Jump to content

London Star Trek konvention 2004

B'Elanna

Recommended Posts

och jag tycker faktiskt att detta är värt ett eget äme!!!

Jag har varit på Star Trek konvention i London tillsammns med fem medlemmar från TSS. På konventet träffade vi Robbie Mc Neil, Nana Visitor, Lonard Nimoy och Tom Hardy (Schintzen i Nemisis). Självklart träffade vi en hel massa Trekkies. Det fanns en massa ST prylar att köpa så när flög hem fick vi betala för övervikt :P

Väldigt roligt att verkligen träffa skådespelarna och kunna ställa frågor. Stämningen var mycket hög hela tiden. Omöjligt att säga vem som var bäst. Alla hade sina kvaliteter. Det var kul att träffa Leonard Nimoy som är en av de riktgt stora. Vid hans famträdande var det fullt till bredden. Robbie Mc Neil var lika söt som i Voyager :wub: Trots att jag inte har sett så mycket DS9 tyvärr var det roligt att träffa Nana Visitor. Intressant när hon berättade att han drömde om ST under inspelningen! Tom Hardy kom i stället för Robert Beltran som skulle kommit. Det var hans första konvent och jag tyckte att han gjorde ett bra framträdande även om han var lite nervös... Hans röst kommer jag i håg från Nemesis...

Fyra av oss stannade en vecka i London. Vi hade jätte roligt och hann uppleva mycket. Vi gick bla på Sagan om ringen utställning och såg Sagan om Konumgens åtrekomst och Matrix revulsions på bio. Vi shoppade mycket (allt för mycket

kanske :P )

Om ni vill ha chans att åka med nästa år eller bara vara med i en bra förening är all välkommna i TSS...

Finns det någon mer på forat som var i London? Skriv gärna hit om ni har någa frågor så ska jag försöka svara i den mån jag har tid.

Live long and prosper!!!! :vulcan:

Det är värt resan till London, och man kan komma undan riktigt billigt. :ferengi:

Åkte själv förra året till med en liten budget. Flyget ToR gick på strax under tusenlappen, och hotellet kostade inte mycket mer.

Var var konventet, och vilka arrangerade?

Konventet var på Hilton Metroplitan beläget på Degware road. Det var Ceration som arrangerade. Tyvärr är konventet slut för i år med i april nästa år får vi en nya chans!!!

Redan i maj i år får vi en ny chans att träff ST skådespelare. Tror inte jag har råd att åka igen men man kan ju alltid drömma. Se länk!

http://www.londonexpo.co.uk/

• Create New...