Bromma_Herman Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 Mannen med Star Trek uniform på piratbyråns demostration i stockholm. Är han medlem här? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 Jag är inte den mannen, men skulle gärna vilja veta mer om sammanhanget han var med i. Vilken sorts demonstrationvar det? Vad gällde den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 2, 2004 Author Report Share Posted May 2, 2004 Den gällde att man skulle få bort upphovsrättslagarna på Internet med IRL p2p sharing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Ok, då har jag lite koll i alla fall även om jag inte fattar vad som menas med IRL p2p sharing mer än att det har nåt med fildelning på internet att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 2, 2004 Author Report Share Posted May 2, 2004 IRL står för In Real Life. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 (edited) Ok, då har jag lite koll i alla fall även om jag inte fattar vad som menas med IRL p2p sharing mer än att det har nåt med fildelning på internet att göra. IRL, som nämt ovanför... = In real life, dvs i verkliga livet. det där hemska alltså ;) P2P = Peer to peer, dvs där information går från användare till användare istället för via en server... Dc, kazza, ICQ och liknande är P2P program... Sharing = Delning, hur mycket av sina grejor mand elar med sig på Ska Sharing program, dvs DC, Kazza mm. //Dahlberg - 1337 :P Edited May 2, 2004 by Dahlberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Testa på piratbyråns forum istället. piratbyran.org är adressen, eller gå in på deras chatt #piratbyran.org @ EfNet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Jag stänger diskussionen. Inget snack om piratkopiering i detta forum, tack! :arg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts