Jump to content

Stargate Origins (2017)

joakim95

Recommended Posts

Ny Stargate serie på gång "Stargate: Origins".

Serien kommer att utspela sig innan den första filmen från 1994.

Kommer att bli tio stycken avsnitt på 10 minuter, antar att dem chansar på om serien blir tillräckligt populär för att sedan dra igång serien på allvar.

Kan bli intressant för oss Stargate fans nu som väntat på en ny serie.

https://www.youtube.com/watch?v=pnaEUhfMUKQ

Vad tror ni ?

Stargate borde komma tillbaka som reboot på bio i stället. Har alltid gillat långfilmen bättre än det jag har sett av serierna. Den var påkostad och välgjord. Minns att jag blev besviken när jag såg piloten för den första Stargate-serien. Det var ju en mycket billigare produktion än filmen.

Klippen i trailern kommer väl också från filmen? Det var ett tag sen, säkert 20 år sedan jag såg filmen:)

1 timme sedan, joakim95 sade:

Serien kommer att finnas exklusivt på Stargates egna stremingtjänst ”Stargate Command” .

Den är dock inte tillgänglig i Sverige, och den lär väl inte tas in av någon svensk kanal när det endast är tiominutersavsnitt. Vi får se om den dyker upp på Youtube eller så. 

Ja den kommer säkert att finnas på någon streamingsida så det är nog inga problem.

Hade varit kul om det kommer fler Stargate serier och filmer framöver, det finns nog ett ganska stort intresse för Stargate kanske lika populärt som Star Trek ?

On 2017-10-06 at 20:10, Aike sade:

Minns att jag blev besviken när jag såg piloten för den första Stargate-serien. Det var ju en mycket billigare produktion än filmen.

Jämför man med andra serier under 90 talet så var ändå Stargate SG-1 ganska påkostad.

Jo, det är säkert sant att den var dyr som serie med. Men jämfört med filmen så var det ju en klart bantat budget. Grejen som jag förstår det är väl att det finns två typer av personer som gillar Stargate. De som gillar serierna mer och de som gillar filmen mer. Har ju en känsla av att de som gillar serien är fler, men många, många fler har sett filmen.

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...