Gå till innehåll

Smygpremiär på Star Trek igår kväll


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgIgår kväll var det tänkt att fans i Austin, Texas, skulle få se filmen Wrath of Khan och därefter en 10 minuter lång förhandsvisning av Star Trek. Två minuter in i filmvisningen av Wrath of Khan verkade filmen smälta samman och ut på scenen kom Leonard Nimoy med en filmkamera i handen. Nimoy frågade dem då om de inte helst skulle vilja se den nya filmen och publiken blev heltskogstokiga (vilket inte känns särskilt konstigt). Nimoy stannade kvar under hela visningen, där också Roberto Orci, Alex Kurtzman och Damon Lindelof var med.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresant spratt de spelade publiken. Men jag misstänker starkt att ingen hade något emot "ändringen i programet". Antar att detta vara en PR grej för att öka intresset för filmen. Frågan är väll om det fungerar lika bra, bättre eller sämre med PR kupper av detta slag. Vad tycker ni? Oftast är PR bara inriktad på reklam och uttalad information. Kanske är överasknings PR det nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att överraskningsmomentet är uppskattat av båda parter, särskilt i sånna här sammanhang, när man har en trogen publik. Det sprids ju uppenbarligen ganska bra också, så det är ju bra PR att göra något roligt och lite annorlunda. :)

Måste bara säga att jag har svårt att se Zachary Quinto som Spock, iallafall på bilderna från röda mattan. Jag har sett honom för mycket som Sylar i TV-serien Heroes, jag är så van att se honom som en hänsynslös mördare, bara väntar på att han ska börja skära upp folks huvuden.. Åh han är underbar. Man kanske vänjer sig.

Redigerad av Borgmi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är säker på att det hela var planerat långt i förväg, in i minsta detalj. Frågan jag stälde var om det är en bra del i marknadsföringen att göra på detta sätt? Vad för effekt får det, och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi redan har sett effekten att det har dykt upp en massa recensioner runt omkring på nätet -- och inte bara då från etablerade sidor och tidningar, utan från fans och fansidor. Jag är övertygad om att Paramount vet att detta är en viktig grupp, då de kan döda eller lyfta en film om man inte är respektfull. Nemesis råkade nog ut för det när den kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...