Jump to content

Hemmagjord LCARS-skärmsläckare!

Recommended Posts

1. Spara dessa bilderna som jag skapade själv :P

2. Kopiera en av dem till en ny katalog.

3. Välj skärmsläckaren "Mina bilder" och ställ in den på att centrera bilden och välj katalogen där du lade din bild. Observera att skärmsläckaren bara finns med Windows XP.

Nu kommer den att visa den bilden när skärmsläckaren går igång! För mig som har platt skärm blir det en riktig star trek-känsla! *ryser* :w00t:

Snyggt!

Å inte visste jag att man kunde använda den snabbversionen av skärmsläckare. Tänk om jag råkade välja fel mapp, å tog den det stod xxx på  :D

Snuskgubbe. Krossa porren! :arg:

Porr? Jag sa aldrig vad som fanns i mappen xxx! :)

Det är mao du som är en snuskgubbe och tänker bara på porr, när du drar sådana slutsatser! :arg:

I min mapp märkt xxx är det synnerligen diggabla bilder på spårvagnar. Porrigt? Tja, det sitter ju i betraktarens ögon! :lol:

Edited by bruse

Snyggt!

Å inte visste jag att man kunde använda den snabbversionen av skärmsläckare. Tänk om jag råkade välja fel mapp, å tog den det stod xxx på  :D

Snuskgubbe. Krossa porren! :arg:

Porr? Jag sa aldrig vad som fanns i mappen xxx! :)

Det är mao du som är en snuskgubbe och tänker bara på porr, när du drar sådana slutsatser! :arg:

I min mapp märkt xxx är det synnerligen diggabla bilder på spårvagnar. Porrigt? Tja, det sitter ju i betraktarens ögon! :lol:

Bra försök att slingra sig undan .... jag tror ingen inklusive dig själv inte förstod vad du menade när du skrev XXX .....

Men det är inget att haka upp sig på ... bara det att om man antyder sådant måste man vara beredd på mothugg...

Om du har bilder på spårvagnar i en mapp får jag då föreslå dig att döpa mappen till t ex. "Spårvagnar" .... Om du inte finner dessa rälsens poeter sexuella förståss, det kan jag respektera ... :)

Får jag även passa på att önska dig ett ypperligt veckoslut?

Bra försök att slingra sig undan .... jag tror ingen inklusive dig själv inte förstod vad du menade när du skrev XXX .....

Om du har bilder på spårvagnar i en mapp får jag då föreslå dig att döpa mappen till t ex. "Spårvagnar" .... Om du inte finner dessa rälsens poeter sexuella förståss, det kan jag respektera ...  :)

Det spelar väl ingen roll vad han har i sina mappar och/eller vad han döper dem till?! Jag själv tyckte det var lite roligt när han skrev så, man får ju lägga till lite humor ibland, har ju aldrig skadat någon ^_^

Om du har bilder på spårvagnar i en mapp får jag då föreslå dig att döpa mappen till t ex. "Spårvagnar" .... Om du inte finner dessa rälsens poeter sexuella först??ss, det kan jag respektera ...  :)

Det spelar väl ingen roll vad han har i sina mappar och/eller vad han döper dem till?! Jag själv tyckte det var lite roligt när han skrev så, man får ju lägga till lite humor ibland, har ju aldrig skadat någon ^_^

Kruxet är ju bara det att jag inte tyckte att det var ett dugg roligt..

Jag har tidigare enbart huserat på amerikanska forum och där är det bannlyst med onödiga sexanspelningar även om det är roligt eller inte .... Så jag antar att jag reagerade då jag inte är van vid liknande liknelser i ett Star Trek Forum ..

Om jag överreagerade eller inte är inte upp till mig att bestämma .. Min åsikt är KROSSA PORREN .... Sen om du och/eller någon annan tyckte det var lite käckt och småkul är det inte upp till mig att kritisera det .... bara uttrycka min åsikt...

Det är väl härligt att vi har skiftande åsikter .... hur skulle ett forum annars fungera om alla bara hade en åsikt där bara nyanser var skillnaden...

Så .... nästa gång någon gör förnedrande porrliknelser skall jag bara svära för mig själv och inte låta er andra få höra hur det bubblar och kokar inom mig.... :blink: :rolleyes:

Vänner,

Är det OK om vi slutar tjabba om huruvida mannen med en mapp som heter XXX som innehåller bilder på spårvagnar har porr i den eller inte?

Det känns typ inte relevant härinne.... eller dylikt? Inte för att jag inte gärna debatterar porr utan för att det ger mig huvudvärk :(

Så jag startar upp den här tråden igen på ett normalt sätt. OK? :

Jättefin bild du hade gjort ... grattis.. jätteduktigt :D

Får jag även passa på att önska dig ett ypperligt veckoslut?

Visst får du det!

Läste i ditt senare inlägg, och jag förstår att du reagerade. Att vi sedan har olika syn och åsikt om porr, kan vi lägga därhän.

Men att min mapp xxx innehåller spårvagnar är sant. För jag vet att den dagen någon tar sig in i min dator, ska de bli långa i ansiktet när de kollar den mappen! :D (spårvagnar är en av de 5 intressena i mitt liv, Star Trek/sci-fi är en)

Helgens gestalt är väl om vi ska tillbaka till syftet, att cykla till Gamla Stan å köpa Nemeses på DVD. Hade tänkt vänta med inköpet tills efter-sommaren-ekonomin repat sig. Men när jag såg det extra pappomslaget som glittrade grönt, så bara "wow - vill ha vill ha" :wub:

• Create New...