Jump to content

Voyager-boxar - tekniska fel?

Döparn

Recommended Posts

Nu skulle jag engång för alla vilja få lite klarhet i den här frågan. Har sett att även flera här har frågat i olika trådar....

Har hört att Voyager säsong 2-boxen drogs tillbaka tillfälligt därför att textningen inte riktigt var synkad. Då till frågorna:

1. Gällde detta endast säsong 2?

2. Drog de tillbaka "alla" boxar med detta fel, eller finns det fortfarande exemplar som florerar omkring där ute, så att chansen därmed finns att man får en sådan box?

Och inga kommentarer nu om "jag föredrar utan textning" eller liknande, tack.

Åh se trevligt då! Och de har mage att kräva 950 spänn för en massa möjliga defekta boxar?

vet du möjligtvis vart man bör vända sig om man har en sådan skiva? Till webbshoppen/affären man köpte boxen i? Eller som du sa, till paramount? Och hur får man isåfall kontakt med dem?

Paramounts samarbetspartner i Sverige är ju UIP - ett tips är att höra där. I annat fall kan du alltid ta kontakt med det företag du köpte boxen av. De är ju ytterst ansvariga för att sälja rätt till dig och för att korrigera ev fel.

Under lång tid var VOY-box 2 tillbakatagen av Paramount och därmed (nästintill ?) omöjig att få tag på. Om något företag ändå sålde sådana boxar som egentligen skulle ha dragits tillbaka berodde nog detta på antingen en miss i kommunikationen eller att affären struntade i att skicka tillbaka boxarna.

okej. tack för svaret. Nu har jag iofs ännu inte detta problemet (har inte vid skrivandets stund kollat igen något avsnitt på min nyinköpta säsong 1 box) men jag undrade mest rent allmännt.

Men för att precisiera lite:

Menade du att både säsong 1 och 2 boxar hade detta problemet? eller var det bara säsong 2 som ju drogs in?

Är säsong 2 boxarna förresten nu rent officiellt ersättna med "bra" exemplar? Jag menar; alla nätaffärer säljer ju säsong 2...

Okej. jag tackar ödmjukast för svaren! Och ursäkta om jag är lite frågvis, men hellre det än att leva i ovisshet. ;)

Men du sa att de tekniska felen av säsong 2 boxarna bara gällde skandinaviska utgivningar va? så detta problem har aldrig existerat bland boxarna i england eller? 8det finns ju svensk textning i boxarna i england exempelvis)

Och en fråga till; jag såg att cdon.com (svensk sida) sålde säsong 1 och 3 boxen för ca 900 spänn, medans säsong 2 boxen kostade endast 798...bör man bli misstänksam då? Var kan man vara relativt garanterad att få en säsong 2 box utan tekniska fel? För mig känns det viktigt att det inte är några fel. :)

Edited by Döparn

Okej. jag tackar ödmjukast för svaren! Och ursäkta om jag är lite frågvis, men hellre det än att leva i ovisshet. ;)

Men du sa att de tekniska felen av säsong 2 boxarna bara gällde skandinaviska utgivningar va? så detta problem har aldrig existerat bland boxarna i england eller? 8det finns ju svensk textning i boxarna i england exempelvis)

Och en fråga till; jag såg att cdon.com (svensk sida) sålde säsong 1 och 3 boxen för ca 900 spänn, medans säsong 2 boxen kostade endast 798...bör man bli misstänksam då? Var kan man vara relativt garanterad att få en säsong 2 box utan tekniska fel? För mig känns det viktigt att det inte är några fel. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte DS9 säsong 6 boxen på CDON för 798 kr, alla de andra kostade 979 och den var det inga fel på. Och nu har den gått upp till samma pris som de andra, så jag vet inte vad syftet var med att priset var lägre på just den säsongen....kanske hade de väldans många i lager de ville bli av med :)

• Create New...