Jump to content

Säsong 3

thestargaze

Säsong 2 på Star Trek Voyager var...  

16 members have voted

1. 1.

• ..bra! En av de bästa.
      6
    • ..varken eller [medel]
      7
    • ..dålig! De bättre säsongerna kommer senare.
      2
    • ..vet ej!
      1

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Favorit avsnitt:

Sacred Ground - Jag gillar avsnittet. Tycker det är en av de bästa som Janeway har gjort..

Future's end I & II - Uppskattat dubbelavsnitt. Troligen en av de bästa avsnitten i Voyager.. :D

The Q and the Gray - Jag har alltid gillat skådespelaren som spelar Q och hans arbete. Intressant uppföljare..

Blood fever - Första gången som Paris och Torres känslor för varandra tas upp. Eftersom jag är för att se Paris och Torres som par, så självklart uppskattar jag denna avsnitt...

Unity - Borg, alltid spännande. Intressant med tanken att Borg kan leva utanför kollektivet.

Before and After - troligen den enda bra avsnitt som Kes har gjort hitintills

Worst Case Scenario- Uppskattar handlingen.. :) Roligt att se Seska igen!

Displaced - spännande, återigen bra handling !

Specialare:

Real Life - En av de bästa som Doctor har gjort hitintills. Kul att de är så inriktad på honom.

Flashback - Kul att se Sulu. :rolleyes:

False profits - Kul att de kopplar tillbaka till ett avsnitt i TNG. Nu vet man vad som hände med Ferenginarna. oväntat slut för Ferenginarna..Undrar var de hamnade..?? :)

Scorpion, del I - Vad kommer att hända...väntar på uppföljaren. :D

Godkända:

Favorite son - Bra avsnitt för Harry ÄVEN OM JAG INTE ÄR HELT IMPNERAD AV HANDLINGEN.

The Chute - Man får se Paris mer råare sida. Helt okej

Remember - En av de första avsnitten som är centrerad runt Torres. Utmärkt skådespeleri. Bra story.

Macrocosm - kul att se janeway i action. B)

Rise

distance Origin :rolleyes: Halvbra handling, fast kändes som lite överflödig!

Sämsta:

Basics, del II - Jag vet inte vad de tänkte. Jag hade förväntat mig bättre slut..

The Swarm - Inte en av de bästa avsnitten.. <_<

Warlord :huh: Kunde inte hålla mig för skratt. Tycker inte att Kes var bra...

Fair Trade *Gäsp*

Alter Ego *Gäsp * multiplicerat med 2.

Darkling :huh:

Jag måste säga att jag blev positivt förvånad när jag såg introt (data animeringen! Ni vet när skeppet flyger åt olika håll..)) på dvdn. Inte som jag hade förväntat, eftersom de första två säsongerna hade samma intro. Jag hoppas att de fortsätter att ändra introt efter varje säsong...

Säsong 3 är bättre än de andra två bland annat för att de har fler intressanat avsnitt. Bra ide med att sätta en dubbelavsnitt mitt i säsongen.

Säsong 3 får betyget VG++.

Edited by Kathryn Archer

Ändrar de introt i tredje säsongen? Det har jag inte märkt, och jag har ännu inte säsong 3:s DVD att jämföra med. Är det gjort så till DVD:n enbart, för jag kan inte minnas att det var så när serien gick på SVT.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menar introt (data animeringen) för dvdn! Du vet när skepet kommer flygandes från olika håll. Ledsen om jag var otydlig!

Edited by Kathryn Archer

OK, då förstår jag. Den var olik redan i säsong 2, men den kanske var ändrad en gång till säsong 3?

<{POST_SNAPBACK}>

I mina dvd så har jag samma intro (dataanimation) i säsong 2 och säsong 1. När man startar upp en dvd från dessa säsonger så ser man skeppet Voyager flyga in från olika håll. Men i säsong 3 så skiljer sig detta. Istället för skeppet har de satt in en "shuttle". Jag gillar det nya introt.

Det får mig att tänka på att om nu de ska ha ett nytt "intro" för varje säsong, så kan de inte visa olika skepp från olika håll varje gång...undrar hur de löser detta?

Vad skulle ni vilja se på introt för dvdn?

I TNG, var de väldigt påhittiga. Från TNG så är introt för den sista säsongen min favorit. Vad man ser är en data animering av Captain Picard's read room. Tror ni att säsong 7 i Voyager kommer att ha en liknade animering, men för Janeways ready room?

Edited by Kathryn Archer

• 3 weeks later...

Säsong 3... hm... jag tycker inte mycket om den här säsongen. Jag tror att det var när Tuvok började att förvandlas till en oviktig karaktär. Janeway började att rådgöra om allt med Chakotay istället för att diskutera sina problem med Tuvok som hon gjorde i förra säsongerna, och det är också säsongen där finns det "Blood Fever", som jag hatade när jag såg avsnittet för första gången och jag hatar det fortfarande. Jag tycker att det skulle ha varit Tuvok att spela huvudrollen i avsnittet som handlade om pon farr. De skulle ha skrivit et annat avsnitt om pon farr - ett där Tuvok var den viktigaste karaktären. Han skulle ha varit huvudkaraktären på avsnittet som handlade om den vulkaniska kulturen. Eftersom han var den vulkaniska karaktären.

Och de skulle ha hittat något annat sätt för att visa oss att Tom och B'Elanna var kära i varandra. Kanske någonting Klingont (hur säger man "Klingon" på svenska?)

Avsnittet gav mig känslan av att producenterna inte tyckte om Tuvok alls. Att de trodde att han är en tråkig karaktär och att därför de ville inte skriver ett dramatiskt avsnitt för honom. Att enligt dem pon farr var för intressant för att göra det med den här tråkiga karaktären. Att de hade bättre karaktärer för det. Och de hade redan ersättat honom med Chakotay som Janeways viktigaste rådgivare...

• 3 years later...

Övertlag gillar jag säsong 3, men den har sina brister som Distant origin och Flashback..

Har svårt för Flashback, mest för att det bara blir för mycket på nått vis, men samtidigt gillar jag idén med att gå tillbaka till Kapten Sulu och "dom".

Det är lika med Distant origin, det blir för mycket, för långsökt.. Svårt att hänga med..

Mina favoritavsnitt är Displaced (Bara ett grymt bra avsnitt, kan se det x antal ggr i rad, men kan inte sätta fingret på vad som är bra med det), Blood Fever (Roxann Dawson är fantaastisk i det avsnittet), Warlord (kul att få se Jennifer Lien som något annat än sockersöt och jättesnäll), Macrocosm (Bra story och ett av de bästa Janewayavsnitten, som jag ser det) och så Sacred ground( det är också ett avsnitt som jag kan se igen och igen och igen, men vet inte varför)