Gå till innehåll

Ny fanserie börjar spelas in i höst


Nyhet

Rekommenderade inlägg

osiris_graphic_small_080903.jpgEn ny fanproduktion som går under namnet Star Trek: Osiris har tillkännagivits av två entusiastiska trekkers; Jay Miller och kompisen Todd Adams.

Star Trek: Osiris utspelar sig flera månader efter Star Trek: Nemesis och innehåller helt nya karaktärer. Serien börjar med att kommendör Kieran Bale på det splitternya rymdskeppet USS Osiris av Amun-klass ger sig ut på sin jungfruresa. Under tiden växer krafter inom Federationen som hotar att splittra hela imperiet.

Trailern verkar riktigt lovande. Ni kan se den på deras hemsida.

[När projektet är helt sjösatt kommer ST Databas att lägga upp en egen sida för serien]

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, alltid kul med nya initiativ men traliern sa inte mycket..hehe dom kör med "an enemy from within" conceptet. Kan det vara krafter iom federationen som vill ta över ELLER splittra federationen? Huuuu? ;) Hmm känner igen detta nånstans ifrån..TNG t.ex..men nu ska vi inte vara negativa! Vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag *VILL* verkligen inte vara negativ, men... Det är ju egendomligt att alla som skapar fanfilm alltid skall envisas med att "casta" den yngsta killen - den killen som inte ens ser ut att vara gammal nog att ha gått ut Starfleet Academy - som kapten?!?! (Och med kapten så menar jag fartygschef/kommendör då.) Det slår aldrig fel! Sen tyckte jag att designen på deras "nya" skepp var under all kritik. Ser ut som man tagit in Voyager i ett 3D program och gjort det spetsigt som en Prometheus. Kändes väldigt "90-tal" måste jag säga!

Och som föregående talare påpekade; trailern visade ju absolut ingenting, och innehåll ingeting som vilken 15-åring som helst inte skulle kunna skapa på en kväll. Och storyn... Ja, jo... Precis... Vi har hört det förut, som sagt. Gör om gör rätt, skulle jag vilja säga.

Usch, vad elak jag känner mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag själv har väldigt svårt att uppskatta dom så kallade fan-baserade filmerna. Det är alldeles för tunnt vad gäller effekter, rekvisita och, ofta, skådespelarinsatser. So why bother undrar man ibland. Finns ett undantag som jag tyckte var okej i alla fall och det var väl "the voyager of enterprise"(har jag för mej att den hette)

Visst dom ska väl ha en eloge för att dom vill föra "star trek-facklan" vidare och man ska se optimistiskt på det hela men för mej blir det för tunnt. Det blir helt enkelt inte njutbart och allt som oftas rent töntigt. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag *VILL* verkligen inte vara negativ, men... Det är ju egendomligt att alla som skapar fanfilm alltid skall envisas med att "casta" den yngsta killen - den killen som inte ens ser ut att vara gammal nog att ha gått ut Starfleet Academy - som kapten?!?! (Och med kapten så menar jag fartygschef/kommendör då.) Det slår aldrig fel! Sen tyckte jag att designen på deras "nya" skepp var under all kritik. Ser ut som man tagit in Voyager i ett 3D program och gjort det spetsigt som en Prometheus. Kändes väldigt "90-tal" måste jag säga!

Och som föregående talare påpekade; trailern visade ju absolut ingenting, och innehåll ingeting som vilken 15-åring som helst inte skulle kunna skapa på en kväll. Och storyn... Ja, jo... Precis... Vi har hört det förut, som sagt. Gör om gör rätt, skulle jag vilja säga.

Usch, vad elak jag känner mig nu.

vet inte riktigt vad du menar med kaptenen , visseligen läste jag ditt inlägg innan jag kollade deras sida så jag väntade mig en trettonåring eller åtminstone en artonåring med besättningen på fotot ser ju ut att vara ok utseendemässigt(med undantag för den konstiga Vulcanern) .

verkar som om huvudstoryn verkar vara ungefär vad vi har planerat till säsong fyra av "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" här på forumet(jag vet att vi inte är klara med manus till pilotavsnittet än)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt vad du menar med kaptenen , visseligen läste jag ditt inlägg innan jag kollade deras sida så jag väntade mig en trettonåring eller åtminstone en artonåring med besättningen på fotot ser ju ut att vara ok utseendemässigt(med undantag för den konstiga Vulcanern) .

verkar som om huvudstoryn verkar vara ungefär vad vi har planerat till säsong fyra av "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" här på forumet(jag vet att vi inte är klara med manus till pilotavsnittet än)

Tja, jag tycker ju iaf att han ser alldeles för ung ut för att vara kapten över ett Federation Starship. Han ser ju ut att vara max 22 år...

Döm själv:

main.jpg

Redigerad av DrBryce
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag själv har väldigt svårt att uppskatta dom så kallade fan-baserade filmerna. Det är alldeles för tunnt vad gäller effekter, rekvisita och, ofta, skådespelarinsatser. So why bother undrar man ibland. Finns ett undantag som jag tyckte var okej i alla fall och det var väl "the voyager of enterprise"(har jag för mej att den hette)

Visst dom ska väl ha en eloge för att dom vill föra "star trek-facklan" vidare och man ska se optimistiskt på det hela men för mej blir det för tunnt. Det blir helt enkelt inte njutbart och allt som oftas rent töntigt. <_<

Star Trek New Voyages menar du väl. Men den har å sin sida suveräna scenbyggen och bra manus. Effekterna är ju dessutom långt bättre än TOS någonsin hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag *VILL* verkligen inte vara negativ, men... Det är ju egendomligt att alla som skapar fanfilm alltid skall envisas med att "casta" den yngsta killen - den killen som inte ens ser ut att vara gammal nog att ha gått ut Starfleet Academy - som kapten?!?!

Åldern är ett problem. Ett annat är skådespelarnas vikt :rolleyes: De ser ut som moderna kontorsmänniskor som äter Burger King till frukost, Pizza Hut till lunch och McDonalds till middag. Star Fleet är trots allt en organisation där det krävs att du är vältränad.

I den första filmen var besättningen på Enterprise fans och inte skådespelare. Producenterna var tvungna att skicka i väg Roddenberry när de valdes ut. Orsaken? Jo, Roddenberry hade haft svårt att säga nej till feta fans, eftersom de som så många andra hade stöttat honom och serien. Men för att göra det realistiskt kunde de inte vara med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant! Men size zero var väl lite att ta i. Men det ska ju ändå vara spännande/intressant/kul för flera än dom själva, har dom väl tänkt, och då får man tänka lite på trovärdig rollbesättning. Så krasst är det ju om man har tänkt "sälja" in det hela till flera än dom som bor nästgårds ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fanvärlden så får man hålla sig tillgodo med vad man har och inte ha för höga ambitioner om size zero skådespelare eftersom dessa är svåra att få tag i... J.

Jovisst... Låt gå för det med vikten... Det är ju som det är... Men de har ju många äldre i "casten"... Kunde inte 22-åringen få spela Ensign, som han hade fått göra i en riktig produktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fanvärlden så får man hålla sig tillgodo med vad man har och inte ha för höga ambitioner om size zero skådespelare eftersom dessa är svåra att få tag i... J.

Sant om man vill ha roligt och spela in Star trek med sina vänner är det helt ok.

Samtidigt har man några ambitioner som att till exempel slå sig in i den kommerisiella branschen är det knappast positivt. Se hur bra New Voyages är allt från scenbyggen, effekter till casting håller mycket hög klass. Jag skulle gärna se dem ta sig an ett kommersiellt projekt.

I fanvärlden så får man hålla sig tillgodo med vad man har och inte ha för höga ambitioner om size zero skådespelare eftersom dessa är svåra att få tag i... J.

Jovisst... Låt gå för det med vikten... Det är ju som det är... Men de har ju många äldre i "casten"... Kunde inte 22-åringen få spela Ensign, som han hade fått göra i en riktig produktion?

Han är seriens skapare, så han har väl satt sig själv där.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst... Låt gå för det med vikten... Det är ju som det är... Men de har ju många äldre i "casten"... Kunde inte 22-åringen få spela Ensign, som han hade fått göra i en riktig produktion?

Han är seriens skapare, så han har väl satt sig själv där.

Jo, det var det jag misstänkte... Och det är ju tråkigt att han inte är mer intresserad av att det skall bli bra, tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var en syrlig härlig kommentar! Om man säger så- That **** won't fly!(självcensur) Man borde ju vara intreserad av att får det så bra som möjligt men man måste ju inte bry sej.. <_<

Jag är som sagt starkt kritisk till hemmabyggda science fiction serier/filmer. Det kräver helt enkelt för mycket resurser för att få det riktigt bra. Av allt jag har sett så är det i star trek världen endast New voyages som i princip har nåt ända fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst... Låt gå för det med vikten... Det är ju som det är... Men de har ju många äldre i "casten"... Kunde inte 22-åringen få spela Ensign, som han hade fått göra i en riktig produktion?

Han är seriens skapare, så han har väl satt sig själv där.

Jo, det var det jag misstänkte... Och det är ju tråkigt att han inte är mer intresserad av att det skall bli bra, tycker jag...

Jo, han borde vilja det, men han kanske är ny Wesley Crusher som har gått genom hela akademien på rekordtid <_<

Haha det var en syrlig härlig kommentar! Om man säger så- That **** won't fly!(självcensur) Man borde ju vara intreserad av att får det så bra som möjligt men man måste ju inte bry sej.. <_<

Jag är som sagt starkt kritisk till hemmabyggda science fiction serier/filmer. Det kräver helt enkelt för mycket resurser för att få det riktigt bra. Av allt jag har sett så är det i star trek världen endast New voyages som i princip har nåt ända fram.

Men vissa är ganska kul för att det är så dåligt. Hathaway har så katastrofala skådisar så att man bara sitter och skrattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...