Peak Posted August 16, 2004 Report Share Posted August 16, 2004 Försökte svara på en del gratulationer jag fick, men det gick mindre bra: mySQL query error: INSERT INTO ibf_message@+ Ht (msg_date,msg_post,msg_cc_users,msg_sent_to_count,msg_post_key,msg_author_id) VALUES(1092687406,'Meddelande borttaget','',1,'a530fc6d47440f2b5896641a90332f2a',8) mySQL error: You have an error in your SQL syntax near '@+ Ht (msg_date,msg_post,msg_cc_users,msg_sent_to_count,msg_post_key,msg_author_' at line 1 mySQL error code: Date: Monday 16th of August 2004 10:16:46 PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 Mysko, tabellen "ibf_message@+ Ht" som den försöker lägga in infon i finns ej. Jag testade precis att skicka ett meddelande till mig själv och även att svara och det fungerade utan problem. Händer detta när du försöker skicka PM till någon speciell medlem eller händer det varje gång du försöker svara? Har någon annan råkat ut för samma sak? Har sökt igenom supportforumen hos IPS och hittar inget om detta d??r. Är möjligt att detta berodde på att MySQL-servern krånglade eller att webbhotellet höll på med underhåll eller liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 17, 2004 Author Report Share Posted August 17, 2004 (edited) Jag skall testa nu igen, men jag fick felet när jag försökte svara på PM i alla fall. Försökte flera gånger, utan att lyckas. Vet dock inte om PM:en gick fram. PM:et var till Thalaxian. *efter test: Nu fungerar det. Det kan ha varit något temporärt hos din host* Det finns 2 stycken ibf_message* i 2.0, ibf_message_topics och ibf_message_text. Det var väl någon av dem som strulade. Nå, nu funkar det iaf igen.. Edited August 17, 2004 by Peak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 Ok, skönt att det fungerar igen Det var säkert något tillfälligt (hoppas jag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 (edited) Får väl skriva här med då. Jag har gjort några inlägg på forat nu i dagarna, men forat uppgraderar inte antalet inlägg. Det står stilla på 623 inlägg. vadan detta? Nu uppgraderades det när jag skrev i denna tråd...Jag skrev i Ten Forward men då stod det stilla, får man inga inläggs påökningar där? Edited September 12, 2004 by Mr Borg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Det stämmer - Ten Forward är undantaget inläggsökningar. Det har framgått tidigare vid införandet av Ten Forward för ett par månader sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Ah, då var den saken ur världen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 tja ett småfel, en av ljudfilerna på captain archer ligger med två gånger, det verkar ju lite onödigt, annars hittar jag inget att klaga på, bara berömma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 9, 2005 Report Share Posted March 9, 2005 tja ett småfel, en av ljudfilerna på captain archer ligger med två gånger, det verkar ju lite onödigt, annars hittar jag inget att klaga på, bara berömma Fixat, tack Stänger detta ämne då det inte handlar om fel på hemsidan utan om fel på databasen till forumet. *STÄNGT* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts