Gå till innehåll
speck

War of the worlds

Rekommenderade inlägg

Jag tycker synd om dom som missat den, men den handlar om marsianer som kommer till jorden för att ta över planeten, och inget av våra vapen fungerar mot den inte atombomben heller! :vulcan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Har bara läst boken "Världarnas krig" och då fanns det inte ens någon atombomb. Skulle vara skoj och se filmen och jämföra.

Författaren H.G wells dog 1946, atombomben skapades 1945. jag tror att wells skrev den typ 1930. dom la ju till saker när dom gjorde filmen. :vulcan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och jag har bara spelat spelet på Playstation 1... Dock skulle det vara roligt att se filmen, har inte sett så många kultfilmer i mina dar... :rolleyes:

Filmen finns i flera butiker sverige över :) , men jag tror den bara finns på DVD ;) !

:vulcan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tycker inte att filmen var bra.  :(

Ok, specialeffekterna var bra för att vara 50-tal, men vad hjälper det om skådespelarna är lika skickliga som en trave vedträn?

ja ingen kan ju tvinga dig att gilla något som du tyckte var dåligt. :vulcan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har bara läst boken "Världarnas krig" och då fanns det inte ens någon atombomb. Skulle vara skoj och se filmen och jämföra.

Författaren H.G wells dog 1946, atombomben skapades 1945. jag tror att wells skrev den typ 1930. dom la ju till saker när dom gjorde filmen. :vulcan:

HG Wells skrav boken 1898 eller där omkring, anledningen att dom har ändrat så pass mycket är för att amerikanerna skulle känna igensig och bli extra rätta på grund av att man tidigare gjort en radio-teater av det där massa människor blev lurade att jorden verkligen var attackerad av Marsianer.

Jag tycker att filmen är bra för att vara så gammal, men skådespelarprestationerna är ju inte de bästa..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg