Jump to content

Voyager säsong 2 dvd

thestargaze

Recommended Posts

OBS! :!!!: SPOILERVARNING för de som inte vill veta vad som kommer på Voy- dvd säsong 2 :!!!:

Hittade en länk där man visar lite av menyerna för säsong 2, gå till: http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=6532

Dessutom hittade jag denna artikel om extra materialet för region 2 på trektoday. com.

By Michelle

June 2, 2004 - 8:57 PM

The Region 2 release of the second season of Star Trek: Voyager on DVD will contain a feature not available in the North American edition of the set.

The R2 Project has reported that the boxed set of Voyager's second season includes a segment called "Designing the U.S.S Voyager", an extra not included on the U.S. release.

According to a Paramount release, "Designing the U.S.S Voyager" offers an in-depth look at the construction and depiction of the starship with veteran artist Rick Sternbach.

The segment includes rare photos and drawings of the ship.

Other features in the Region 2 release appear to be similar to those for the Region 1 set, including a special text trivia Version of "The 37's", interviews with executive producers Rick Berman, Michael Piller, Brannon Braga and Jeri Taylor, an exclusive interview with Tuvok actor Tim Russ, a new interview with Seska actress Martha Hackett, and a number of features on the visual effects and makeup on the show.

The original article is at The R2 Project.

:!!!: Edited by Kathryn Archer

• 1 month later...

"Bättre än Voyager 1..."

Betyg: 8/10

Extramaterialet: Mycket om Tuvok (passande till swecon), det var kanske lite onödigt att ta med "lost intransmission" där Tuvok-skådespelaren sjöng. Lite off topic...annars tyckte jag att extra mateialet var okej..

Roligt med fler avnsitt än Voyager 1!

Bra avsnitten 37's, twisted, Basics 1, Death Wish ,Resolutions , The Thaw .. (Mina favoriter i säsong 2.)

Roligt med att man får se Voyager landa..

Ser redan i fram emot säsong 3 ...

:)

Edited by Kathryn Archer

• 1 month later...

Är det någon annan som har haft problem med textningen (svenska) i vissa avsnitt från säsong 2 boxen? I "Tattoo" blev textningen helt fel...

Textningen, eller snarare översättningen allmänt är också lite konstig ibland, jag menar, varför översätta "Captain Janeway" till "Chefen"?! Låter inte riktigt klokt.

Jag har inte upplevt problemet som du nämde!

Jag måste erkänna att översättningen "Chefen" ochså går på mina nerver! Vad tänkte de??? Man får hoppas att de har bättre översättare till nästa dvd.

De hade ju inte så dålig översättning på TNG. Undrar vad som har hänt!

Edited by Kathryn Archer

Varför kör ni med bildtext till att börja med :blink: Textning förstör hela intrycket. Till att börja med så är det ofta man bara översätter två tredjedelar av det som sägs i dialogerna. Star Trek skall ses utan text för att få den bästa känslan, enligt mig då dvs.

Själv väljer jag att köra otextat, men det finns säkert de här som inte kan höra och därav behöver textningen, eller att de inte känner att de kan engelska så bra att de kan släppa på textningen.

På de visningar som TSS har är det alltid regel att fråga först om det är någon som vill ha textningen, oavsett orsak. Finns det där då en som vill ha det, accepteras detta, även om det kanske förstör lite av spänningen för någon annan.

var det inte så att dom drog tillbaka säsong 2 (region2) tillfälligt beroende på textningen. Dock så köper jag inte mina boxar i Sverige då det blir billigare att importera dom, och textning använder jag aldrig om det är på engelska. Men jag förstör att vissa måste ha den av olika anledningar.

• 2 weeks later...

Det är kul att ha på textningen ibland bara för att se alla knasiga översättningar...

Som t.ex i avsnittet 2.19 Lifesigns, Kes säger "why don't you activate her" (om den holografiska versionen av en vidiian), och översättningen lyder "varför sätter du inte på henne"... Ok, doktorn är ju kär i henne, men ändå... :D

• 4 weeks later...

Hur många här har köpt Voyager på dvd eller planerar att köpa Voyager?

Orsaken till att jag frågar är att jag undrar nämligen hur många här som är intresserad av att se ett par avsnitt i taget och sedan disskutera de olika avsnitten i en grupp över forumet?

Typ att vi bestämmer i förväg vilka avsnitt som vi vill se för att sedan disskutera dem. :borg1:

Edited by Kathryn Archer

Jag har säsong 1-2 och kan gärna hänga med på detta!

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, det var en person. Någon annan som är intresserad?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har bara 1 på DVD ??n så länge men å andra sidan 2-4 på VHS (dessutom är det bara en tidsfråga innan jag köper resten på DVD :D ) så jag kan absolut tänka mig att vara med och diskutera!! :)

• Create New...