Aike Posted July 21, 2016 Report Share Posted July 21, 2016 Som många har sagt är Jaylah och Sofia Boutella en av Beyonds höjdpunkter. Skicklig fysiskt och bra skådis. Jag undrar om inte Abrams ångrar att han inte gav henne huvudrollen i Star Wars The Force Awakens. Jag tror hon hade gjort ett bättre jobb än Daisy Ridley som verkligen var stel både i striderna i filmen och i många känslouttryck. Vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 21, 2016 Report Share Posted July 21, 2016 Intressant tanke. Sofia hade nog varit väldigt bra om hon fått huvudrollen i Force Awakens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 21, 2016 Report Share Posted July 21, 2016 Jag älskade Boutellas tolkning av Jaylah. Hon hade säkert gjort succé i Star Wars, även om jag själv tyckte att den som istället fick rollen gjorde ett mycket bra jobb - det du tolkade som dåligt skådespeleri såg jag som att hon visade på karaktärens avvaktande hållning, att hon visade "restraint". Nej, jag anser nog att det var en superbra rolltolkning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted July 21, 2016 Report Share Posted July 21, 2016 Jag tyckte att både Daisy Ridley och John Boyega var riktigt bra i The Force Awakens, och håller med P'jotrk on att det vae positivt att de visade upp sin oerfarenhet. Sofia hade inte kunnat gå fullr ut i TFA som hon gjorde i den här filmen, så jag tycker att der var rätt skådespelerska till rätt film. Men det är förstås svårt att säga när man inte har sett bägge verkligheterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 22, 2016 Author Report Share Posted July 22, 2016 (edited) Visst konsensus bland recensenter och besökare var att Ridley gjorde ett bra jobb. Ridley beskriver dock det så här: JJ… probably doesn’t remember telling me that my performance was wooden. This was the first day! And I honestly wanted to die. I thought I was gonna cry. I couldn’t breathe. And there was so many crew there, because obviously all the creatures [had stand-ins], and there were loads of extra crew making sure everyone was safe because it was so hot. It was awful. http://www.cinemablend.com/new/J-J-Abrams-Surprising-Criticism-Daisy-Ridley-Early-Star-Wars-Performance-97067.html Om regissören redan på första dagen påpekar att man är träaktig i sitt skådespeleri, så finns det nog en hel del för henne att lära. Jag tror att hon skulle ha fått kritik om filmen hade hetat något annat än Star Wars. Edited July 22, 2016 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted July 23, 2016 Report Share Posted July 23, 2016 Kanske. Fast samtidigt var det ju som sagt första dagen av inspelningarna, så jag vet inte riktigt hur stor roll det spelar för slutprodukten. Själv avskydde jag ju The Force Awakens (värdelöst plagiat som till viss del suddade ut hela poängen med originaltrilogin), men just Rey och Finn gillade jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts