Gå till innehåll
Pjotr'k

Discovery - en spännande titel

Är Discovery en bra titel på den nya TV-serien?  

7 medlemmar har röstat

1. 1. Är Discovery en bra titel på den nya TV-serien?

• 1. Superdålig
      0
    • 2.
      0
    • 3.
      0
    • 4.
      5
    • 5. Superbra
      2

Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni om titeln på den nya serien? Själv känner jag att den andas hoppfullhet, utforskande och annat som jag sammanknippar starkt med Star Trek. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en mycket bra titel. Bygger på en grundidé i Star Trek och inte något konkret som tidigare titlar har haft. Går i samma stil som Beyond så det är lovande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att den är ungefär lika bra som Star Trek: Voyager, och det låter mycket lovande att fokus kommer att ligga på just utforskning.

Frågan är väl dock hur den kommer att gå hem hos icke-trekkies, och jag misstänker att det kommer att gå betydligt sämre; de kanske redan är skeptiska till allt vad "Star Trek" heter, och "Discovery" är kanse inte den mest spännande titeln i så fall. Dock vet jag inte hur det hade kunnat var bättre.

Förhoppningsvis får de första avsnitten bra recensioner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2016-07-29 at 21:08, loghaD sade:

Jag tycker att den är ungefär lika bra som Star Trek: Voyager, och det låter mycket lovande att fokus kommer att ligga på just utforskning.

Även där håller jag med dig om til 110%.

Synd bara att inget " större " bolag producerar serien. CBS kanske tycker att serien inte blir lönsam och de får dåliga siffror och funderar då i stället lägga ner serien.
Får hoppas att de kör en klassiker med 7 säsonger i alla fall, för det är enligt mig en riktig Star Trek serie.

Men kul i alla fall att Netflix köpte upp till oss som inte bor i Nordamerika och kan njuta av detta i en laglig version :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu