Jump to content

Star Wars på DVD

bruse

Recommended Posts

Läste i DN (kulturdelen) idag att den 21 september iår, släppt Star Wars episode IV, V och VI på dvd. Remastrade och förbättrade.

När det skulle komma på svenska, eller om de är i box eller enskilt, stod ej att läsa.

Edited by bruse

Jag vet inte, men jag väntar i alla fall med att köpa alla filmerna när den sista filmen, episod 3, har premiär och då de ger ut hela "serien" på dvd.

Hela serien? Då får du nog vänta länge, då jag även förväntar mig episod VII, VIII samt IX.

Hela serien? Då får du nog vänta länge, då jag även förväntar mig episod VII, VIII samt IX.

Tror du verkligen att de kommer att spela in episod 7, 8 och 9 på film. Det skulle bli svårt om man inte ersatte rollerna med nya. Och då skulle det inte bli samma sak. Jag tror nog att episod 3 är den sista som de filmar.

Förresten vore de dumma om de inte gav ut en dvd samling för episod 1-6. Och det är den som jag tänker köpa.

Tror du verkligen att de kommer att spela in episod 7, 8 och 9 på film. Det skulle bli svårt om man inte ersatte rollerna med nya. Och då skulle det inte bli samma sak. Jag tror nog att episod 3 är den sista som de filmar.

Förresten vore de dumma om de inte gav ut en dvd samling för episod 1-6. Och det är den som jag tänker köpa.

Tror å tror, det gör man i kôrka! Jag vet och hoppas.

Å jag hoppas att man fullföljer de ursprungliga planerna med 9 filmer... men jag kasnke får hoppas förjäves...

Jovisst vore det kul med en box med allt i... men jag ahr redan 1 å 2...

Jag tror nog Lucas kan trygga sin finansiella ålderdom med nya återutgivningar och (tids)begränsade upplagor fram tills han trillar av pinnen, så några episod 7-9 kan vi nog glömma... Lite tråkigt att den första boxade DVD-ugåvan av originalfilmerna inte blir mer påkostad än Indiana Jones-boxen. 1 DVD med extramaterial är på tok för lite för att täcka tre så storartade filmer; jämför med den senaste Alienboxen så fattar ni nog vad jag menar... Men i vanlig ordning räknar ju Mr. Lucas att fansen ändå kommer att köpa den! Nåja, jag ställer mig nog i samma kö som Captain Mariah om de inte gjort några allt för omfattande ändringar av själva filmerna.

Vad jag förstått så ska de gamla filmerna få lite nytt material man gjort i samband med de nyaste filmerna för att binda samman dem bättre. Det finns inte med i den här utgåvan så jag väntar och sliter sönder mina vhs så länge. Jag har betalat tillräckligt med pengar för Star Wars, först Limited Edition-boxen, sen Originalfilmerna, sen Special Edition.

Nästa inköp blir nog EpisodI-III-boxen.

Boxen består som sagt var av 4 DVD skivor, tre med filmerna och en med extramaterial. För er som vill se de gamla utgåvorna så får ni inte som ni vill, det är Widesceen utgåvan på VHS som är remastrad och innehar 5.1 ljud.

Extramaterialet är sunkigt nog lika illa som Indiana Jones boxen. En dokumentär och några bortklippta scener blir det bara.

en ep 7-9 får vi med största sannolikhet inte se eftersom (som jag sagt många gånger) Ep 6 är de episoderna i den episoden. I så fall kommer de inte ha så mycket med själva grund sagan att göra, utan handla om något annat. 6:an slutar med att imperiet faller helt och hållet, och att göra imperiet levande igen känns väldigt krystat.

Edited by Mr Borg

• 1 month later...
  • 5 months later...

Tar tillbaka det jag sa om extramaterialet! Boxen damp ner idag!! ojoj, vilken lycka!! Speciellt när jag var sjuk idag med, hade man lite att göra.

Extramaterialet var helt underbart. En lång dokumentär om trilogi filmerna och runtom det arbetet.

Köp den, säger bara det. Vilka "ansikts" lyftningar de gjort med episoderna!!

Intressant att Skywalker hette Starkiller från början. Starkiller ranch hade varit nått..=)

Edited by Mr Borg

• Create New...