Jump to content

Vilket är ditt favoritcitat i fantasy?

Thalaxian
 Share

Recommended Posts

Mitt favorit citat är ur första Harry Potter boken;

"Välkomna till ett nytt år på Hogwarts! Innan vi börjar vår festmåltid, skulle jag vilja säga ett par ord. Och så här lyder de: Dumbom! Lipsill! Stolle! Tokskalle! Tack ska ni ha!"

Det är bara så himla roligt att jag nästan dör när jag hör det XD

Edited by Chik

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Just nu kan jag inte citera så mycket rakt av då denna bok för tillfället står i en bokhylla långt bort, men ändå.

En av mina (många) favoriter ur Liftarens Guide till Galaxen är det där om att rymdskeppen hängde i luften "precis som tegelstenar inte gör". Love it!

(Fast nu kom jag på att "Liftaren..." snarare är sci-fi, ren fantasy har jag inget på lut)

Edited by Marvin

En mening jag fastnat för är "you're only a sort of thing in his dream!" ur Alice i underlandet. Tvillingarna Tweedledum och Tweedledee förklarar för Alice varför man inte får väcka den röde kungen. Det fortsätter med en diskussion om ifall dom faktiskt kan väcka kungen när dom bara finns i hans dröm. För tvillingarna är resonemanget fullständigt självklart, för Alice och oss andra är det helt absurt.

Ett flertal Twilight Saga-citat. Ett av dem är i min (nuvarande) signatur.

Några (engelska) exempel:

Twilight

Edward: Friends don't let friends drive drunk.

Bella: Drunk?

Edward: You're intoxicated by my very presence.

Alice: It's been almost a century that Edward's been alone. Now he's found you. You can't see the changes that we see, we who have been with him for so long. Do you think any of us want to look into his eyes for the next hundred years if he loses you?

New Moon

Edward: How can I put this so that you'll believe me? You're not asleep, and you're not dead. I'm here, and I love you. I have always loved you, and I will always love you. I was thinking of you, seeing your face in my mind, every second that I was away. When I told you that I didn't want you, it was the very blackest kind of blasphemy.

Bella: The worst the Volturi can do is kill me. You can leave me. The Volturi, Victoria- they're nothing compared to that.

Eclipse

Edward: Isabella Swan? I promise to love you forever - every single day of forever. Will you marry me?

Bella: Yes.

Edward: Sleep, my Bella. Dream happy dreams. You are the only one who has ever touched my heart. It will always be yours. Sleep, my only love.

Breaking Dawn

Bella: Now you know. No one's ever loved anyone as much as I love you.

Edward: You're almost right. I know of just one exception.

Bella: Liar.

Edward: Enjoying the party, Mrs. Cullen?

Bella: That will take a while to get used to.

Edward: We have a while.

*LOVE* *LOVE* *LOVE* *LOVE* ^^

• 1 year later...

Tre av mina favorit-citat kommer från LotR-FotR:

"The dwarf breathes so loud, we could have shot him in the dark"

och

"They have a cave troll."

även

"Oh... That's nice. Ash on my tomatoes!"

Resten kommer huvudsakligen från Eddings, men jag orkar inte kravla mig iväg och leta igenom alla 14 (egn. 12) böckerna så de får ni klara er utan.