Jump to content

Webserien Star Trek Continues

startrek92

Recommended Posts

Webserien Star Trek Continues söker stöd för kommande delar. Star Trek Continues fortsätter där tos slutade och har fått väldigt bra feedback. Denna kampanj söker stöd på Kickstarter sidan.

Målet är att samla in 100 tusen dollar. Jag tror att de har satt för hög mål,eftersom kickstarter fungerar så att de endast får pengarna om de uppnår gränsen. Men låt oss hoppas på det bästa.

http://www.kickstarter.com/projects/125377036/star-trek-continues-webseries

Jag har nog svårt att tro att dethär lyckas. För om vi jämför med förra webserien som samlade pengar http://www.indiegogo.com/projects/star-trek-phase-ii-fall-2012 Då skulle Stc behöva få 10 gånger mera...

Edited by startrek92

Det är väldigt optimistiskt, och tror inte heller att dom lyckas.

Star Trek: Renegades (som jämförelse) har visserligen samlat in ungefär 375 000$ i två omgångar (242 000 + 133 000), men då är ST-R en betydligt större produktion, med många skådespelare från "de riktiga" Star Trek-serierna, och överhuvudtaget bara etablerade skådespelare, regissörer, manusförfattare, tonsättare, CGI-personal m.m. Inget av detta gäller väl för Star Trek Continues. Dessutom fick ju föregångaren Star Trek: Of Gods and Men överlag mycket god kritik, och har säkert påverkat folks villighet att bidra med pengar till det nya projektet. För att inte tala om målet med en ny (Renegades) Star Trek TV-serie. Piloten är ju tänkt att presenteras för Paramount!

Edited by Fleetadmiral

Dock har insamlingen börjat bra. 15 tusen dollar på första 4 dagarna. 27 dagar kvar. Men 85 tusen fattas fortfarande, det är väldigt mycket. Jag skall själv försöka ge en slant, men jag måste säga att man får nästan inget för pengarna, först då när man betalar i tre siffriga summor, till skillnad från t.ex ST-Renegades insamlingen.

http://www.kickstarter.com/projects/125377036/star-trek-continues-webseries

Star Trek Continues är en fantastisk produktion. Kul att se Michael Forest återvända som Apollo igen i det första avsnittet. Han är skådespelare av klass som många ur den gamla skolan. Dessutom är många av amatörerna utmärkta också. Önskar dem lycka till.

Spännande projekt - eftersom de redan lyckats få in 26000 USD, så kanske det inte är helt otroligt att åtminstone hälften kommer in?

Ja, det började bra, men tyvärr har insamlingen saktat ner en hel del. 29 000 insamlade och 22 dagar kvar, men problemet är att det inte spelar någon roll om det är 30%, 50% eller 99% som kommer in; om de inte får inte 100 000 dollar så får de inte en enda cent av pengarna.

Då och då tar någon kändis och uttalar sig om projektet, och då blir det alltid ett litet uppsving. Tillräckligt många så'na och kanske något snyggt jippo därtill så har de nog en chans, men än finns det god anledning att vara nervös.

Blir intressant. Någon donerade just 5 tusen. Nu har Stc samlat in över 40 tusen, fortfarande en lång väg att gå, men Stc har klarat fortfarande dagliga 3,3 tusen dollars krav för att nå 100 tusen. Jag hoppas verkligen de lyckas, men jag är rädd att det stannar mellan 70-80 tusen :\

Synd att dom inte använde sig av IndieGoGo, där har dom något som kallas för "flexible funding" som innebär att dom får pengarna, även om det utsatta målet inte nås. Det hade säkert varit till större hjälp än att inte få någonting alls.

Jo, jag tror att det är något utav en chansning: IndieGogo's flexible funding är bra just eftersom det inte är allt eller inget, men däremot brukar Kickstarter vara bättre för att driva upp hype:en och dra in stora summor; många använder det därför till att generera startkapital, och se'n använder de Indiegogo för att fylla på i efterhand.

Sedan kostar IGG's flexible funding lite mer också (9% av insamlade beloppet, kontra 5% på Kickstarter och 4% för IGG utan flexible funding).

Jo, det kom just 5 tusen dollar in. Jag har gjort mycket reklam på facebook och även andra sidor. Mer verkar det inte helt omöjligt, men visst är det en bit kvar. Har inte själv ennu donerat jag väntar på den eventuella dvd\blueray summan som kommer, annars väljer jag nån annan.

Men hoppas som sakt!!!!!!

Det fanns ju massor med saker kvar att köpa där så en viss chans har de nog. Samtidigt fattar jag inte att någon vill köpa ett Skypesamtal på 30 minuter med en av skådespelarna. Inte precis några kändisar.

Sant som du säger... speciellt då de kostar 1000 dollar! Överlag är priserna ganska dåliga, men det är ju endå en fin fanproduktion, så fint att folk stöder :)

Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent :D 100003 är summan nu :)

Whee!

Det finns fortfarande en risk att människor tar tillbaka sina donationer innan sluttiden, men det känns som att det är väldigt osannolikt att de kommer hamna under 100 000. Hipp hurra! :)

Nu är det Fest! Någon donerade 10 tusen dollar. Och när jag tittade in var summan på 99,999tusen, så jag försökte vara den som når 100000 så donerade först 1$, men för sent :D 100003 är summan nu :)

Whee!

Det finns fortfarande en risk att människor tar tillbaka sina donationer innan sluttiden, men det känns som att det är väldigt osannolikt att de kommer hamna under 100 000. Hipp hurra! :)

Kan de nog göra det? Betalningen görs ju via Amazon, som borde ge pengarna endast tillbaks om kickstartern inte når 100% :)

Tydligen var det bordet som gick: https://twitter.com/larrynemecek/status/394479620487385088

Whee!

Kan de nog göra det? Betalningen görs ju via Amazon, som borde ge pengarna endast tillbaks om kickstartern inte når 100% :)

De har inte dina pengar än, dock; du har gjort ett löfte att bidra, och när projektet är slut drar Amazon automatiskt pengar från ditt konto, men fram till dess har du möjlighet att gå in på "Manage my pledge" och sänka eller helt ställa in din donation.

Edited by loghaD

• 3 months later...