dom inte använde sig av IndieGoGo, där har dom något som kallas för "flexible funding" som innebär att dom får pengarna, även om det utsatta målet inte nås. Det hade säkert varit till större hjälp än att inte få någonting alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 23, 2013 Report Share Posted October 23, 2013 Synd att dom inte använde sig av IndieGoGo, där har dom något som kallas för "flexible funding" som innebär att dom får pengarna, även om det utsatta målet inte nås. Det hade säkert varit till större hjälp än att inte få någonting alls. Jo, jag tror att det är något utav en chansning: IndieGogo's flexible funding är bra just eftersom det inte är allt eller inget, men däremot brukar Kickstarter vara bättre för att driva upp hype:en och dra in stora summor; många använder det därför till att generera startkapital, och se'n använder de Indiegogo för att fylla på i efterhand. Sedan kostar IGG's flexible funding lite mer också (9% av insamlade beloppet, kontra 5% på Kickstarter och 4% för IGG utan flexible funding). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 23, 2013 Report Share Posted October 23, 2013 De verkar ha fått ett till stort bidrag; de är nu uppe i 55 000, vilket innebär att de ligger i fas. Dock måste de fortsätta få in en bra mängd småbidrag för att det ska gå. Hoppas, hoppas, hoppas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 23, 2013 Author Report Share Posted October 23, 2013 Jo, det kom just 5 tusen dollar in. Jag har gjort mycket reklam på facebook och även andra sidor. Mer verkar det inte helt omöjligt, men visst är det en bit kvar. Har inte själv ennu donerat jag väntar på den eventuella dvd\blueray summan som kommer, annars väljer jag nån annan. Men hoppas som sakt!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 24, 2013 Author Report Share Posted October 24, 2013 Vilken spurt! Nu har det kommit några stora bidrag och siffran är 68 tusen för tillfället. Nu börjar jag tro att de lyckas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 24, 2013 Report Share Posted October 24, 2013 Det fanns ju massor med saker kvar att köpa där så en viss chans har de nog. Samtidigt fattar jag inte att någon vill köpa ett Skypesamtal på 30 minuter med en av skådespelarna. Inte precis några kändisar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 24, 2013 Author Report Share Posted October 24, 2013 Det fanns ju massor med saker kvar att köpa där så en viss chans har de nog. Samtidigt fattar jag inte att någon vill köpa ett Skypesamtal på 30 minuter med en av skådespelarna. Inte precis några kändisar. Sant som du säger... speciellt då de kostar 1000 dollar! Överlag är priserna ganska dåliga, men det är ju endå en fin fanproduktion, så fint att folk stöder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 26, 2013 Report Share Posted October 26, 2013 (edited) 83 000 dollar nu och 11 dar kvar. Detta borde gå vägen. Kul video de har för att introducera projektet. Se gärna det underbara slutet! Edited October 26, 2013 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 27, 2013 Author Report Share Posted October 27, 2013 Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent 100003 är summan nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent 100003 är summan nu Whee! Det finns fortfarande en risk att människor tar tillbaka sina donationer innan sluttiden, men det känns som att det är väldigt osannolikt att de kommer hamna under 100 000. Hipp hurra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 27, 2013 Author Report Share Posted October 27, 2013 Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent 100003 är summan nu Whee! Det finns fortfarande en risk att människor tar tillbaka sina donationer innan sluttiden, men det känns som att det är väldigt osannolikt att de kommer hamna under 100 000. Hipp hurra! Kan de nog göra det? Betalningen görs ju via Amazon, som borde ge pengarna endast tillbaks om kickstartern inte når 100% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 (edited) Tydligen var det bordet som gick: https://twitter.com/larrynemecek/status/394479620487385088 Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent 100003 är summan nu Whee! Det finns fortfarande en risk att människor tar tillbaka sina donationer innan sluttiden, men det känns som att det är väldigt osannolikt att de kommer hamna under 100 000. Hipp hurra! Kan de nog göra det? Betalningen görs ju via Amazon, som borde ge pengarna endast tillbaks om kickstartern inte når 100% De har inte dina pengar än, dock; du har gjort ett löfte att bidra, och när projektet är slut drar Amazon automatiskt pengar från ditt konto, men fram till dess har du möjlighet att gå in på "Manage my pledge" och sänka eller helt ställa in din donation. Edited October 27, 2013 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 30, 2013 Author Report Share Posted October 30, 2013 Okej. Nu har de 105 tusen insamlat. men någon har gjort just det du förklarade, tagit bort 1 tusen dollars bidrag. Men så länge det hålls över 100 tusen borde alla vara nöjda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted November 4, 2013 Author Report Share Posted November 4, 2013 112 tusen insamlat. Jag tippar att det kommer några stora doneringar på två sista dagarna, och slutsumman kanske hamnar någonstans mellan 120-130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted November 7, 2013 Author Report Share Posted November 7, 2013 Slutsumman stannar på 126 tusen, mycket bra!. Själv valde jag nerladdningen av första delen. Med denna summa kommer de att producera 4 nya delar. Jag förslog att nästa gång kan de sätta 200 tusen som mål på kickstarter, för då är de så populära att de även klarar det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 (edited) Andra delen : Har inte själv tittat än. Bedömer den senare Edited February 9, 2014 by startrek92 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts