speck Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 (edited) Undrar vem ni tycker skapade den bästa star trek serien, var vänlig att skriv med varför ni tycker som ni gör. :vulcan: Röstade på Gene Roddenberry :vulcan: :vulcan: Edited November 13, 2003 by speck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Du glömde Mikael Piller som var med att skapa DS9 och Voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 (edited) var vänlig att skriv med varför ni tycker som ni gör. :vulcan: Röstade på Gene Roddenberry :vulcan: :vulcan: Är det bara jag som tycker att nånting här inte stämmer? ;) Jag röstade på Gene, för Gene är ju alltid Gene. Han var först med alla idéer, skapade TOS, och min absoluta favorit, TNG. Rick Berman fick ju ta idéer från Gene när han skapade DS9, VOY och ENT (det var ju ganska oundvikligt), och han är därför inte lika nyskapande, eftersom han inte var först. Brannon Braga säger att han aldrig sett ett TOS-avsnitt, och att han heller inte behöver. Det håller i alla fall jag inte med om, och därför är han knappast en av mina favoriter. <_< Edited November 13, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Jag röstade också på Gene. Han var ju faktiskt grundaren till dessa underbara serier/filmer, eller jag menar alltså att han lade grundstenen som alla andra skulle bygga vidare ifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Gene naturligtvis! Han skapade Star Trek, de andra har enligt mitt tycke bara vidareutvecklat det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Men vissa kan ju ha utvecklat det att bli lite mer intressant. Visst, det är det kul att se på TOS för att det är den första serien. Men på då Gene dog och en annan tog över produktionen för TNG så tycker jag att den blev mer intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Jag kan heller inte säga att TOS ä'r min favoritserie, men det är ändå den som är starten på allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Mercury Posted November 13, 2003 Report Share Posted November 13, 2003 Gene Roddenberry: Utan honom hade vi aldrig haft Star trek, bara det tycker jag gör honom till den bästa skaparen... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 16, 2003 Author Report Share Posted December 16, 2003 Du glömde Mikael Piller som var med att skapa DS9 och Voyager Sorry!! Kunde inte komma ihåg alla skapare när jag skrev röstningen... :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted December 16, 2003 Report Share Posted December 16, 2003 Du glömde Mikael Piller som var med att skapa DS9 och Voyager Sorry!! Kunde inte komma ihåg alla skapare när jag skrev röstningen... :vulcan: Om man ska ha en bra röstning så måste man ha alla relevanta alternativ. Och om det betyder att man måste kolla upp vilka alternativ man ska ha så bör man göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 16, 2003 Report Share Posted December 16, 2003 Kan inte en av våra allsmäktiga forumledare fixa in ett nytt alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelfan Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Det självklara valet är Gene. Inte bara för att han skapade TOS, och var med och skapade TNG (enligt mig den bästa serien). Han skapade ju faktiskt hela Star Trek också, utan honom hade ingen serie funnits. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 (edited) Gene fick min röst, självklart. Utan honom inget ST-kosmos och det skulle ha inneburit inget DS9 . Ingen av de andra valen skulle ha varit något inom ST om det inte hade varit för Gene. Det jag tycker skall bli kul är att se vad som kommer sen...efter ENT t.ex. Edited November 2, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Här måste jag vara väldigt konservativ. Gene Roddenberry skapade Star Trek, och får därför min röst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted November 2, 2004 Report Share Posted November 2, 2004 Villken underbar disskusion, vi tycker alla likadant Liksom alla andra väljer jag av ren tacksamhet Gene Roddenberry, men också för att han la in så många budskap och varningar i sin serie. Visst var han som alla andra först och främst inriktad på att tjäna pengar men han var ideolog. Det var han som propsade på att besättingen skulle utgöras av olikfärgade människor, trots protester visade han en framtidsbild av ett enat Jorden, han stod på sig när producenterna inte ville ha kvinnor eller utomjordingar på Enterprise, han berättar för världen vad som händer om vi utrotar valarna Han har gjort sig förtjänt av sitt vackra smeknamn: The Great Bird of the Galaxy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 (edited) min röst fick Gene Roddenberry och på andra plats kom rick bergman och på tredje plats kom Brannon Braga Edited November 10, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 27, 2005 Report Share Posted March 27, 2005 Röstade på Gene, han är ju den "store"! Han skapade något som blivit stor del av mitt liv! Fast det finns ju många bra skapare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts