Enterprise_Nx-01 Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 Varför finns det ingen med graden Commander på forumet? Det finns flera Captins och Lt Cmdr men inga Commanders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 13, 2004 Report Share Posted June 13, 2004 Startar ett nytt ämne för frågor och den första kommer från Enterprise_Nx-01 Varför finns det ingen med graden Commander på forumet? Det finns flera Captins och Lt Cmdr men inga Commanders Det beror helt enkelt p?? att vi ännu inte har befodrat någon till den graden. Cadet - Lieutenant ges ut automatiskt, men de andra ger vi ut själva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag har en fråga om en ny funktion i kontrollpanelen. Jag kollade runt i kontrollpanelen och upptäkte nya funktioner. Bland annat hittade jag funktionen "ignorerade medlemmar"? Vad är den till för? :blink: Förresten, jag har upptäck att ni har ändrat sökfunktionen. Jag testade den och blev mycket imponerad. Mycket bättre!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag har en fråga om en ny funktion i kontrollpanelen. Jag kollade runt i kontrollpanelen och upptäkte nya funktioner. Bland annat hittade jag funktionen "ignorerade medlemmar"? Vad är den till för? :blink: Förresten, jag har upptäck att ni har ändrat sökfunktionen. Jag testade den och blev mycket imponerad. Mycket bättre!! Förklaringen till den funktionen finns på sidan: "När du lägger till en medlemmar till din ignorera lista, kommer alla inlägg de gör att döljas till dess att du specificerar att du vill läsa dem." Jag tror det är en tillräcklig förklaring, om inte så kan jag försöka förklara bättre. Som jag skriver i ämnet här så ändrades sökfunktionen när vi uppgraderade till v2.0.0 "Final". (Kathryn Archer, slog ihop ditt ämne med detta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 En liten kort fråga. På lsitan över aktiva användare står det ibland: MSN Bot man kan dock inte klicka på denna "användare" vad innebär detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 Det vet jag! MSN Bot, Googlebot etc. är spindlar (searchbots) som de stora sökmotorerna MSN och Google etc. använder när de söker igenom all världens websidor. Denna info få jag ge Jocke här på forumet kredit för, då han gav mig uppgifterna när jag skrev och frågade honom. Det är därför som jag visste Personligen tror jag att det är små nanoprobes som borgerna, nu på jorden, skickar genom vårt kära internet. Detta för att underlätta en kommande assimilering... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 Dessa sökmotorer Jag trodde antalet besökare på forumet var kanon-högt härom sistens men Jocke svarade: Nja, inget direkt rekord. Dom flesta av dom användarna var sökmotorer som indexerade sidan. Det är en visst en ny sökmotor som heter JetEye som indexerar stora delar av nätet just nu, den har besökt sidan några dagar nu. Så så är det. aldrig får mnan vara "glad". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Jocke: I kalendern finns det i dag en notis om att Robert Picardo fyller år i dag den 27/10, men detta syns inte på framsidan "Händelser de kommande sju dagarna". Vadan detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Jocke: I kalendern finns det i dag en notis om att Robert Picardo fyller år i dag den 27/10, men detta syns inte på framsidan "Händelser de kommande sju dagarna". Vadan detta? Nu ska det fungera. Hade stängt av cachningen av födelsedagar och kalenderhändelser och när jag aktiverade cachningen igen så dök händelsen upp. Ser misstänksamt ut som en bugg, men nu när det funkar så tror jag vi låter det vara så här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Du har inte lagt in Robert Duncan McNeills födelsedag. Den 9 november. Fyller 40. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 27, 2004 Report Share Posted October 27, 2004 Du har inte lagt in Robert Duncan McNeills födelsedag. Den 9 november. Fyller 40. <{POST_SNAPBACK}> Det har vi väl? --> här Skojar bara - lade in den precis nu! Det är nog många som vi missat och jag vet faktiskt inte om vi orkar hålla i gång den funktionen. Det är mycket att fylla i och det måste föras in på nytt varje år, för att den skall kunna komma upp automatiskt på förstasidan. Arbetet är för stort för den saken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 Ibland dyker det upp Archive.org och Googlebot som gäster till forumet. Varför ser det ut så? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 (edited) Ibland dyker det upp Archive.org och Googlebot som gäster till forumet. Varför ser det ut så? <{POST_SNAPBACK}> Om du tittar på inlägg 5-7 här ovan så tror jag att du finner svaret Edited November 11, 2004 by OnO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 Ibland dyker det upp Archive.org och Googlebot som gäster till forumet. Varför ser det ut så? Om du tittar på inlägg 5-7 här ovan så tror jag att du finner svaret Jag har nu också uppdaterat FAQ:en med svar på denna fråga. Finns längre ner på den sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 (edited) vilka ska ta över efter Ella och mumle :o Edited November 11, 2004 by captain archer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 11, 2004 Report Share Posted November 11, 2004 vilka ska ta över efter Ella och mumle :o Förtillfället så behöver vi inte ha någon som tar över efter dom forumledare som har avgått. Ella, mumle, Sotunk och Quiet har varit inaktiva under en lång period och jag och Pjotr'k har i över ett år i stort sett skött forumet själva, vi har den senaste tiden fått hjälp av B'Elanna. Om det framöver visar sig att vi behöver ha hjälp så kommer vi att be någon lämplig att bli forumledare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 12, 2004 Report Share Posted November 12, 2004 (edited) ok tack för svaret jocke Enterprise_Nx-01 Katheryn archer har graden commander och många fler Edited November 13, 2004 by captain archer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts