Gå till innehåll

Star Trek 13 i rubrikerna andra oktober 2014 *Eventuella spoilers*

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)
  • Star Trek 13 blir den första Star Trek-filmen som filmas helt utanför Los Angeles, skriver Trekmovie.com. I stället för Hollywood kommer filmen att spelas in i Vancouver, Kanada. Orsaken till flytten är ekonomisk, eftersom inspelningskostnaden blir tiotals miljoner dollar lägre på grund av lägre skatter i Kanada. Enligt Trekmovie är besparingen så stor att Enterprises interiörer kommer att byggas upp på nytt.
  • Delar av filmen kommer dock att filmas utanför Kanada. I veckan blev det också klart att Seoul, Sydkorea kommer att gästas av Paramount och Star Trek-besättningen. Seouls borgmästare skrev följande på sin Facebook-sida i samband med att det blev officiellt: "Today I met with Jeffery Chernov, producer of Star Trek 3, at the Paramount Pictures Studio and agreed to film a portion of the upcoming movie in Seoul." (+)
  • William Shatner har kontaktats av JJ Abrams angående en möjlig roll i filmen. Abrams ringde upp Shatner och frågade om det fanns intresse från hans sida, avslöjade Shatner på ett konvent i Nashville nyligen. Enligt filmens regissör och manusförfattare Roberto Orci måste Shatners roll vara "värdig". "Jag skulle aldrig slösa bort min hjältes tid," skriver han i kommentarsfältet på Trekmovie.com. (+) Badass Digest hävdar att det i manuset finns en scen mellan Leonard Nimoy och William Shatner.
  • En som inte fått ett samtal från Abrams är däremot George Takei. Men i en intervju med
    säger han att han gärna skulle vara med i nästa film.
  • Roberto Orci lägger all kraft på Star Trek och hoppar av som producent för den nya Power Rangers-filmen, skriver Deadline. Orci kommer att regissera nästa film.
  • Inspelningsstart för den trettonde filmen blir februari 2015, uppger Trekmovie.com. Filmens premiär blir i sommaren 2016, skriver samma sida.

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Postad

Ett kul litet utbyte mellan Bob Orci och William Shatner på Twitter:

https://twitter.com/WilliamShatner/status/516617101738389505

Själv tycker jag att det vore kul om så många Star Trek-veteraner som möjligt medverkar i filmen, men det är väldigt viktigt för mig att det inte blir krystat. "Kirk Prime" är död och ska förbli död.

Shatner kan ju dock vara med i en flashback-sekvens (kanske en mind meld med "Spock Prime"?), eller som en släkting till Pine-Kirk.

Jag skulle även gärna se Trek-veteraner i ganska subtila roller, exempelvis som statister. Dock kanske det inte är så lockande för skådespelarna (eller för budgeten).

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...