Gå till innehåll

Bästa skapare


speck

vem skapade den bästa?  

34 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Gene Roddenberry
      28
    • Rick Berman
      3
    • Jeri Taylor
      1
    • Brannon Braga
      0
    • Annan
      2
    • Mikael Pillar
      0


Rekommenderade inlägg

var vänlig att skriv med varför ni tycker som ni gör. :vulcan:

Röstade på Gene Roddenberry :vulcan:  :vulcan:

Är det bara jag som tycker att nånting här inte stämmer? ;)

Jag röstade på Gene, för Gene är ju alltid Gene. Han var först med alla idéer, skapade TOS, och min absoluta favorit, TNG. Rick Berman fick ju ta idéer från Gene när han skapade DS9, VOY och ENT (det var ju ganska oundvikligt), och han är därför inte lika nyskapande, eftersom han inte var först. Brannon Braga säger att han aldrig sett ett TOS-avsnitt, och att han heller inte behöver. Det håller i alla fall jag inte med om, och därför är han knappast en av mina favoriter. <_<

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Du glömde Mikael Piller som var med att skapa DS9 och Voyager

Sorry!! Kunde inte komma ihåg alla skapare när jag skrev röstningen... :vulcan:

Om man ska ha en bra röstning så måste man ha alla relevanta alternativ. Och om det betyder att man måste kolla upp vilka alternativ man ska ha så bör man göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 10 månader senare...

Gene fick min röst, självklart. Utan honom inget ST-kosmos och det skulle ha inneburit inget DS9 :( . Ingen av de andra valen skulle ha varit något inom ST om det inte hade varit för Gene. Det jag tycker skall bli kul är att se vad som kommer sen...efter ENT t.ex.

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villken underbar disskusion, vi tycker alla likadant :D

Liksom alla andra väljer jag av ren tacksamhet Gene Roddenberry, men också för att han la in så många budskap och varningar i sin serie. Visst var han som alla andra först och främst inriktad på att tjäna pengar men han var ideolog.

Det var han som propsade på att besättingen skulle utgöras av olikfärgade människor, trots protester visade han en framtidsbild av ett enat Jorden, han stod på sig när producenterna inte ville ha kvinnor eller utomjordingar på Enterprise, han berättar för världen vad som händer om vi utrotar valarna :)

Han har gjort sig förtjänt av sitt vackra smeknamn:

The Great Bird of the Galaxy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...