Bradis_Mamma Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Tja. Jag behöver fakta om dem och gärna några bilder på dem (om de finns). Har ingen koll på Enterprise säson 2 och 3 men inga stora spoilers tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Denna faktan är kännd om Denobulaner: Humanoid varelse. Denobulaner kommer ifrån planeten Denobula som ligger i Triaxa systemet. Rasen behöver endast sova sex dagar om året, men Dr. Phlox säger att två dagar ändå är tillräckligt. Det är vanligt för Denobulaner att ha flera fruar som i sin tur kan ha flera andra män. Deras sätt att föröka sig är väldigt komplext i gämförelse med människor, dock så gillar inte rasen så mycket beröring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Denna faktan är kännd om Denobulaner: Rasen behöver endast sova sex dagar om året, men Dr. Phlox säger att två dagar ändå är tillräckligt. Är det inte så att deras dvala är sex dagar på ett år och att de sover varje dag på natten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Det stämmer inte med den faktan som jag har fått detta ifrån. Dock så kanske det stämmer. Var har du fått din fakta ifrån? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Det stämmer inte med den faktan som jag har fått detta ifrån. Dock så kanske det stämmer. Var har du fått din fakta ifrån? Nej jag bara antog det efter att ha sett Two Days and Two Nights men jag läste att du har rätt i startrek.com. Denobulaner verkar endast behöva 6 dagars sömn/år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted May 28, 2004 Report Share Posted May 28, 2004 En lustig sak med Denobulanerna är att dom tycker det är kul att testamentera sina saker till avlägsna släktingar när dom tror att dom ska dö Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 28, 2004 Report Share Posted May 28, 2004 En lustig sak med Denobulanerna är att dom tycker det är kul att testamentera sina saker till avlägsna släktingar när dom tror att dom ska dö Var fick du det från? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 28, 2004 Report Share Posted May 28, 2004 En lustig sak med Denobulanerna är att dom tycker det är kul att testamentera sina saker till avlägsna släktingar när dom tror att dom ska dö Var fick du det från? Säsong 3 episod 24 "zero hour" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted May 29, 2004 Report Share Posted May 29, 2004 QUOTE (Pjotr'k @ 28 May 2004, 21:46) QUOTE (Great Bird of the Galaxy @ 28 May 2004, 15:36) En lustig sak med Denobulanerna är att dom tycker det är kul att testamentera sina saker till avlägsna släktingar när dom tror att dom ska dö Var fick du det från? Säsong 3 episod 24 "zero hour" Det stämmer, borde jag ha lagt upp en Spoilervarning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 30, 2004 Report Share Posted May 30, 2004 Det stämmer, borde jag ha lagt upp en Spoilervarning? Nej, det kan jag inte se som nödvändigt. Det var en sådan liten sak och inte alls avgörande för Star Trek-genren - en miniliten varning i så fall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 I dagens avsnitt sade Phlox att Denobulaner lever rätt så länge. Hur gamla kan de bli, vet någon det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted June 8, 2004 Report Share Posted June 8, 2004 I dagens avsnitt sade Phlox att Denobulaner lever rätt så länge. Hur gamla kan de bli, vet någon det? Det undrade jag också. På det sättet han sa det så verkar det som om Denobulaner lever väldigt länge. Kanske i år 200+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 I dagens avsnitt sade Phlox att Denobulaner lever rätt så länge. Hur gamla kan de bli, vet någon det? Det undrade jag också. På det sättet han sa det så verkar det som om Denobulaner lever väldigt länge. Kanske i år 200+ Jag har för mig 350+!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 Jag har för mig 350+!!! Vad har du hört eller sett detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted July 16, 2004 Report Share Posted July 16, 2004 Jag har för mig 350+!!! Vad har du hört eller sett detta? Jag är inte helt säker!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 24, 2004 Report Share Posted September 24, 2004 Varför är Phlox Denobulan? Frågan verkar naturligtvis extremt korkad, och det är den nog också Men efter enterprise i de andra serierna (TOS t.o.m. VOY) så ser man inte röken av några denobulaner. Hur kommer det sig? Dog de ut? Flyttade de till delta el. gamma kvadranten? Eller till en annan galax? Eller är det bara så att manusförfattarna tyckte det var kul med en ny ras? Jag tror det. När man gör en serie eller en film som utspelar sig i dåtid, måste man ta hänsyn till allt annat man gjort. Det var därför jag frågade varför Phlox är denobulan. Han borde varit Andorian, Bolian, Zakdorn, Tellarit eller något annat historiskt. Men vart blev denobulanerna vägen? Ett fall för Dixon Hill månne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts