Nyhet Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 I samband med CBS kvartalsrapport berättade igår företagets vd Les Moonves att den nya Star Trek-serien Discovery, efter försäljningen av rättigheterna för 188 länder till Netflix, redan är lönsam, fast själva produktionen inte ens börjat. Han pratade också om valet av Netflix och antydde att CBS tror att serien ska bli långvarig:Anledningen till att Netflix-köpet var så hälsosamt (är för att Netflix) redan sett vad Star Trek gör för deras tjänst. Från dag ett presterade den extraordinärt bra. Det är en av anledningarna till att vi bestämde oss för att ha den på All Access, att bygga upp vår egen tjänst.Nu kommer vi först göra tretton avsnitt av Star Trek, men vi är ganska säkra på att serien kommer att hålla på ett tag, även om vi inte påbörjat produktionen.Vi har ju spin-offer på spin-offer. Det är ett väldigt, väldigt värdefullt varumärke som kan ge oss hundratals miljoner i inkomst. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 Netflix måste ha betalt en rejäl hacka. Kan tänka mig att CBS ställt Netflix mot HBO för att driva upp priset på seriens rättigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 Amazon var också inblandade i försäljningen, men då dessa inte har så många länder som HBO och Netflix gissar jag att de drog sig ur tidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 Ok intressant det låter logiskt. Var har du läst detta? Samtidigt är det ju spekulation från min sida angående Hbo. Det är tänkbart att de inte alls var med då de satsar mycket på sina egna produktioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 Jag läste det på Memory Alpha. Där stod att Netflix, Amazon och Hulu (inte HBO) var de som ville distribuera serien, men det är möjligt att det då bara handlade om för den amerikanska marknaden och inte den världsvida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted July 29, 2016 Report Share Posted July 29, 2016 Det känns fortfarande för bra för att vara sant att Netflix kommer att sända Star Trek: Discovery här; det hade verkligen inte kunnat bli bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts