Gå till innehåll
Nyhet

Positiva vibbar vid Comic-Cons Star Trek-panel - och namnet på den nya TV-serien är...

Rekommenderade inlägg

Bryan Fuller inledde paneldiskussionen om Star Trek att bekräfta att Star Treks kärna varit och kommer att vara att fira mångfalden. Det här kändes direkt som en trygghet inför den nya TV-serien som han tillsammans med Alex Kurtzman kommer att basa över. Han fortsatte med att säga att den nya serien också måste påminna människor om Star Treks budskap, den behöver vara progressiv och gå över gränser. "Vi behöver fira att vår art utvecklas. Och just nu behöver vi lite hjälp". 

William Shatner, som också befann sig i panelen, valde att fokusera på Star Trek-kanon och hur grundläggande den är: "Det är basen för lag och ordning. Den är basen för all civilisation". Shatner har tidigare gjort klart att han gillar de nya filmerna, men att han har svårt med att kanon inte följts, och kanske är detta nya uttalande en förhoppning om att den nya TV-serien följer den etablerade tidslinjen. 

Men nu till de mer spännande nyheterna. Det har ryktats i några dagar att titeln på den nya TV-serien skall utannonseras här på denna panel, och självklart drar de ansvariga ut på det för att förhöja spänningen. 

Star Trek Discovery är namnet! Ett namn som borgar för utforskning som det främsta i serien, att djärvt färdas dit ingen har färdats tidigare! Ni kan se en minuts introduktion, tillsammans med det nya skeppet, på CBS Twittersida. Det är också klart att Discovery kommer att utspela sig i den ursprungliga tidslinjen, och inte i Kelvintidslinjen. 

tumme_discovery_160724.jpg

I panelen fanns Scott Bakula, William Shatner, Jeri Ryan, Bryan Fuller, Michael Dorn och Brent Spiner. Här presenteras hela panelen:

När paneldiskussionen nästan var över bad Bryan Fuller att alla i H-hallen skulle hålla varandras händer och lova varandra och sig själva att de skulle ta ansvar för att stötta de goda krafterna i samhället så att vi n år fram till Gene Roddenberrys framtidsvision. 

Hela nyhetsartikeln är baserad på livefeed från Twitter.

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, ska bli intressant!

Är det bara jag som tycker att USS Discovery ser ut att ha en del utomjordiska influenser?

Antingen det, eller så skulle det kunna vara inspirerat av McQuarrie's gamla design.

Redigerad av loghaD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
57 minuter sedan, loghaD sade:

Hmm, ska bli intressant!

Är det bara jag som tycker att USS Discovery ser ut att ha en del utomjordiska influenser?

Antingen det, eller så skulle det kunna vara inspirerat av McQuarrie's gamla design.

Var ser ni skeppet?

Kollade här och länken till videoklippet är borta:

http://www.startrek.com/article/introducing-the-u-s-s-discovery

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Designen är snygg och intressant att serien också skall vara en följetong.

Dock är cgi-grafiken inte imponerande. Känns nästan som att se på en fanfilm. Det är ju ljusårsskillnad från Enterprise i de nya filmerna rent grafiskt. Kommer tv-serien ha såpass mycket lägre budget än filmerna att de inte kommer kunna ha modern cgi känns ju surt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte att grafiken är representativ för själva TV-serien. De hade nog bara för lite tid att gå från skiss till trailer. Misstänker att inte ens designen är helt slutgiltig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länken till teasern hittar ni på 

( vilket också fanns med i artikeln ovan)

6 timmar sedan, loghaD sade:

Jag tror inte att grafiken är representativ för själva TV-serien. De hade nog bara för lite tid att gå från skiss till trailer. Misstänker att inte ens designen är helt slutgiltig.

Nej, jag håller nog med. Att de kallar teasern för en "testflygning" antyder detta. Och det hoppas jag då verkligen på. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett andra som hävdar just att Paramount gått ut med att det bara är ett test.

Samtidigt förstår jag inte varför de drar på ordentligt, både för att skapa positiva förväntningar (vad jag har sett har det varit en hel del sågningar) samt fira att Star Trek fyller 50 år.

Blir mycket intressant när de avslöjar seriens budget. Det kommer ju säga mycket om vad vi kan vänta oss. Är den inte mellan 50-100 miljoner dollar (scenbyggen och effekter lär kosta en hel del) minst, så tror jag att det kommer kännas lågbudget. Något som jag verkligen inte hoppas. Som sf-serie behöver Star Trek ligga i framkant när det gäller effekter. Men är det inte det kan jag förstå varför CBS går hårt åt fanfilmer -- de kan helt enkelt vara rädda för att deras produktion inte kommer att se tillräckligt mycket bättre ut än de mer välgjorda fanfilmerna. Något som både teasern och nu skeppsfilmen inte mäktat med tyvärr.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag förstår kan det ta rätt lång tid att utforma, modellera och rendera ett riktigt snyggt skepp, så jag skulle gissa på att tidsfaktorn är den största.  Asteroiden och ljuseffekterna tyckte jag var snygga, vilket tyder på att de kanske haft mer tid att skapa dem än skeppet.

Dock är det underligt att de valde att släppa den här teasern offentligt; hade kanske varit vettigare att visa den på Comic-Con, och sedan släppa en uppfräschad version några veckor senare. Då hade dolk inte kunnat detaljanalysera skeppet på samma sätt, och CC-deltagarna hade fått en riktigt exklusiv visning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, The Holy Three sade:

Sen när har Shatner sett filmerna? Och har han missförstått vad 2009 filmen gjorde, som gör det svårt att följa canon?

Jag har läst att han gillade Abrams version, men att han inte förstod varför man skulle gå så långt bort från kanon. Om han har rätt i detta kan ju diskuteras, men han är inte ensam om det. Många har ansett att förändringar pga tidsresor i sig inte rättfärdigar att man kan kalla det kanon.

Dock håller jag inte med dem. Den första filmen löste det hela väldigt smidigt, tycker jag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En undran är om CBS stämde Axanar därför den nya serien kommer att använda samma tidsperiod för sin handling? Det vill säga mellan Enterprise och TOS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu