Thalaxian Posted October 19, 2004 Report Share Posted October 19, 2004 Det finns ju trådar om citat inom både inom Star Trek och i Science Fiction på forumet så jag tyckte det skulle passa med en i Fantasy också. Så har du ett favoritcitat inom fantasy så kan du skriva det här och har du flera så kan du skriva dem också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 (edited) vill bara påminna dej om att det finns redan trådar om detta att dubbel trådar brukas tas bort ut av en forumsledare eller av jocke min favorit citat är iam captain archer on starship enterprise Edited November 15, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 vill bara påminna dej om att det finns redan trådar om detta att dubbel trådar brukas tas bort ut av en forumsledare eller av jocke min favorit citat är iam captain archer on starship enterprise <{POST_SNAPBACK}> Det stämmer inte. Detta är den enda diskussionen om bästa citat inom fantasy. Det du citerar är från Enterprise, vilket kan diskuteras under Allmänt om Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 oj skrev i fel tråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted November 15, 2004 Report Share Posted November 15, 2004 My name is Indigo Montoya, you killed my father, prepare to die! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 16, 2004 Report Share Posted November 16, 2004 (edited) har två roliga citat hay jay thanks for you come and pick up me..kay jay... no problem dom här citaten kommer från men in black 2 Edited November 16, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted November 16, 2004 Report Share Posted November 16, 2004 jag tror jag har det enklare att minnas citat ur fantasyfilmer än ur fantasyböcker iaf.. det beror nog på att när de säger något med särskilt rolig betoning så har det en tendens att fastna sedan.. ur Willow: "Madmartigan, I thought you were dead" .. rolig för att de säger det så många gånger i filmen... "That way? No, that way! That´s what I saaaaid! ... so which way do we go? That waaaaaaaaaay" de ser så roliga ut när de säger det, de små vättarna! "I was your sun your moon and your starlight sky AND IT WENT AWAY?!??" eller "Follow the bird, it will show you the way!" "It´s going back to the village!!" "Ignore the bird, follow the river!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted November 20, 2004 Report Share Posted November 20, 2004 Fantasy citat, minns ni dessa? Legend: SUNLIGHT IS MY DESTROYER Legend: I could eat her brains like jam Lite nyare Two Towers: Breathe the free air again my friend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted November 21, 2004 Report Share Posted November 21, 2004 jag gillar nått som boromir säger i sagan om ringen.. angående att åka till mordor "..and every breath is a poisonous fume.." jag tyckte alltid han borde skriva resebeskrivningar och jobba som reseguide.. mwahahaha. mer bortskrämmande beskrivningar får man ju leta efter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted November 22, 2004 Report Share Posted November 22, 2004 Frodo: The Ring is Mine! En helt underbar scen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted April 4, 2005 Report Share Posted April 4, 2005 "En gång i tiden skapades universum, detta har gjort många människor mycket arga och har länge betraktats som ett dåligt beslut." -Liftarens guid till galaxen Så kul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Jag älskar det här citatet ur "Bilbo", om Elrond "Han var lika ädel och fager under ögonen som en alvfurste, stark som en kämpe, vis som en trollkarl, vördnadsvärd som en dvärgakung och mild som en sommardag." Tämk on dagen ledare var sådana??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 "My Precioussss" gissa vem ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted May 15, 2005 Report Share Posted May 15, 2005 "My Precioussss" gissa vem ;) <{POST_SNAPBACK}> mitt svar blir golum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted May 15, 2005 Report Share Posted May 15, 2005 "My Precioussss" gissa vem ;) <{POST_SNAPBACK}> mitt svar blir golum <{POST_SNAPBACK}> Det är alldeles för uppenbart! ;) Bilbo säger samma sak. Fast med färre "s". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Bilbos tal är rätt skönt: "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as much as you deserve" :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homer Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Kanske inte mitt favoritcitat, men i alla fall. "Natural selection saw to it that professional heroes who at a crucial moment tended to ask themselves questions like "What is my purpose in life?" very quickly lacked both," Interesting Times, Pratchett Bilbos tal fick jag läsa några gånger innan jag fattade vad han menade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomulanStar Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 (edited) My name is Indigo Montoya, you killed my father, prepare to die! <{POST_SNAPBACK}> Jag måste verkligen ta mig i kragen och se denna film. Mina polare brukar ha spontanliverollspel i vardagsrummet och skrika citat ur "The Princess Bride". Jag känner mig verkligen utanför . (För övrigt har jag mitt favoritcitat i min signatur, men å andra sidan är ju Aliens inte fantasy så jag kanske borde vara tyst ) Edited May 25, 2005 by RomulanStar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted May 26, 2005 Report Share Posted May 26, 2005 DEATH! :P -Eorlingarna/the riders of Rohan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Det torde väl inte vara någon tiotusenkronors fråga att det är något ur ringen filmerna. Men vilket? Tål att fundera lite på.... :blink: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 "Frenologi är, som alla vet, ett sätt att utläsa en persons karaktär, anlag och förutsättningar genom att studera knölarna och groparna i en persons huvud. Alltså - i enlighet med den sorts logiska tänkande som är utmärkande för invånarna i Ankh Morkpork - borde det vara möjligt att FORMA en människas karaktär genom genom att ge henne nogrant utmätta knölar på de rätta ställena. Man kan gå in i en salong och beställa ett konstsnärligt temperament med en tendens till navelskåderi och en aning hysteri vid sidan om. Vad man i själva verket får är en omgång i skallen med klubbor av olika storlek, men det ger arbetstillfällen och håller pengarna i cirkulation, och det är det som är huvudsaken." En man på sin vakt av Terry Pratchet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted August 24, 2005 Report Share Posted August 24, 2005 "Frenologi är, som alla vet, ett sätt att utläsa en persons karaktär, anlag och förutsättningar genom att studera knölarna och groparna i en persons huvud. Alltså - i enlighet med den sorts logiska tänkande som är utmärkande för invånarna i Ankh Morkpork - borde det vara möjligt att FORMA en människas karaktär genom genom att ge henne nogrant utmätta knölar på de rätta ställena. Man kan gå in i en salong och beställa ett konstsnärligt temperament med en tendens till navelskåderi och en aning hysteri vid sidan om. Vad man i själva verket får är en omgång i skallen med klubbor av olika storlek, men det ger arbetstillfällen och håller pengarna i cirkulation, och det är det som är huvudsaken." En man på sin vakt av Terry Pratchet. <{POST_SNAPBACK}> Den va god den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted August 24, 2005 Report Share Posted August 24, 2005 "A wizzard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early. He arrives precisely when he means to." -Gandalf "Shall I describe it to you? Or would you like me to find you a box?" -Legolas "Fell deeds awake... Now for Wrath... Now for Ruin... and the Red Dawn... Forth Eorlingas!" -Theoden Bara några av alla underbara repliker som finns i Sagan om ringen filmerna. Boken är annars en riktigt guldgruva för alla som älskar pampiga scener och tal, eller som helt enkelt älskar språk och ord [med andra ord: en riktig språknörd som jag]. /Sandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted August 24, 2005 Report Share Posted August 24, 2005 Hej igen! :rodna: Kom på några fler finfina citat/scener... men denna gång från 10th Kingdom [Har ni sett den serien? Om inte så kan jag rekommendera den.] "No, no! "Rare" implies dangerously cooked. When I say rare I mean just let it look at the oven in terror, then bring it out to me." -Wolf Wolf: I get the feeling you still don't completely trust me. Virginia: I don't trust you at all! You tried to eat my Grandmother. Tony: All right! Enough! I have a question! What is the point in having a door that has a horrible death behind it? Huh? [plockar upp grodan som ber honom välja en av två dörrar... en bra och en inte fullt så bra] Frog: Get your hands off me! Tony: What does that achieve? Frog: What are you doing? Tony: What is the purpose of your life? Just to be a pain? Frog: Don't touch me there, only my girlfriend touches me there! [Tony öppnar en av dörrarna och slänger in grodan] Frog: WHOA! [Tony slänger igen dörren och det blir en stor explosion] Wolf: I guess it's the other one. /Sandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted August 24, 2005 Report Share Posted August 24, 2005 "En gång i tiden skapades universum, detta har gjort många människor mycket arga och har länge betraktats som ett dåligt beslut." -Liftarens guid till galaxen Så kul! <{POST_SNAPBACK}> Hela den boken är full av små gobitar! "... lika stor chans som ett lingon i en supernova." "Vill ni titta på matsedeln? sade han [kyparen]. Eller vill ni träffa Dagens Rätt." Går nästan inte att välja ut bara ett bra citat. Hela boken är full av dem. /Sandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts