Jump to content

Lower Decks har premiär under 2020

Nyhet

Recommended Posts

lower-decks-logo_190722.jpgStar Trek: Lower Decks, en ny animerad TV-serie produceras just nu och har målet att ha premiär på CBS All Access i USA och Amazon Prime i vår del av världen under 2020. Vi kommer få följa ett av stjärnflottans minst viktiga skepp under år 2380. På detta skepp får vi mer exakt följa de som arbetar längst ner i skeppets näringskedja och deras interaktioner med det övriga skeppet. 

Mike McMahan är skapare och exekutiv producent och med stöd av Alex Kurtzman och Heather Kadin är de ledningen för den nya serien. Första säsongen (av förhoppningsvis många säsonger) kommer att bestå av 10 avsnitt. Två säsonger är beställda i första läget. 

Bilder på besättningen hittar ni bland våra teman i väntan på att vi får fram en egen avdelning på sidan om TV-serien. 

Källa

[ Till originalnyheten ]

Jag undrar vad tanken är med denna serien? Att nå de yngre med helt okända figurer och vad som ser ut som relativt dåliga animationer? I sådant fall verkar det dödfött. Att följa dessa figurer som inte alls är hjältar verkar inte särskilt spännande. Dessutom när barn och ungdomar är vana vid datoranimerade filmer i toppklass, så ser detta verkligen lågbudget ut.

Jag hade hellre sett en animerad serie med Kirk och Spock. Antingen på Enterprise eller när de var vid akademien. Särskilt när nästa långfilm med dem verkar vara lagd på is.

Jag tror att tanken med att ha så många olika TV-serier i olika format (längd, tecknat, verkligt, olika karaktärer, etc) är ett sätt att skapa en stor bredd och därmed se till att så många som möjligt upptäcker Star Trek och CBS. Det finns en viss risk att man överexponerar, men den risken har nog CBS räknat med och kalkylerat bort. 

Att det är dåligt tecknat är lite svårt att avgöra så här direkt på stillbilder - jag tycker att många tecknade serier har extremt dåligt material på alla fronter men ändå slår de. Eftersom det är många komiker i rollerna till just Lower Decks gör nog att producenterna främst tänker på att göra något med fokus på humor. Det behöver inte bli dåligt. 

Hoppas jag...

Det är ju sant att många populära tecknade serier är "dåligt" tecknade (äldre upplagor av The Simpsons och Family Guy t.ex.), så där har du en poäng. Samtidigt har jag läst på lite om serien och det skall vara halvtimmesavsnitt med en äldre målgrupp. Så vissa av mina åsikter ovan var baserade på felaktiga premisser.