Gå till innehåll

Rachel Nichols är tillbaka på bio -- nu i GI Joe


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Rachel Nichols som spelade orionkadetten Gaila i Star Trek är tillbaka på bio. I actionfilmen Gi Joe som har svensk premiär i dag spelar hon hjältinnan Scarlett.

Filmen utspelas några år in i framtiden och Nichols rollfigur ingår i den internationella militärstyrkan GI Joe, vars syfte är att bekämpa terrororganisationen Cobra. I andra roller syns bland annat Dennis Quaid, Sienna Miller och Ray Park.

GI Joe bygger på en över fyrtio år gammal amerikansk actionfigur i allmänhet och på uppdateringen "A Real American Action Hero" från 1982 i synnerhet. I Sverige såldes leksakerna under namnet Action Force under sent 80-tal och tidigt 90-tal.

Filmen GI Joe spelade i USA och andra delar av världen in nästan 100 miljoner dollar första helgen. Detta trots att många recensioner är negativa, och att det tidigare i sommar ryktades att regissören Stephen Sommers hade fått sparken av Paramount som producerar filmen. Orsaken var att testpubliken gav filmen det lägsta betyget någonsin i filmbolagets historia. I stället anlitades Stuart Baird, som regisserade Star Trek Nemesis, för att rädda filmen. Detta dementerades dock av Paramount.

Se trailers och scener ur filmen på den officiella hemsidan här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag ska också se filmen, förmodligen imorgon, eftersom det var min favoritleksak. Serietidningen var också mycket bra. Däremot var den tecknade filmen riktigt usel. Jag gissar att filmen hamnar nånstans i mitten kvalitetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska definitivt se filmen. Hurvida det blir på Bio eller ej beror på vädret och hur mycket tid jag har till övers.

Om denna filmen är lika underhållande som den tecknade långfilmen var så kan det bli en favorit. Håller tummarna!

Jag har en låda på vinden med kanske 20-30 stycken GI-Joe. Det var verkligen en trevlig lek när jag var i den åldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska definitivt se filmen. Hurvida det blir på Bio eller ej beror på vädret och hur mycket tid jag har till övers.

Om denna filmen är lika underhållande som den tecknade långfilmen var så kan det bli en favorit. Håller tummarna!

Jag har en låda på vinden med kanske 20-30 stycken GI-Joe. Det var verkligen en trevlig lek när jag var i den åldern.

Jag har nog ännu fler någonstans B) Men den tecknade filmen är usel i alla fall jämfört med serietidningen. Den var oerhört barnslig jämfört med den. Inledningen är http://www.youtube.com/watch?v=DN034sBeF4c.

Dom kan du kanske få en del cash för! Ebay! Eller har dom affektionsvärde kanske?

Det finns många samlare i USA. Det hålls t ex ett årligt konvent varje år där. Men använda figurer har inget större värde. De har getts ut många gånger och det finns alltid folk som har helt oöppnade kartonger med de äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett härligt klipp från långfilmen det där.

Jag har tyvärr bara läst några få seriemagasin. Men det vore skoj att få läsa fler.

Är det någon som har varit och sett Nya filmen i ännu?

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett härligt klipp från långfilmen det där.

Jag har tyvärr bara läst några få seriemagasin. Men det vore skoj att få läsa fler.

Serietidningen gavs ut under cirka två år i Sverige sent 80-tal. Den är väl värd att leta reda på. Eller att köpa samlingsserier på engelska. Det är den enda leksaksserien som faktiskt kan läsas som vuxen med. Manusförfattaren Larry Hama gjorde actionfiguerna mer levande och realistiska än i den tecknade filmen. Dessutom märks det att han är gammal Vietnamveteran också. Han glorfierar inte krig och soldaters liv.

Hama skrev också baksidetexterna som fanns med på paketen när man köpte en actionfigur.

Är det någon som har varit och sett Nya filmen i ännu?

Såg den idag. Den var bättre än den tecknade filmen, men sämre än serietidningen. De lyckades dock få med mycket av det som var bra från serietidningen (att figurerna var någorlunda realistiska, att Snake Eyes var en huvudfigur mm) samtidigt som man ändrade en del i vissa fall bättre, i andra fall sämre. Men har man inte läst serien lär man inte märka det. Lite trist var emellertid hur Cobra Commander såg ut. Hans mask var direkt ful. Och Cobramärket syntes aldrig till.

Men helt enkelt är det en kul actionfilm med bra strider i stort. Det stora minuset är att mycket cgi-grafik är på gränsen till dålig med dagens standard. Star Trek och Transformers måste ha fått de bästa teamen hos ILM.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN gav filmen 2/5 och det verkar ju lovande. Bra filmer brukar ofta få lågt betyg. En kul detalj är att GI står för Gouvernment Issue ungefär Tillhör Regeringen. Och jag som alltid trott att det har stått för General Infanterist eller någonting ditåt. J.

Hon som recenserade tillhör nog inte direkt målgruppen <_< Men gillade man leksaken/serien från 80-talet eller är ung idag så tycker man att filmen är bra eller helt ok. Den är dock definitivt sämre än Transformers.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du berättar Aike, så låter det som att GI Joe är en film som är värd att se på bio? Jag har blivit mycket nyfiken på filmen och besämt mig för att se den på söndag. Hoppas att jag inte fått för höga förväntningar bara.

Ursäkta att jag kanske förstör vår trevliga diskusion, men skulle inte denna tråd handla om Rachel Nichols egentlien. Vi kanske skulle ha en separat tråd för filmen, eller flytta denna tråden till lämplig platts? Vad säger våra mäktiga ledare :P ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du berättar Aike, så låter det som att GI Joe är en film som är värd att se på bio? Jag har blivit mycket nyfiken på filmen och besämt mig för att se den på söndag. Hoppas att jag inte fått för höga förväntningar bara.

Det är absolut inget mästerverk, men det är en kul filmatisering av leksaken. Du får dock förvänta dig att en del figurer ser lite annorlunda ut. De har inte gjort som i Star Trek och Transformers där besättningen och robotarna ser ut som i tidigare versioner. Men hela Cobra High Command är med förutom Cobra Commanders livvakter.

För striderna mellan figurerna är den värd att ses på bio. Vissa av dem är riktigt spektakulära.

Ursäkta att jag kanske förstör vår trevliga diskusion, men skulle inte denna tråd handla om Rachel Nichols egentlien. Vi kanske skulle ha en separat tråd för filmen, eller flytta denna tråden till lämplig platts? Vad säger våra mäktiga ledare :P ??

Jag tror vi kan diskutera bägge sakerna här. Hon var bra i filmen; helt annorlunda mot i Star Trek. Jag tror inte många skulle känna igen henne -- och inte bara pga hon var grön i Trek, utan för att hennes figur är annorlunda. Hon borde få en stor huvudroll i en film, för hon är en riktigt bra skådespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 35 minuter sitter jag i biosalongen och ser på GI Joe. Jag hoppas att det är värt de 80 kronorna det kostar, att spendera kvällen på bio. Håller tummarna för att det ska bara en trevlig upplevelse, men håller förväntningarna på en lägre nivå. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS.....Spoiler......

Har precis sett Filmen, och tycker att det var underhållande. Kanske inte helt perfekt, men jag ser fram emot tvåan. Hela filmen kändes som ett upplägg för nästa film. Mycket action hela filmen igen. Underhållning hela tiden. Många bra skådespelare har de fått med i filmen också. Stephen Sommers har fått med en del bekanta ansikten från mumien-filmerna. Hoppas verkligen att vi får se mer av Brendan Fraser om det blir en uppföljarel. Jag tycker att det är en godkännd film. Kan vara trevlig att se, specielt på bio.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 35 minuter sitter jag i biosalongen och ser på GI Joe. Jag hoppas att det är värt de 80 kronorna det kostar, att spendera kvällen på bio. Håller tummarna för att det ska bara en trevlig upplevelse, men håller förväntningarna på en lägre nivå. :rolleyes:

80 kr?! Har du åkt tillbaka till 90-talet och lyckats se filmen? :lol: Nuförtiden kostar ju inte ens barnfilmer 80 kr, och en film på över 2 timmar går på 105. Snart bojkottar jag SF om det här ska fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar priserna i landet? En genomsnittsbiljett i Göteborg och Stockholm kostar väl 95 kronor? Sällan över 100 kronor, fast det händer.

Sedan kan man ju alltid köpa Sf:s rabattkort. Då kostar det knappt 50 kronor måndag-torsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar priserna i landet? En genomsnittsbiljett i Göteborg och Stockholm kostar väl 95 kronor? Sällan över 100 kronor, fast det händer.

Sedan kan man ju alltid köpa Sf:s rabattkort. Då kostar det knappt 50 kronor måndag-torsdag.

Är det storfilmer går dom oftast på en hundring nuförtiden. Änglar & Demoner gick på 105 kr, likaså Transformers 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är så ruskigt dyrt att gå på bio så jag går kanske max 2 gånger per halvår. Och då om det är någon film som är spektakulär och innehåller mycket specialeffekter. Jag hade gärna sett transformers, terminator och nu GI Jöran.

Jag har inte varit på bio sedan vi såg Star trek!

Men nu börjar vi visst glida från ämnet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit på bio två gånger nu i år, och det är ganska mycket för mig. Tykcer inte att det är värt 100 kronor om jag inte vet på förväg att filmen är en film som gör sig bra på bio. G.I.Joe var en sådan film med mycket action och ljud. Nu är väll ljudet i allmänhet inte så mycket att ha på biografer, men det är ändå fräckt med den stora duken, när det är rätt film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar priserna i landet? En genomsnittsbiljett i Göteborg och Stockholm kostar väl 95 kronor? Sällan över 100 kronor, fast det händer.

Sedan kan man ju alltid köpa Sf:s rabattkort. Då kostar det knappt 50 kronor måndag-torsdag.

Är det storfilmer går dom oftast på en hundring nuförtiden. Änglar & Demoner gick på 105 kr, likaså Transformers 2.

Jag har för mig att man fick betala över hundra kronor för Sagan om ringen med när den kom 2001 (eller var det 2002?). Titanic kostade också mer än en vanlig film när den kom 1998. Kanske så mycket som 100 kronor, men minns inte helt säkert.

Så jag undrar om bio verkligen är så mycket dyrare nu än för några år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar priserna i landet? En genomsnittsbiljett i Göteborg och Stockholm kostar väl 95 kronor? Sällan över 100 kronor, fast det händer.

Sedan kan man ju alltid köpa Sf:s rabattkort. Då kostar det knappt 50 kronor måndag-torsdag.

Är det storfilmer går dom oftast på en hundring nuförtiden. Änglar & Demoner gick på 105 kr, likaså Transformers 2.

Jag har för mig att man fick betala över hundra kronor för Sagan om ringen med när den kom 2001 (eller var det 2002?). Titanic kostade också mer än en vanlig film när den kom 1998. Kanske så mycket som 100 kronor, men minns inte helt säkert.

Så jag undrar om bio verkligen är så mycket dyrare nu än för några år sedan.

Med tanke på att jag går på bio ungefär 2-3 gånger i månaden så kan du känna dig väldigt säker när jag säger att biokostnader har gått upp rejält de senaste åren. De filmer du nämnde var så kallade event-filmer, specifika fall då biljetterna kostade så mycket (100 kr är dock tveksamt, speciellt Titanic som jag tror gick på runt 90 kr om jag minns rätt när jag såg den), idag är det väldigt vanligt att det kostar så mycket. Änglar & Demoner och Transformers 2 är inget mer än typiska sommar blockbusters, dussinfilmer alltså. 95 kr är normalpriset på filmer idag jämfört med 80-85 kr förra eller förr förra året. Det krävs inte mycket för att dom ska kosta 105-110 kr nuförtiden heller. Public Enemies går på 105 och Inglorious Basterds går på 110.

Det är rent ut sagt en skam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...